1 צפייה בגלריה
בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי בבית המשפט. ארכיון
(צילום: אוראל כהן)
ציפי רפאלי, אמה של הדוגמנית בר רפאלי שצפויה להיכנס למאסר בשל עבירות המס שלה ושל בתה, ביקשה היום (ראשון) מבית המשפט למנוע התקהלויות בדיון הטיעונים לעונש שייערך מחר בנוכחותן של השתיים - בגלל הקורונה.
כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", עורכות הדין של רפאלי ובתה הגישו פנייה לבית המשפט תחת הכותרת "בקשה למתן הנחיות", וביקשו לאור ההתעניינות הציבורית שמביאה כלי תקשורת רבים לדיונים - להקפיד על הנחיות התו הסגול בדיון ובכך למנוע, בעזרת משמר בתי המשפט, מכל מי שלא קשור באופן ישיר לתיק להגיע לאולם.
"יש חשש כי בגלל ההתקהלות, כלי תקשורת וקהל נוסף, לא תשמרנה הוראות התו הסגול בעת הדיון", כתבו עורכות הדין שציינו גם את מצבה הרפואי של רפאלי, שמחייב לדבריהן הימנעות מחשיפה להתקהלויות.

בחודש שעבר, נזכיר, פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגד האם והבת כתב אישום בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון שפורסם לראשונה ב-ynet. לפי ההסדר, השתיים הואשמו בהעלמת מס על הכנסות בסך 34 מיליון שקל, ובעקבות כך תרצה האם 16 חודשי מאסר ותקבל עוד מאסר על תנאי. הבת הדוגמנית תרצה תשעה חודשי עבודות שירות, וגם עליה יוטל מאסר על תנאי.
בר רפאלי הואשמה בעבירות לפי סעיף 217 לפקודת מה ההכנסה, לפיה מסרה ב-12 מקרים ידיעות לא נכונות וללא הצדק סביר. האם, מנגד, הואשמה בשורת עבירות אחרות: שלוש עבירות על סעיף 220 (השבת תשובה כוזבת על שאלה שנשאלה על פי הפקודה), 10 עבירות שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, שש עבירות השמטת הכנסה מדו"ח במזיד (על הכנסותיה מעמלת סוכנות אם - ג"מ), ותשע עבירות עריכת דו"ח לא נכון ומסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר.