1 צפייה בגלריה
חיטוי של עובד שעבר במעבר תרקומיא
חיטוי של עובד שעבר במעבר תרקומיא
ארכיון. פועל במחסום תרקומיא
(צילום: EPA)
על רקע התפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית: מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיע היום (א') כי הדרג המדיני אישר להתחיל בימים הקרובים במבצע חיסון של פועלים פלסטינים שעובדים ברישיון בישראל ובהתנחלויות.
ההודעה מגיעה כשבוע וחצי אחרי ההכרזה של הרשות שלפיה בביקור של אנשי משרד הבריאות הישראלי ברמאללה הוסכם על חיסון של 100 אלף פועלים.
המבצע יהיה משותף למתפ"ש, פיקוד המרכז, משרד הבריאות ורשות המעברים. המתווה המלא יפורסם בימים הקרובים. על פי ההודעה, הוא יכלול "הקמת מתחמי חיסון ייעודיים בכמה מעברים ביהודה ושומרון, וכן מתחמים בהתיישבות אשר יוקמו באזורי תעשייה ברחבי יהודה ושומרון. במתחמים אלו יחוסנו הפועלים על ידי צוותי רפואה ישראליים בחיסוני מודרנה, אשר הוקצו על ידי הדרג המדיני".

בשבת הודיעה הרשות הפלסטינית שתשיב ל-12 ימים לפחות את ההגבלות לציבור בגדה המערבית בעקבות עלייה משמעותית בתחלואת הקורונה בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית. בימים האחרונים חצה רף המאומתים ברשות מדי יום את קו ה-1,000.
במסגרת ההגבלות החדשות, שעליהן הודיע ראש הממשלה מוחמד אשתייה, הוחלט בין היתר על איסור תנועת כלי רכב בכל יום החל מ-19:00 בערב ועד 6:00 בבוקר למחרת, סגר כללי בסופי שבוע ואיסור כניסה של ערביי ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית. חנויות שאינן חיוניות ייסגרו בכל ערב.
עוד נקבע כי ייאסר קיום חתונות וסוכות אבלים. כמו כן, ייאסר מעבר תושבים בין מחוזות - כולל העיר ירושלים. בנוסף, הוחלט כי משרדים ממשלתיים, מקומות בילוי בהם בתי קפה ומסעדות, אוניברסיטאות ומכוני מחקר יפעלו בתפוסה של 50%.