משרד הבריאות אישר הערב (שני) לקופות החולים להתחיל לחסן מחלימים מקורונה כבר ממחר. בעקבות התייעצויות עם מומחי המשרד הוחלט שמי שהחלים עד לפני שלושה חודשים יקבל זימון מקופות החולים למנה אחת של חיסון.
3 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
חיסון פייזר לנגיף
(צילום: AFP)
ההמלצה של הצוות הטיפול במגפות, לפיה יש לחסן את המחלימים פורסמה לראשונה ב-ynet. אתמול התקיימה ישיבה נוספת בנושא ובסופה התקבלה המלצה זהה. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הערב לשרים בישיבת הממשלה כי ישנם מקרים של מחלימים שנדבקו מחדש בקורונה, אך לא מדובר בתופעה נרחבת.
כמו כן, באופן חריג הנחה אתמול המשרד את הקופות לחסן מחלימים בעקבות חשש נקודתי מהשמדת מנות שפג תוקפן, ואולם ל-ynet הגיעו עדויות כי גם היום התחסנו מחלימים לפנים משורת הדין בקופות החולים. כעת, כאמור, מחלימים יתחסנו בהתאם לנוהל מוסדר. העיכוב בפרסום ההחלטה נבע מחשש ממחסור במנות חיסון ואולם ביום שישי האחרון הודיע המשרד לקופות החולים כי נחתם הסכם נוסף עם חברת פייזר לאספקת מנות חיסון נוספות - ובכך החשש הוסר.
3 צפייה בגלריה
מתחם נייד של חיסונים נגד קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
מתחם נייד של חיסונים נגד קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
מתחם נייד של חיסונים בכיכר הבימה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
על פי הודעות קופות החולים כללית ומאוחדת, החל ממחר בבוקר תיפתח האפשרות ביישומונים להזמין תור גם עבור המחלימים שחלפו יותר משלושה חודשים ממועד החלמתם. למחלימים יותר להתחסן במנת חיסון אחת. בשיחה עם הקופות הובהר כי מחלימים שלא יתחסנו - לא יישלל מהם הדרכון הירוק. על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל כ-735 אלף מחלימים.
מבצע החיסון באוכלוסיה הכללית נמשך והיום התחסנו יותר מ-21 אלף בני אדם נוספים במנת החיסון הראשונה ויותר מ-30 אלף קיבלו את המנה השנייה של החיסון. קרוב ל-3.4 מיליון ישראלים קיבלו את שתי המנות של החיסון. שיעור המתחסנים הגבוה ביותר הוא בקבוצת הגיל 70 עד 79 – שם 87.7% מהישראלים קיבלו את שתי מנות החיסון, לעומת זאת 30.1% מבני 20 עד 29 קיבלו את מנת החיסון השנייה.
כמו כן, 2,877 ישראלים אובחנו מחצות כחיוביים לקורונה. לפי נתוני משרד הבריאות הערב, בסך הכול בוצעו כ-58 אלף בדיקות ושיעור החיוביים הזמני עומד על 5%. מדובר בשיעור החיוביים הכי נמוך בחודשיים האחרונים.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,238 חולי קורונה, 737 מהם במצב קשה. 241 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 5,760 חולי קורונה – אחת מהם הלכה לעולמה היום.
בתוך כך, הממשלה אישרה הערב כי הפעימה השלישית של היציאה מהסגר תתקיים כמתוכנן. כלומר, הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות יתחדשו כבר ביום א' הקרוב - 7 במרץ. גם מסעדות, מלונות וגני אירועים ייפתחו למתחסנים ומחלימים. התקנות יובאו לאישור הממשלה בהתאם לסיום העבודה עליהן.