כ-100 פעילי "הדגלים השחורים" הפגינו הערב (יום ד') בשכונת ביצרון בתל אביב, סמוך לביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בטענה שהוא מנסה לדכא את המחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתערב בעבודת המשטרה. המפגינים נשאו דגלי ישראל, דגלים שחורים, שלטים ובובות של חייזרים. בנוסף לכוחות שבמקום נפרשו שוטרים גם במרכז העיר, מתוך הערכה שהמפגינים מתכוונים לצעוד לשם.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה מול ביתו של אוחנה
ההפגנה מול ביתו של אוחנה
בובות של חייזרים בהפגנה מול ביתו של אמיר אוחנה
(צילום: מוטי קמחי )
2 צפייה בגלריה
הפגנה של הדגלים השחורים מחוץ לביתו של אמיר אוחנה
הפגנה של הדגלים השחורים מחוץ לביתו של אמיר אוחנה
ארכיון. שוטרים ליד ביתו של השר אוחנה
(צילום: מוטי קמחי )

כבר אחר הצהריים נערכו כוחות משטרה סמוך לביתו של השר אוחנה בצומת הרחובות הסוללים ותובל. במשטרה ציינו כי אף שלא הוגשה בקשה בעניין, תתאפשר ההפגנה במקום. מראש נמסר כי לא תתאפשר צעדה בסוף ההפגנה, בין היתר כי לא נעשה תיאום בעניין. עם זאת, במשטרה ציינו שבמידה שתוגש בקשה כזו - היא תיבחן לגופו של עניין.
"תהלוכה שכזו, ככל שתתהווה, תהיה בלתי חוקית והמשטרה לא תאפשר קיומה", נמסר. "קיומה של תהלוכה בלתי מתואמת, מסכנת את שלומו ובריאותו של הציבור, חושפת אותו לסכנות ומייצרת אתגרים של סוגיות אבטחה, סדר ציבורי ומשמעויות של שלום הציבור, כמו גם בריאותו בכל הנוגע לנגיף הקורונה".
בשבוע שעבר, בסיומה של הפגנה דומה מול ביתו של השר אוחנה, צעדו מאות המפגינים לאורך 10.5 קילומטר ברחובות תל אביב. כשהגיעו לאזור רחבת הסינמטק, הותקפו כמה מהם על ידי חברי מועדון "פנאטיקס" – אוהדי מכבי תל אביב. חלק מהמעורבים נעצרו, אולם שוחררו למעצר בית אחרי כשהשופטת ענת יהב קבעה ש"מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה".
פורסם לראשונה: 21:12, 05.08.20