משפחתה של ופאא עבאהרה, שנרצחה בתחילת השבוע בעראבה על-ידי הגרוש שלה שעדיין נמלט, קראה הערב (שישי) למשטרה לספק הגנה לקרובי המשפחה מחשש לנקמה מצד החשוד. "כבר כמה ימים נפוצות שמועות ביישוב כי הרוצח הנתעב לא ייכנע עד שישלים את מסע הרצח והנקמה באחיה של ופאא ובאמה", מסרה המשפחה. "בין אם השמועות נכונות ובין אם לא, הרוצח הנתעב עודו מסתובב חופשי, ומאמצי החיפוש ביישוב נפסקו ולא רואים ניידות משטרה", טענו.
3 צפייה בגלריה
רביע כנאענה רצח אשתו ופאא עבאהרה
רביע כנאענה רצח אשתו ופאא עבאהרה
ופאא עבאהרה ורביע כנאענה
בני המשפחה טענו כי למרות שפנו למשטרה הם נענו שאין צורך בהגנה מפני החשוד. "אנחנו קוראים בכל לשון של בקשה לכל מי שיכול לסייע לנו ללחוץ על המשטרה כדי שתציב ניידת ליד הבית עד לתפיסת הרוצח לפני שיקרה אסון נוסף".
במשטרה מסרו בתגובה כי "מאז מקרה הרצח, מבוצעים במשטרה מגוון פעולות חקירה ופועלים כוחות משטרה גדולים במטרה להתחקות אחר עקבותיו של הרוצח ולעוצרו. לצד החקירה המאומצת, פעילות המשטרה ביישוב ובאזור נמשכת כל העת, באמצעות כוחות גלויים וסמויים הפועלים למען ביטחון התושבים. נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות לאיתור הרוצח ומיצוי הדין עמו. משטרת ישראל משתתפת בצער המשפחה על אובדנם".
קרובת משפחה של ופאא אמרה ל-ynet כי בעבר הוא כבר פתח באש לעבר בתי המשפחה. "זה מפחיד לדעת שהרוצח עדיין חופשי", סיפרה. "הוא איים עליה שירצח אותה ואמר שהוא לא 'ידפוק חשבון' גם מהכלא, אנחנו מפחדים שהוא יפגע בעוד אנשים". קרובת המשפחה הוסיפה כי האווירה ביישוב מתוחה במיוחד בימים האחרונים. "המשטרה צריכה להישאר ליד הבתים שלנו עד שהוא ייתפס. עד אז חיינו בסכנה", אמרה.
3 צפייה בגלריה
הפגנה בעראבה בעקבות רצח ופאא עבאהרה
הפגנה בעראבה בעקבות רצח ופאא עבאהרה
הפגנה בעראבה בעקבות הרצח
(צילום: גיל נחושתן)
מוקדם יותר היום פורסם ב-ynet תיעוד בלעדי של ופאא והחשוד בבית הדין השרעי בסכנין, שעות לפני הרצח. לפי מקורביה של ופאא, היא אמרה בבית הדין כי "אני מרגישה שמנהל אגף הרווחה בעראבה נגדי בתיק זה. האגף לא טיפל בהסדרי ראיה עם שני הילדים שלא ראיתי. פניתי לרווחה לאחר שהאבא לא החזיר את הילדות בזמן, אך מנהל האגף לא רצה לשמוע אותי. הוא הפנה אותי לעובדת סוציאלית שגם סירבה להקשיב ואמרה ש'הדברים האלה לא חשובים'".
תושבים בעראבה אמרו כי יש לחקור את ההתנהלות של הרשויות בתקופה שקדמה לרצח - והטילו עליהן את האשמה בהפקרתה. לדברי קרובי המשפחה של ופאא, אגף הרווחה בעראבה שלח תסקיר לבית הדין השרעי לפיו הילדים ישהו אצל אביהם מיום ראשון עד רביעי, ואצל אימם רק בסוף השבוע. בניגוד לתסקיר החליט בית הדין שהאם היא זו שתטפל בילדים מיום ראשון עד רביעי, ואילו האבא ישגיח עליהם בסופי השבוע. היא סיפרה בדיון כי מאז שעזבה את ביתם המשותף לפני כשנה וחצי, היא לא נפגשה עם שני ילדיה הגדולים שמתגוררים עם האב, אלא רק עם שתי הבנות הצעירות יותר.