4 צפייה בגלריה
חצי חצי בתי ספר בית ספר מערכת חינוך מספרה מספרות
חצי חצי בתי ספר בית ספר מערכת חינוך מספרה מספרות
הילדים חוזרים חלקית, העסקים יישארו סגורים
(צילום: AFP, רועי עידן)
קבינט הקורונה אמור להתכנס ב-13:00, הדיון המקדים הסתיים ללא הסכמות: בדיון שבו נכחו נציגי משרד הבריאות, משרד האוצר והמועצה לביטחון לאומי, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות בנושאים הפתוחים, ובהם מועד פתיחת תחומי המסחר. בינתיים, לפחות, משרד הבריאות מסרב לפתוח עסקים ב-1 בנובמבר. במקביל, התכנסה ועדת הקורונה ודנה בנתוני התחלואה במערכת החינוך. ynet העביר את דיון הוועדה בשידור ישיר.
4 צפייה בגלריה
חנויות סגורות בחדרה
חנויות סגורות בחדרה
חנויות סגורות בחדרה
(צילום: אסף קמר)
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה לנתונים שהוצגו בוועדת הקורונה והבהירה: "אנחנו לא מייחסים את כל העלייה בתחלואה בילדים לפתיחת שנת הלימודים. לא אמרנו שבתי הספר זו מדגרת קורונה. אמרנו שיש עלייה בתחלואה בקרב ילדים והעלייה היא הדרגתית וזה תומך בכך שלבית הספר יש חלק בעלייה בתחלואה. מנתוני הסקר הסרולוגי אפשר להגיד בוודאות שלילדים יש שיעור גבוה של נוגדנים חיוביים - הילדים חולים יותר ממה שאנחנו יודעים".

"פתחנו את בתי הספר כשהיו חתונות ואירועים והתקהלויות, ולכן כעת אנחנו מתעקשים לא לערבב שלבים", הבהירה ד"ר אלרעי פרייס. "אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה מדויקת ולהבין מה תורם למה, ולא להגיע למצב של ריצת אמוק לפתוח עוד ועוד ועוד כי ראינו מה קרה בפעם הקודמת, אז זה הוביל אותנו לסגר".
4 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון שרון אלרעי
יפעת שאשא ביטון שרון אלרעי
אלרעי פרייס לשאשא ביטון: "לא להגיע למצב של ריצת אמוק"
(צילום: צילום: שרית הוכברג)
טליה לנקרי, ראש חטיבת העורף במועצה לביטחון לאומי טענה כי "ברור לנו שיש תרומה מסוימת לתחלואה במערכת החינוך, ברור שלא כדאי לצאת יחד עם המסחר ולכן היום בקבינט אנחנו הולכים להמליץ להישאר במתווה ולתת העדפה לחינוך. לצערי, עמדתנו בלפתוח גם את א'-ב' ללא קפסולות ולאפשר פתיחה קצת יותר נכונה במערכת החינוך לא התקבלה בעת הזו בעיקר כי אנחנו פותחים לפי שלבים".
לנקרי אמרה כי היא מאמינה בהעברת סמכויות לשלטון המקומי. "למה אנחנו לא נותנים מענה לכיתות ה'-י"ב? הרי אם ניתן לשלטון המקומי את האפשרות הם יחלקו את הימים ויתנו להם את מה שהם לא מקבלים בזום. למה אנחנו לא מנחים את משרד החינוך עד ספטמבר 2021 לקבוע תוכנית לימודים? הרי לא יהיה פה משהו אחר. איך אנחנו רוצים להתנהל? למה אנחנו מתקיימים מקבינט לקבינט? העניין הזה שאנחנו חיים מדקה לדקה היא מטרידה".
החזרת הלימודים - כתבות נוספות
צופית גולן, אם לארבעה מרחובות וחברה בהנהגת ההורים הארצית, אמרה כי "אנחנו מרגישים שפשוט הפקירו את הילדים שלנו, אין לי דרך להגיד את זה. לא יכול להיות שחינוך לא יהיה לפני הכל, לפני הקניונים ולפני המלונות. יסלחו לי כל בעלי העסקים, אבל מדובר בסדר עדיפות לאומי. הילדים הם העתיד של המדינה הזאת והם נשכחו בצד, במתכונת של שבוע שבוע, חצי שבוע, מה הם טבחים בצה"ל? בלי לזלזל כמובן. הילדים שלנו צריכים מסגרת קבועה".
גולן התריעה כי "הנשירה מתחילה כבר בד'-ה'. הם נעלמים ולא שומעים אותם וזה לא יכול להיות. היו פה חודשים להתכונן ומתחילת הסגר עברו חמישה שבועות. יכלו לבנות מתווה מסודר. אי אפשר להמשיך כך. כל הקיץ אני יושבת בדיונים. קודם אמרו שילדי התיכונים הם מפיצי על ועכשיו הילדים של היסודי הם מפיצי על? הילדים שלנו הם לא זיגזג, הם לא משהו שאפשר לעשות עליהם ניסויים, הם לא עכברי מעבדה".
היא הוסיפה כי "יום כן יום לא? זה נשמע כמו פרודיה של 'זהו זה', שצריך להיזכר באיזה יום הילד שלי הולך ולאיזה מסגרת. מספיק עם המשחקים האלה. אנחנו צועקים פה מדם ליבנו. יש דרך, פשוט צריך לרצות. תנו מתווה, תנו קווים ותנו לאנשים לעבוד לפי זה".
שאשא ביטון סיכמה את הדיון ואמרה כי הוועדה מבקשת לפתוח את מערכת החינוך מגיל 6 ומעלה באופן מלא, ולמצוא עוד היום מתווה לכיתות ה'-י"ב כדי שיחזרו לשגרת הלימודים.
אמש אישר קבינט הקורונה את הצעת משרד הבריאות והפרויקטור פרופ' רוני גמזו להאריך את ההגבלות הקיימות עד 1 בנובמבר. קבינט הקורונה החליט פה אחד כי השלב הבא במתווה היציאה יחל באותו יום, ובמסגרתו תלמידי כיתות א'-ב' יחזרו ללימודים לסירוגין - שלושה ימים בכיתה ושלושה ימים בבית. תלמידי כיתות ג'-ד' יחזרו ללימודים בקפסולות.
בנוסף הוחלט כי מהיום בשעה 18:00 ועד שבת בערב יוטל סגר על היישוב האדום מג'דל שמס. זאת, לאחר שבמשך חמישה ימים היישוב הסמוך לחרמון עבר את הציון 8 במדד הרמזור.
בתוך כך, אחרי יממה ללא נתונים בשל תקלת מחשב שנבעה מהמעבר לשעון החורף, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי בשבת אובחנו 239 נדבקים חדשים בקורונה ואילו אתמול אובחנו 559. כלומר, במשך יומיים אובחנו 798 נדבקים חדשים. מספר הבדיקות בימים אלו עומד על כ-26 אלף בלבד, בין היתר עקב סוף השבוע. שיעור החיוביים עומד על 3%, אך משרד הבריאות לא פירט מה שיעור בדיקות הסקר מסך כל הבדיקות שנערכו בשבת ובראשון.