עו"ד יניב שגב, שמייצג את אורית אוגד, העצורה בחשד לרצח בארצות הברית, אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet כי הוא סמוך ובטוח שהיא לא אשמה, אלא הופללה. כמו כן, לדבריו, הוא דואג לכך שלא תורשע וייגזר עליה גזר דין מוות, כפי שיכול לקרות לפי החוק בקליפורניה, שם היא נעצרה.
אוגד, בת 32 ממושב רמות שבצפון, נעצרה בחודש שעבר בחשד למעורבות ברצח כפול שהתרחש בסוף השנה שעברה בקליפורניה שבארצות הברית. יחד איתה נעצרו גם בן זוגה קורי ספרלוק (33) וברדלי קוהורסט (35). בקשת המעצר של השלושה, שהגיעה לידי ynet, חושפת כמה מהראיות בתיק – ובראשן תיאור של מעקבים ורצח באזור מרוחק וחשוך.
1 צפייה בגלריה
שלושה עצורים בחשד לרצח כפול, אחת מהם ישראלית- אורית אוגד
שלושה עצורים בחשד לרצח כפול, אחת מהם ישראלית- אורית אוגד
שלושת העצורים: קוהורסט, אוגד וספרלוק
בקשת המעצר תיארה כי בתיעוד מחניון במקום, ימים ספורים לפני הרצח, נראתה משאית טריילר של בן הזוג של אוגד, רכב של האדם השלישי המעורב והרכב ששכרה אוגד- דבר שיכול להעיד על קשר בין השלושה. במשך זמן מה, כך נטען, הם עקבו אחר הקורבנות בקרסון סיטי שבמדינת נבאדה. גם ה-GPS ברכבו של בן הזוג של אוגד תיאר תמונה דומה.
לדבריו של עו"ד שגב, "כשאני יושב מולה ואני יושב מולה שעות ארוכות, לא רק שהיא לא תכננה, לא רק שלא הייתה מודעת ולא רק שלא ביצעה, אלא ככל הנראה הייתה בזמן הלא נכון במקום הלא נכון עם האדם הלא נכון, שהוא בעלה, אבל לגמרי - היא לא רוצחת".
לדבריו, "בקליפורניה רצח בדרגה ראשונה בנסיבות מיוחדות יכול להוביל לזריקה קטלנית וזה חשש מאוד גדול. יחד עם זאת, אחרי שאני מכיר את העובדות מפיה, אחרי שאני מכיר את העובדות מרשויות החקירה כאן, אני סמוך ובטוח שאין סיכוי שהיא תגיע לכיסא החשמלי או לזריקה, ואני אדאג לכך. מאות תיקים בעברי בדין הבינלאומי, אני מבטיח שהיא לא תגיע לא לזריקה ולא לכיסא החשמלי".
לפי מה שהיא מספרת, אין לה חלק בשכירת הרכב, במעקב אחר בני הזוג שנרצחו? "בשכירת הרכב בוודאי שיש לה חלק ואפילו בקניית הטלפון, שהוא pre-paid. בשכירת הרכב יש לה הסבר מאוד לגיטימי. הרכב שלהם שגורר קראוון שאיתו הם יצאו, היא לא יכולה להתנייד בתוך השטח של העיירה המאוד קטנה הזאת שנקראית ברידג'פורט".
עו"ד יניב שגבעו"ד יניב שגב
"לגבי הטלפון pre-paid, שנטען שנקנה כדי לעשות פעולות כאלה ואחרות מטלפון מבצעי, קשקוש מוחלט. הטלפון הזה נקנה כי חברת הסלולר שלה במשך חודשים ארוכים מחייבת אותה חיובים כפולים. יש לכך הוכחות. ההוכחות האלו נמצאות בתלונות שהיא הגישה לחברת כרטיס האשראי חודשים לפי האירוע הזה. בנוסף, בעלה קורי היה חייל מארינס מאוד מאוד מוערך, שירת בקונסוליה האמריקאית בישראל תקופה מאוד ארוכה".
לדברי עו"ד שגב, אין לאורית שום קשר לרצח עצמו. "לא הזכרתי את בראדלי, אבל לאורית וקורי אין קשר לזה לרצח הזה. ההפך הוא הנכון, מפלילים אותם ברצח שאחר ביצע - ומי לא הזכרתי", אמר.