מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חלה בדלקת ריאות, אך מצבו משתפר. כך דיווח הבוקר (יום ג') העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה" שציטט גורמים המקורבים לארגון הטרור השיעי. הגורמים אמרו כי מצבו הבריאותי של נסראללה נמצא במגמת שיפור וכי כבר כעת הוא טוב יותר מכפי שהיה בעת "נאום השיעולים" לפני שבוע.
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
"לא חלה בקורונה". נסראללה
הגורמים שצוטטו בעיתון טענו כי נסראללה סובל מאלרגיה של עונת האביב ומדלקת ריאות והכחישו את הטענות כי חלה בקורונה. עוד ציינו הגורמים כי זו אינה הפעם הראשונה שנסראללה סובל מהאלרגיה הזאת, כי הוא מטופל על ידי רופא מומחה וכי לא היה צורך להעבירו לקבלת טיפול בבית חולים.
בעיתון ציינו כי נסראללה ממשיך בעבודתו באופן מבוקר ובאמצעות הטלפון. בכיר בחיזבאללה ששוחח עמו לפני יומיים אמר ל"אל-ג'ומהוריה" כי קולו השתפר וכי יש "לזנוח את השמועות".
בנאום בשבוע שעבר, בעוד נסראללה מדבר ומשגר איומים כלפי ישראל, החלו לעלות תהיות מצד גולשים ברשתות החברתיות לגבי מצבו הבריאותי של מנהיג הארגון הלבנוני. נסראללה נראה אז מתקשה מאוד לדבר באופן רציף. הוא הרבה להשתעל ולקח הפסקות נשימה ושתייה.
2 צפייה בגלריה
דגל חיזבאללה על רקע שלט ועליו נסראללה
דגל חיזבאללה על רקע שלט ועליו נסראללה
"אתם יכולים להירגע". תמונת נסראללה בלבנון, לצד דגל ארגון הטרור
(צילום: רויטרס)
בניסיון להרגיע את השיח ברשתות, בנו של נסראללה, ג'וואד, פנה אז בציוץ בטוויטר לתומכים המודאגים של אביו, וטען כי מדובר ב"אלרגיה" ותו לא: "אתם יכולים להירגע". סגנו בהנהגת חיזבאללה, נעים קאסם, התראיין בסוף השבוע האחרון ואמר כי מצבו של נסראללה טוב, אך הודה כי הוא סובל ממחלה כלשהי וכי הוא זקוק למנוחה. אתמול הכחיש גורם נוסף בארגון את הטענות שחלה הידרדרות כלשהי במצבו.
בכלי תקשורת ערביים בולטים לא נמסרו עד עתה פרטים חדשים על מצבו של נסראללה, אם אכן יש מה לדווח בנושא, ורובם כלל לא דיווחו על חרושת השמועות, על רקע העובדה שבחיזבאללה לא פרסמו הודעה רשמית בעניין.
בעבר נפוצו לא פעם שמועות לגבי מצבו הבריאותי של נסראללה בן ה-60, ובהמשך הן התבררו כלא-נכונות. כעת נראה ללא ספק שמצבו לא מיטבי, בהתבסס על הופעתו האחרונה, אך כאמור אין כל אישוש לכך שהייתה החמרה במחלתו, או עדויות על אופי המחלה עצמה. בישראל פורסמה לאחר הנאום השערה שלפיה ייתכן כי נסראללה נדבק בקורונה, ואולי כבר החלים מהמחלה.