1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בנימין נתניהו
יאיר לפיד בנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
שישה ימים לפני בחירות 2021: ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחמק מעימות, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתחמק מהתקשורת, ויתר המועמדים ממשיכים לנהל קרבות של הרגע האחרון במטרה לשפר עמדות. ברקע: מאמץ לאתר ולהביא לקלפיות את המתלבטים, שלפי הסקרים עומדים על אחוזים גבוהים וכמעט חסרי תקדים ביחס למערכות בחירות קודמות.
בקמפיין הליכוד ממשיכים לחדד את הקרב בין נתניהו ללפיד במטרה לייצר מצג של "ראש בראש" שיעורר מצביעי ימין אדישים ששוקלים לא להצביע. אולם נתניהו מקפיד להימנע מעימות, וכפי שהצהיר אתמול (יום שלישי) בריאיון באולפן ynet – הוא מתעקש שלפיד יצהיר קודם על עצמו כמועמד לראשות ממשלה.
בנוסף, נתניהו מתחייב שלא להסתמך בשום מקרה על תמיכה או הימנעות של רע"ם בראשות מנסור עבאס להקמת ממשלה חדשה.

בראיון ב-ynet טען ראש הממשלה שמסקרים פנימיים שלו עולה שבידי גוש הימין (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית וימינה) כבר עומד על יותר מ-61 מנדטים. "לפי הנתונים שלנו עברנו את זה", אמר." אני חושב שאנו צריכים להיות עוד יותר חזקים. ראינו את הסקרים שלכם ואת שלי. הסקרים שלי אומרים שאנחנו עוברים וזה טוב. הבוחרים שלנו מזהים הזדמנות היסטורית לממשלת ימין יציבה על ליכוד גדול בהנהגתי שלא תישען על לפיד ולא רוטציות".
הוא הביע זלזול ביו"ר תקווה חדשה גדעון סער: "גדעון מתרסק בסקרים שלנו, 75% ממצביעיו לא בטוחים שיצביעו לו. אני מניח שלפיד ישתה אותו. לפיד הוא המועמד שיקבל בין 20 ל-25 מנדטים. הוא מועמד לראשות הממשלה מולי, הוא מנסה להסתיר את זה ולא מוכן להודות שהוא רץ לראשות הממשלה. המבחן בעוד שבוע זה מי יהיה ראש הממשלה - אני או לפיד".

ובעוד נתניהו חורך את השטח ואת האולפנים, לפיד מסרב להתראיין באופן כמעט מוחלט, וממשיך באסטרטגיית הקמפיין שמשאירה אותו בפרופיל נמוך. מוקדם יותר כינס מסיבת עיתונאים בניסיון לחדד את החשיבות שיש בכך שיש עתיד תסיים גדולה ככל האפשר.
"יש עדיין מספר יוצא דופן של מתלבטים", אמר. "יותר מעשרה מנדטים. הם צריכים לדעת: אם הם לא יצביעו ליש עתיד, תקום פה ממשלה חשוכה, גזענית, הומופובית וסחטנית. בסוף צריך כוח גדול כדי לשנות מציאות".
הוא רמז על החלופות האפשרויות במחנה המתנגד לנתניהו: "בשבעה מנדטים לא עוצרים סחטנות וכפיה דתית. בשישה מנדטים לא משנים את חוק הלאום ולא מגינים על בית המשפט העליון. והכי חשוב – בשישה מנדטים לא מחליפים את נתניהו".

גדעון סער ומפלגת תקווה חדשה חזרו אתמול לקמפיין בשני ערוצים מקבילים: הראשון בפנייה למצביעי הליכוד שמחפשים ימין ממלכתי, והשני נגד יו"ר ימינה נפתלי בנט, שגם הוא שומר על שתיקה בימים האחרונים. המטרה של סער היא לקחת מבנט קולות מצביעים שישוכנעו שהוא יהיה שותף בממשלתו הבאה של נתניהו.
פורסם לראשונה: 22:16, 16.03.21