ביום שלישי האחרון נרצח מוחמד עדס (15) ביריות בג'לג'וליה, בזמן שאכל פיצה ביחד עם חברו, במרחק של כ-100 מטר מנקודת המשטרה ביישוב. גם כעת לא ברור מי אחראי למעשה, שבו נפצע גם חברו של מוחמד, הנער מוסטפא חאמד בן ה-15. מוסטפא מאושפז כעת במצב קשה אך יציב בבית החולים מאיר. אמו של מוחמד, סוהילה, סיפרה על הבן המחונן שנרצח, ועל החלומות שלא יגשים עוד, בהם הרצון להיות רופא.
"היה לו לב טוב, הוא היה חכם מאוד. היו לו ציונים גבוהים יותר מכל התלמידים בכיתה וכולם אהבו אותו", היא אמרה ל-ynet. "הוא היה בן שקט, רגוע וכל מה שביקשנו ממנו הוא מעולם לא אמר 'לא'. הוא תמיד רצה לתת, היה אומר לי 'בוקר טוב אמא', מנשק אותי, את אבא שלו ואת האחים – והיה הולך ללימודים".
3 צפייה בגלריה
עבד אל ראזק עדס וסוהילה עדס הוריו של מוחמד עדס שנרצח בג'לג'וליה
עבד אל ראזק עדס וסוהילה עדס הוריו של מוחמד עדס שנרצח בג'לג'וליה
אמו ואביו של מוחמד עם תמונתו לצד תמונת חברו שנפצע קשה מאוד
(צילום: חסן שעלאן)

האם סיפרה כי בתה, אחותו של מוחמד, ילדה יממה לפני הרצח – ועל כן היא הלכה לסייע לה באותו יום ושהתה לצדה יממה. "היה לה קשה אז נשארתי איתה, אבל כל הזמן התקשרתי לבן שלי ושאלתי אם היה בזום, אם עשה את העבודות", היא הוסיפה. "הוא ישב עם הטאבלט על המיטה, צחק ואמר שעשה הכול ושמחר אין כלום, וביקש לצאת לאכול פיצה עם חבר ליד הבית".
סוהילה אמרה גם כי מוחמד הבטיח לה שלא יתרחק מהבית, וכך גם עשה. "לפני כן אמרתי שאני מפחדת שמוחמד יחזור מאוחר אחרי תשע. כל הזמן הייתי מתקשרת אליו ואומרת 'יאללה הביתה', והוא תמיד היה אומר 'את תמיד מתקשרת אליי אמא. כל האימהות כמוך? ככה כל הזמן? חלאס'".
3 צפייה בגלריה
סוהילה עדס אמו של מוחמד עדס שנרצח בג'לג'וליה
סוהילה עדס אמו של מוחמד עדס שנרצח בג'לג'וליה
האם בחדרו של מוחמד עם התעודות. "ילד חכם מאוד"
(צילום: חסן שעלאן)
היא ציינה שהאמינה שהבן שלה בטוח ליד הבית, וסיפרה כי שוחחה עם שאר ילדיה על האחות שילדה. "שמענו ירי קשה מאוד ורצנו, ראינו שם את חבר שלו (מוסטפא – ח"ש) על הרצפה, כולו דם. האח הגדול הרים אותו ושם אותו על הספה. עזרנו לו, ופתאום נזכרתי במוחמד ושאלתי איפה הוא?".
האם סיפרה כי מצאה את בנה מתחת לרכב כשהוא שותת דם, וכשהוא ללא רוח חיים. "כשאני נכנסת לחדר שלו הלב שלי נקרע", היא אמרה. "מי יישן במיטה? מי ישתמש בספרים, בילקוט ובטאבלט? איך אני אחיה בלעדיו? אני רוצה להיות חזקה בשביל המשפחה שלי. אם לא אהיה – אשבור את אבא שלו והאחים".
3 צפייה בגלריה
מחמד עדס  מוסטפא חאמד
מחמד עדס  מוסטפא חאמד
מוחמד עדס שנרצח (ימין) וחברו מוסטפא חאמד שנפצע קשה
סוהילה סיפרה שמוחמד, כאמור, חלם להיות רופא. "כל הזמן הוא אמר 'אמא, אני אהיה רופא גדול. את תראי'. לא ציפיתי שאאבד אותו. זה הדבר הקשה ביותר שקרה לי בחיים. מוחמד היה החלום הגדול שלי, של אבא שלו והאחים שלו. אני תמיד שמתי לב אליו, ללימודים ולדת. לימדנו אותו איך אלוהים רוצה שנתנהג כלפי אנשים אחרים".
היא הוסיפה כי היא לא חוששת לחייה. "אלו החיים שלו ואלוהים רצה אותו. מה אפשר לעשות? זה הזמן שלו", היא אמרה.
אתמול הפגינו אלפי בני אדם בג'לג'וליה, עיר מגוריו של מוחמד. הם קראו "תפסיקו לרצוח בדם קר", "שוברים שתיקה" ו"אין מקום לעבריינים". במקביל הפגינו מאות באום אל-פחם נגד האלימות והרציחות בחברה הערבית. לפי שעה, במשטרה עדיין לא הצליחו לשים את ידם על האלמונים שירו למוות בעדס ופצעו קשה מאוד את חברו מוסטפא, שמאושפז בבית החולים מאיר בכפר סבא. מוקדם יותר השבוע אמר מנהל יחידת הטראומה בבית החולים כי "הוא סובל מריבוי פצעי ירי בכל חלקי גופו. מצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם".