2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
חיסון קורונה. לחסן מחלימים במנה אחת אחרי שלושה חודשים
(צילום: רויטרס)
צוות הטיפול במגפות המליץ למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לחסן מחלימים מנגיף הקורונה במנת חיסון אחת שלושה חודשים אחרי מועד ההחלמה. כך נודע הערב (יום חמישי) ל-ynet. ההמלצה כפופה לאישור המנכ"ל - שצפוי לקבלה.
הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי מחלימים מאיימים לתבוע את משרד הבריאות בשל הסירוב לחסנם.
בישיבה דנו בסוגיות נוספות כגון בשאלות אם לבשר לאנשים שהתחסנו כי נחשפו לחולים מאומתים או לא (כיום לא מקבלים מסרונים מהשב"כ, א.י.), ואם לאכן אותם או לאפשר להם להיבדק. נושא נוסף שעלה הוא בדיקות למתחסנים לפני ניתוחים אלקטיביים בבתי החולים.


במקביל, הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני את הארכת חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל - מכל המדינות - עד 1 במרץ. סגירת השמיים הוארכה עד 6 במרץ, למעט מקרים חריגים. לפי ההחלטה, הבידוד יימשך 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למי שייבדק פעמיים ויימצא שלילי בשתיהן על פי הנוהל הקיים.
דיון נוסף התקיים היום בנושא פתיחת כלל מערכת החינוך ביישובים ירוקים וצהובים, על רקע מחאת ההורים הנרחבת נגד השארתם של תלמידי כיתות ז'-י' בבתים - למרות פעימת ההקלות השנייה שתחל ביום ראשון הקרוב. הדיון הסתיים ללא כל שינוי בהחלטה.
בתום דיון זה מסרו בשלכת ראש הממשלה: "לאור הפתיחה הרחבה יחסית של המשק שעלולה להביא לעלייה בתחלואה, ולנוכח החששות באשר להשפעת המוטציה הבריטית והדבקה מוגברת של ילדים ונוער שאינם מחוסנים, הוחלט בשלב הזה לאמץ גישה זהירה ולהיצמד לתוכנית היציאה של משרד הבריאות".