מאות עובדים סוציאלים חסמו הבוקר (חמישי) את תוואי הרכבת הקלה בירושלים והפגינו בכיכר ציון בעיר, וכן בעשרות צמתים ברחבי הארץ ובערים רמת גן, אשקלון, סביון, אשדוד, חיפה, דימונה. זאת במחאה על "קריסת שירותי הרווחה, מגיפת האלימות, העומסים והשכר המביש", לדבריהם.
יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני אמרה: "אתמול הצגנו בפני פקידי האוצר את העומסים הכבדים בשירותים החברתיים ואת מגיפת האלימות. לא נסכים לתקציב מוגנות לשמונה חודשים בלבד - הגנה על עובדות סוציאליות זו לא נדבה.
2 צפייה בגלריה
הפגנת העובדים הסוציאליים מול משרד האוצר
הפגנת העובדים הסוציאליים מול משרד האוצר
הפגנת עובדים סוציאלים בירושלים, השבוע
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
הפגנת העובדים הסוציאליים מול משרד האוצר
הפגנת העובדים הסוציאליים מול משרד האוצר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"בשלב זה האוצר מתעקש לא לתקן את השכר הנמוך שלנו שגורם לעזיבת המקצוע ולעומס בלתי אפשרי שרק הולך וגובר. אנחנו איגוד אחראי, ומודים לציבור המטופלים שתומך ומגבה את מאבקנו. נמשיך לנהל משא ומתן אחראי כאילו אין שביתה, ונמשיך במחאה ציבורית ושביתה כאילו אין מו"מ".
יו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות דני בונפיל אמר: "אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן בשבוע הבא נחסום את כל הכניסות לירושלים, אף רכב לא ייכנס. אתמול ראש הממשלה חילק כסף לכל מי שלא צריך כסף. הראשונים שהיו צריכים לקבל את התקציב הזה זה העובדים הסוציאלים. אתם תהיו המטופלים הבאים אם לא יגיע תקציב שיטפל במשכורות הרעב שלכם".

העובדים והעובדות הסוציאלים פתחו ביום שני בשבוע שעבר בשביתה ללא הגבלת זמן במחאה על תנאי עבודתם. מאז הם מקיימים מדי יום הפגנות במוקדים שונים ברחבי הארץ.
אתמול קיימה הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת דיון בשביתה. עלי בינג, רכז באגף התקציבים במשרד האוצר, הצטרף לישיבה בשיחת זום ונשאל מה הצעת משרד האוצר לסיום המשבר. "צר לי, אבל המשא ומתן מתנהל בחדרי המשא ומתן", הוא אמר.
יו"ר הוועדה, עודד פורר (ישראל ביתנו), זעם: "תנקוב בסכום, כמה זה הולך לעלות בתקציב המדינה? אתה מסרב לתת לי את הנתון הזה. רק סיבובים וסיפורים. אתה בעצמך מתבייש במספר שאתם רוצים להציע בחדרי המשא ומתן. יש לכם נתון, אבל אתם מסתירים אותו מהכנסת".