המומחים מתלבטים לגבי החיסון השלישי

יום אחרי שהחלו לחסן מדוכאי חיסון בעקבות החלטת משרד הבריאות להתיר לקופות ולבתי החולים לעשות זאת – נמשך הוויכוח בישראל ובעולם סביב הצורך במתן מנה שלישית ככלל. בתוך כך, בתום פגישה עם נציגי חברת פייזר, הודיעו בלילה גורמים רשמיים ברשויות הבריאות בארה"ב כי הם מבהירים שאמריקנים שחוסנו פעמיים אינם נזקקים לבוסטר של החיסון.
בפייזר אמרו כי "גם חברת פייזר וגם הממשל האמריקני חשים דחיפות בהקדמת נגיף הקורונה ואנו מסכימים שהנתונים המדעיים יכתיבו את הצעדים הבאים בהליך הרגולטורי שגם אנחנו מקפידים עליו". גם בארגון הבריאות העולמי לא תומכים כעת במתן חיסון שלישי עד לעיבוד נתונים נוספים.
"אני באופן עקרוני מאמין שלא יהיה מנוס ויהיה צורך לתת את החיסון השלישי לקבוצת האוכלוסייה בסיכון גבוה ולהתחיל איתם ולו בשל העובדה שרואים עלייה במספר החולים המחוסנים שהתחסנו וגם רואים מקרי תמותה", אומר פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. ד"ר טל ברוש, מזכיר הצט"מ (צוות הטיפול במגפות) ומנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד: "אין לי התנגדות משמעותית אך אני לא רואה את הנתונים שיצדיקו. כלומר, על מנת שזה יקרה, צריך שני קריטריונים. הראשון הוא לראות שיש בעיה כרגע ביעילות של החיסון שאנשים קיבלו ושמשהו לא עובד טוב. הדבר השני זה להשתכנע שמתן מנה שלישית ישפר את זה". בנוסף, נשמעים קולות רבים בארצות הברית שמתנגדים למתן מנה שלישית ברחבי העולם, בזמן שמדינות רבות אינן מחוסנות במנה הראשונה או השנייה באחוזים גבוהים. השיקול כאן אינו רפואי כי אם הומניטרי.
המלצות משרד הבריאות לקבינט הקורונה
ואילו משרד הבריאות הציג לראש הממשלה נפתלי בנט שורת המלצות שיובאו לדיון הערב בקבינט הקורונה. אחת מהן לקצר את ימי הבידוד לשבעה בלבד. בדיון דיברו המשתתפים גם על האפשרות לערוך בדיקות מהירות בקייטנות ובבתי האבות - אך עדיין אין הסכמה על כך. כמו כן דיברו על בדיקות מהירות באירועים שמתקיימים בחללים סגורים עם יותר מ-100 אנשים.
משרד הבריאות צפוי להמליץ בקבינט גם על כך שכניסה לאירועים בחלל סגור, שבהם משתתפים יותר מ-100 אנשים, תותנה בחיסון או בבדיקת קורונה שלילית.

1 צפייה בגלריה
שמואל ברומברג
שמואל ברומברג
ג
(ילום: נעמה עזריאל, דוברות שיבא)




מחר תיפתח שגרירות איחוד האמירויות הערביות בישראל.
היום היה חם בהתאם לממוצע העונתי, ללא שינוי מהימים האחרונים. גם מחר לא צפוי שינוי במזג האוויר. טמפרטורת המים בחופים - 29 מעלות. מיום חמישי צפוי גל חום והטמפרטורות צפויות לעלות, בליווי לחות גבוהה באזור מישור החוף. בסוף השבוע יורגש עומס חום כבד. ישנם דיווחים על מדוזות בים, אך לא בכמויות גדולות.
65 בני אדם, 62 מהם ישראלים, שחזרו מחו"ל, אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. זה המספר הגבוה ביותר של מאובחנים מאז החל משרד הבריאות לפרסם נתונים על אודות האבחונים במעברי הגבול. אתמול 12 מהמאומתים היו ישראלים שהגיעו מספרד, שמונה חזרו מטורקיה ושבעה מבריטניה. שישה ישראלים ואזרח זר שהגיעו מגיאורגיה גם כן אובחנו כחיוביים לקורונה.
בנוסף נמצאו חיוביים חמישה ישראלים שחזרו מקפריסין, שלושה מגרמניה, שלושה מיוון, שניים מקניה, שניים מהולנד, שניים מארצות הברית, שניים מאוקראינה, שניים מצרפת, אחד מהפיליפינים, אחד מפורטוגל, אחד מאיחוד האמירויות הערביות, אחד מצ'כיה, אחד מרומניה, אחד מפנמה ואחד מקירג'יסטאן. בנוסף אובחנו שני זרים שהגיעו מאוזבקיסטן כחיוביים לנגיף. לגבי יתר המאובחנים – לא נמסר מהיכן באו.
ג'קי מנחם. ג'קי נחשב בעיני רבים לפייבוריט לזכייה בעונה החדשה של "האח הגדול", אולם אתמול הוא ביקש לעזוב במפתיע את בית "האח הגדול", כשבוע בלבד אחרי שנכנס אליו. אביו סיפר כי העזיבה הגיעה בעקבות לחץ מהבית.
ההזמנה הפרובוקטיבית של אברי גלעד בשידור: "אם במקרה אתם פדופילים, נשמח לשוחח".
שר האוצר ליברמן מבטיח לחתוך בקצבאות שמפרנסות את המגזר החרדי, במטרה להוציא את הגברים לשוק העבודה. האם המהלך הזה יצליח, ולכמה זמן? צחי שדה וקובי נחשוני עושים סדר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם ביקר בפריקסה של הסבתא בעפולה.
מהאקווריום לאגם: דגי זהב גדלו לגודל מפלצתי.
ומיכל הקטנה באירוע השקה, 4 ימים אחרי לידה: "הביקורת פחות מעניינת אותי".