בעוד המצוד נמשך אחר רביע כנאענה, שדקר למוות את אשתו לשעבר ופאא עבאהרה בעראבה, מקורבים למשפחה מספרים על התעלמות וזלזול שהפגינו כלפי האישה רשויות הרווחה בעיר. לדבריהם פקידי הרווחה סירבו לשמוע את תלונותיה על כך שבעלה לשעבר לא עומד בהסדרי הראייה של הילדים, ולא עדכנו את המשטרה על הדיון בבית הדין, שלאחריו היא נדקרה למוות.
בתיעוד בלעדי שהגיע לידי ynet נראים השניים יוצאים מבית הדין השרעי בסכנין - תחילה כנאענה, וכעבור כמה דקות גם האישה שבהמשך אותו היום כנאענה התנגש ברכבה, ודקר אותה למוות. הוא נמלט לאחר הרצח, ועדיין מסתובב חופשי.
המקורבים למשפחה סיפרו כי עבאהרה התלוננה על היחס שקיבלה מאגף הרווחה בעראבה וביקשה שגורם אחר יסייע לה. בדיון האחרון בבית הדין היא אמרה, לפי מקורביה: "אני מרגישה שמנהל אגף הרווחה בעראבה נגדי בתיק זה. האגף לא טיפל בהסדרי ראיה עם שני הילדים שלא ראיתי. פניתי לרווחה לאחר שהאבא לא החזיר את הילדות בזמן, אך מנהל האגף לא רצה לשמוע אותי. הוא הפנה אותי לעובדת סוציאלית שגם סירבה להקשיב ואמרה ש'הדברים האלה לא חשובים'".
4 צפייה בגלריה
ופאא עבאהרה ובעלה רביע כנאענה בבית המשפט
ופאא עבאהרה ובעלה רביע כנאענה בבית המשפט
מתוך התיעוד: ופאא עבאהרה בבית הדין, לפני הרצח
4 צפייה בגלריה
ופאא עבאהרה ובעלה רביע כנאענה בבית המשפט
ופאא עבאהרה ובעלה רביע כנאענה בבית המשפט
רביע כנאענה יוצא מבית הדין לפני הרצח
המקורבים הוסיפו כי לפני כמה חודשים שלח אגף הרווחה בעראבה תסקיר לבית הדין השרעי שלפיו הילדים ישהו אצל אביהם מיום ראשון עד רביעי, ואצל אימם רק בסוף השבוע. בניגוד לתסקיר החליט בית הדין שהאם היא זו שתטפל בילדים מיום ראשון עד רביעי, ואילו האבא ישגיח עליהם בסופי השבוע.
לפי אותם מקורבים, בדיון סיפרה עבאהרה כי מאז שעזבה את הבית שנה וחצי קודם לכן, שני ילדיה הגדולים נמצאים אצל האב וכי היא לא נפגשה איתם מאז, אלא רק עם שתי הבנות הצעירות יותר.
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר רוצח אשתו ופאא עבאהרה
החיפושים אחר רוצח אשתו ופאא עבאהרה
(צילום: דוברות המשטרה)
ב-4 באוקטובר התלוננה האם במשטרה כי האב לא החזיר את הילדות בזמן. השוטרים הגיעו לביתו של האב ומצאו את הילדות ישנות. הם התקשרו למנהל אגף הרווחה, שביקש להשאיר את הילדות אצל האב ולפנות אליו למחרת. אך האם התעקשה שהילדות יועברו אליה. השוטרים שבו לבית האב, אך הילדות כבר נלקחו אל קרובי משפחה מחוץ לעיר. בעקבות זאת ביקשה עבאהרה וקיבלה צו הגנה שקבע כי האב לא יפגוש את הילדות.
החשוד טען: "לא החזרתי את הילדות כי רציתי להגיע ביום שני לרווחה לדון בבעיה שקשורה אליהן. כשהלכתי אל קרובי המשפחה מחוץ לעיר הן רצו להישאר שם. שכחתי את הטלפון בבית והופתעתי שהמשפחה חיפשה אותי".
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה והרצח בעראבה
זירת התאונה והרצח בעראבה
זירת הרצח בעראבה
(צילום: דוברות המשטרה)
תושבים בעראבה אומרים כי בעקבות המקרה נדרשה השבוע עבאהרה להתייצב בבית הדין לדיון מול הבעל לשעבר, שלאחריו הוא רצח אותה. לדברי המקורבים המשטרה לא עודכנה על הדיון ולכן לא ליוותה אותה לבית המשפט. "איך שולחים אישה בסכנת חיים לבדה לבית משפט בתיק משמורת בלי הגנה על חייה? איך מעמתים אותה עם רביע בבית המשפט כשיודעים שהוא עלול לפגוע בה אם היא תיקח את הילדים? אנחנו רוצים הסבר מפקידת הסעד המחוזית וממנהל אגף הרווחה בעירייה", אמרו. "הרשלנות גבתה מחיר יקר בחייה של ופאא".
משירותי הרווחה בעראבה טרם נמסרה תגובה.
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "בעקבות פרסומים בעניין זה החליטה הנהלת בתי הדין השרעיים לבדוק את התיק ואת ההליכים המשפטיים הקשורים למנוחה. מן הבדיקה התברר כי בניגוד לפרסומים שגויים ברשתות החברתיות, לא הוגשה כל בקשה שהיא מטעם המנוחה וופאא עבאהרה לפטור אותה מהתייצבות לדיונים המשפטיים בבית הדין השרעי, לא בכתב ואף לא בעל פה. עוד התברר בבדיקה כי וופאא, מלווה בעורך דינה, הגיעה ביום שני בבוקר לבית הדין השרעי בסכנין. הדיון בבית הדין התקיים ללא כל גילוי של אלימות, נמשך כחצי שעה, ובסיומו התפזרו הצדדים לדרכם, מבלי שהיה חיכוך כלשהו בניהם. הרצח התרחש בעראבה, הרחק ממקום בית הדין השרעי בסכנין, ולאחר כמה שעות".
ופאא בת ה-37 נרצחה בדקירות ביום שני בעראבה שבגליל, לאחר שבעלה החשוד במעשה התנגש במכוניתה עם רכבו בכניסה לעיר. עוברי אורח תועדו כשניסו להרחיקו ממנה. לאחר המעשה נמלט החשוד מהמקום במכוניתו, וטרם נלכד.