4 צפייה בגלריה
הנרצחת מקריית חיים וזירת רצח נוספת בבאר שבע
הנרצחת מקריית חיים וזירת רצח נוספת בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
ולדימיר ספיטלניקוב (55) החשוד ברצח אשתו אירנה גריבנב (67) אתמול בבאר שבע נשלח לתשעה ימי מעצר שבמהלכם יעבור הסתכלות פסיכיאטרית. כך הורה הבוקר (יום ג') בית משפט השלום בעיר.
במקביל, הוארך בשמונה ימים מעצרו של מרואן סמרי, החשוד ברצח בת זוגו נג'אח מנסור אתמול בחיפה. שופט בית משפט השלום בקריות דחה את בקשת המשטרה לאסור את פרסום פרטי החשוד - המכחיש את המיוחס לו.



4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בבאר שבע
זירת הרצח בבאר שבע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
מחקירת הרצח בבאר שבע עולה כי החשוד גרם למותה של אשתו. הוא טען בחקירה שאשתו "התעללה בו". נציג המשטרה ציין כי מדובר בטענות של החשוד ויש צורך להמשיך בחקירה. אתמול ערך החשוד ברצח שחזור של האירוע.
סנגורו עו"ד אלכס גאוסקין מהסנגוריה הציבורית אמר כי "מדובר בחשוד שנתון במצב נפשי שיש להעמיק בבירורו. אמש אושפז לאחר ניסיון אובדני. כשהתברר למשטרה שנמצאה גופה בדירתו הוא נעצר תוך כדי האשפוז. בשלב מאוחר יותר ניתן מכתב שחרור הקובע שבשלב זה אין צורך באשפוז. לטעמי, הדברים סותרים ונסתרים".

גופתה של הנרצחת אותרה אתמול אחר הצהריים לאחר ששוטרים מצאו את בעלה ספיטלניקוב מנסה לשים קץ לחייו. שוטר הצליח למנוע ממנו לקפוץ ובתשאול שלו עלה כי הוא פגע בה עם פטיש. השוטר שב לדירה כדי לעדכן את בת הזוג על הכוונה לאשפזו, ומשלא ענתה - איתרו השוטרים את בנה, שברשותו היה מפתח לדירה. כשנכנסו אליה גילו את גריבנב שרועה על הרצפה. לא דווח על אירועים קודמים או תלונות בגין אלימות במשפחה בין בני הזוג. ככל הידוע, החשוד עבד כשומר בלילות ולאחרונה איבד את עבודתו.


4 צפייה בגלריה
מרואן סמרי בבית המשפט
מרואן סמרי בבית המשפט
החשוד מרואן סמרי בבית המשפט, היום
(צילום: עידו ארז)
שעות ספורות קודם לכן בקריית חיים שבחיפה, נמצאה גופתה של נג'אח מנסור, בת 35. בן זוגה, מרואן סמרי בן 28, נמלט ונעצר לאחר מכן על-ידי שוטרי סיור. הוא עורר את חשדם מאחר שלא עטה מסכה, עוכב לחקירה והגיע עם השוטרים לדירתו. בהיעדר מענה, השוטרים פרצו למקום ומצאו את בת זוגו ללא רוח חיים. היא סבלה מאלימות גם מבן זוגה הקודם שמרצה עונש מאסר.
מוקדם יותר, כאמור, מעצרו הוארך בשמונה ימים. תחילה ביקשה המשטרה להאריך את המעצר ב-15 ימים. עו"ד פאדי שרקאוי, המייצג את החשוד, אמר בתום הדיון בבית משפט השלום בקריות כי "מרשי מכחיש את הרצח מכל וכל".
השופט שלמה מיכאל ארדמן דחה את בקשת המשטרה לאסור את פרסום פרטי החשוד. זאת לאחר שהוא השתכנע כי ניתן לפרסם את פרטיו מבלי לפגוע בחקירה.
פורסם לראשונה: 10:46, 20.10.20