3 צפייה בגלריה
ראובן עזר
ראובן עזר
ראובן עזר
(צילום: רונן חורש/לע"מ)
ראובן עזר, סגן ראש המל"ל המשמש גם יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נצפה ביום שישי האחרון כשהוא מפר בידוד בזמן שערך קניות בסופרמרקט במבשרת ציון. עזר אמור היה לשהות בבידוד יחד עם כל חברי פמליית ראש הממשלה שחזרה מטקס החתימה על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין.
אתמול תועד באזור ההפגנות בבלפור יועץ ראש הממשלה טופז לוק, שהיה גם הוא חלק מהפמליה שהמריאה לוושינגטון. על-פי הנחיות משרד הבריאות, חברי הפמליה נדרשו לשהות בבידוד לפחות עד הבוקר. אתמול נקראו חברי המשלחת להגיע בכלי רכב למשרד ראש הממשלה ולהיבדק במתחם דרייב-אין.

זו לא הפעם הראשונה שעזר נתפס כשהוא מפר את הנחיות משרד הבריאות. לאחר נחיתת המשלחת בוושינגטון, הוא נצפה כשיצא לריצה ברחובות וושינגטון, אף שחברי הפמליה נדרשו להישאר במלון ולשמור על קפסולה אחת. במשרד ראש הממשלה אמרו כי נערך בירור מול עזר. "הוא ציין כי הודעת משרד הבריאות על שינוי הכללים ומעבר לבידוד הגיעה בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי, והוא מצר על כך. הוא נקרא לסדר על-ידי הממונים עליו על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".
עזר נחשב דיפלומט מקצועי ומוערך מאוד, שבעבר שימש ציר בשגרירות ישראל בוושינגטון. הוא איש משרד החוץ ש"מושאל" למל"ל ולמשרד ראש הממשלה.
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס הבוקר לסוגיית הפרת הבידוד בריאיון לאולפן ynet ואמר כי הוא ואנשי משרד הבריאות מתכוונים לאכוף ולהעניש ככל שיידרש. "זה לא משנה מי הבן אדם. הפרת בידוד זו הפרה חמורה מאוד, אולי אפילו הפצת מחלה", אמר. "יש על זה גם עונש פלילי. לא תהיה כאן הנחה. אנשי ציבור ככל העם – כולם אותו דבר. בידודים, הסתגרות בבית, ענישה, אכיפה וגם ענישה פלילית אם צריך. לא צריך לעשות כאן שום הנחה. לא למשלחת ולא לכל מי שהפר את הבידוד".
3 צפייה בגלריה
עופר גולן וטופז לוק הפגנה בלפור ירושלים
עופר גולן וטופז לוק הפגנה בלפור ירושלים
עופר גולן וטופז לוק, אתמול
(מתוך הטוויטר של יואב גלזנר)
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו עם טופז לוק ועופר גולן
שרה נתניהו עם טופז לוק ועופר גולן
לוק וגולן לצד שרה נתניהו, לפני כחודש וחצי
יועצו של ראש הממשלה טופז לוק זוהה אתמול על-ידי מפגינים בכיכר פריז, כששהה יחד עם עופר גולן, יועץ אחר של נתניהו. הם התייצבו סמוך למוחים "מכחישי קורונה", שהניפו בין היתר שלטים שבהם נכתב: "לא קורונה – דיקטטורה". השניים עזבו את המקום בהליכה לכיוון רחוב רמב"ן לאחר מכן. אנשי תנועת "קומי ישראל" אמרו כי "לוק נתפס בכיכר פריז מפר בידוד ומסכן את בריאות הציבור".
לטענת תנועת המחאה, "לוק נתפס מביים סצנה של הפגנה נגד הקורונה על מנת לבסס את הקמפיין השקרי והמסית של מפגינים 'מפיצי 'מחלות', קמפיין שהוביל לניסיון דריסה של מפגינים. אנחנו קוראים למשטרה לטפל באירוע במלוא חומרת הדין".
מהליכוד נמסר אתמול בתגובה כי "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. עופר גולן לא נמצא בבידוד".
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "יש למצות את הדין בחומרה עם יועצי נתניהו שהפרו בידוד. אנחנו במשבר מנהיגותי עמוק. לא ייתכן שדין מקורבים יהיה שונה מדין אזרחים מן השורה".