ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז לפני שלושה חודשים: "מיגרנו את הפשיעה במגזר היהודי". אבל שני חיסולים בערב אחד הזכירו כי הפשע המאורגן עדיין כאן, ומאיים להרים ראש. במשטרה מעריכים כי החיסול באשקלון - שאירע שעתיים לאחר חיסול בחולון - עלול להיות ההתחלה של מלחמת ארגוני פשיעה בדרום. פיצוץ רכב וירי התרחשו אתמול (א') גם בנתניה וביבנה, וכולם על רקע פלילי. כל זאת, לאחר ששלושה נרצחו יממה לפני כן בדיר אל אסד ובאיבטין שבעמק יזרעאל.
במשטרת מרחב לכיש היה מי שלא הופתע מאותו חיסול באשקלון, שבו נרצח ביריות בן 28 וצעיר אחר, בן 24, נפצע קשה. השניים מוכרים למשטרה, שחשדה כי הם חברים בארגון פשע. כבר חודשים ארוכים שבמשטרה מצטבר מודיעין לפיו ארגוני הפשיעה הגדולים "מתארגנים" מחדש. זאת, על רקע שחרורם הקרוב מהכלא של שניים מראשי ארגוני הפשע, שלום דומרני ובני שלמה. השניים היו בעבר שותפים, אבל בשנים האחרונות הם אויבים מרים.

6 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בנתניה פיצוץ רכב הרוג  בחולון אירוע ירי 2 פצועים קשה אנוש ב רחוב בני עקיבא אשקלון
פיצוץ רכב בנתניה פיצוץ רכב הרוג  בחולון אירוע ירי 2 פצועים קשה אנוש ב רחוב בני עקיבא אשקלון
(צילום: רועי עידן)
החשש הוא כי החיסול בכניסה לבניין ברחוב רבי עקיבא בעיר הוא "איתות" ורמז לבאות. דומרני ושלמה, על פי ההערכה, ינסו עם שחרורם מהכלא לבסס את מעמדם, לגייס את ארגונם מחדש ולהמשיך בפשע מאורגן ומתוחכם. לאחרונה זיהו במשטרה ניסיונות של אנשי הארגונים להשתלט על שוק מכירת האלכוהול באשקלון ואשדוד. המאבקים הללו הולידו ניסיונות פגיעה בחברים באותם ארגונים, ניסיונות שכללו ירי והשלכת מטענים, בקבוקי תבערה ורימונים.
דומרני קרוב לסיום ריצוי עונש מאסר של שש שנים וחצי בגין ניסיון רצח. הוא צפוי להשתחרר בקיץ הקרוב. שלמה, שהורשע בתקיפת בעל עסק וסחיטה, צפוי להשתחרר בעוד חודשיים. במשטרה מעריכים כי שלמה חבר לארגון פשיעה באשקלון המכונה "הכנופייה הקווקזית", ואילו דומרני חבר לארגונו של מיכאל מור מנהריה.

6 צפייה בגלריה
חיסול על רקע פלילי  באשקלון
חיסול על רקע פלילי  באשקלון
זירת החיסול באשקלון
(צילום: רועי עידן)
6 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
דומרני. בקיץ הוא אמור להשתחרר
(צילום: הרצל יוסף)
6 צפייה בגלריה
בני שלמה בבית המשפט
בני שלמה בבית המשפט
בני שלמה. במשטרה מעריכים: יחפש נקמה
(צילום: מוטי קמחי)
שלמה בטוח כי דומרני או אנשיו הם שאחראים לרצח אחיו שלום שלמה בשנת 2014, במושב בחבל לכיש. במשטרה מעריכים כי הוא יחפש נקמה וסבורים כי החיסול אמש הוא הסנונית הראשונה במלחמה בין הארגונים שפועלים בעיקר באשדוד ואשקלון. חקירת החיסול הועברה ליחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מרחב לכיש.
החיסול באשקלון אירע שעתיים לאחר שברחוב ירמיהו בחולון גבר כבן 30, שמוכר למשטרה מתחום עבירות של סחיטה באיומים ואלימות, נהרג בפיצוץ רכב. המכונית התפרקה לחלוטין מעוצמת הפיצוץ האדיר ועלתה באש. בנוסף נגרם גם נזק סביבתי רב - לכביש, למכוניות חונות ולכניסה לבניין סמוך.
ליאור, המתגורר ברחוב ירמיהו, סיפר: "חזרתי מהעבודה והחניתי את הרכב סמוך לבניין מגוריי, התקשרתי לאשתי כי היא הייתה צריכה להגיד לילדים לרדת. איך שהשיחה החלה הפיצוץ קרה. ראיתי כדור אש בדרך אליי. יצאתי מהרכב. ראיתי חלקים עפים באוויר, מכסה המנוע נחת מטר לידי. התקשרנו למשטרה, התחלתי לצלם. הפיצוץ הזה הזכיר לי דברים שרק ראיתי במלחמות בצבא. לא חשבתי שאי פעם אראה דבר כזה בשכונה שלי".
6 צפייה בגלריה
הרוג בפיצוץ רכב בחולון
הרוג בפיצוץ רכב בחולון
הנזק האדיר אחרי הפיצוץ בחולון
6 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בנתניה ללא נפגעים
פיצוץ רכב בנתניה ללא נפגעים
פיצוץ הרכב בנתניה
באירוע ירי נוסף שאירע אמש ביבנה נפצע תושב העיר, בן 24, באורח בינוני. בנתניה אירע אתמול בצהריים פיצוץ ברכב חונה, ברחוב הלילך שבשכונת רמת פולג. כתוצאה מהפיצוץ עלה הרכב באש, והיא התפשטה לרכב נוסף שחנה בסמוך. הרכב שייך לעבריין מוכר, איש לא נפגע באירוע.
לפני שלושה חודשים, בעת שהגיע לנצרת, טען ראש הממשלה נתניהו כי הפשע במגזר היהודי "מוגר". "אני מחויב אישית להבטיח את הביטחון האישי של כל אחת ואחד מכם", אמר בכנס בנצרת. "אני רוצה שתוכלו להסתובב ברחובות היישובים שלכם בלי פחד, כמו שאתם מסתובבים בתל אביב. מיגרנו את הפשיעה במגזר היהודי ונעשה זאת גם במגזר הערבי. בקרוב מאוד נציג את התכנית המיוחדת למיגור הפשיעה". לאחר החיסולים, גם נתניהו וגם השר לביטחון פנים שלו אמיר אוחנה לא התייחסו עד כה לפשע המשתולל.
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כן צייץ אמש וכתב: "כשהפשע המאורגן בקרב האזרחים הערבים זוכה להתעלמות מהמשטרה והממשלה, הוא לא נשאר רק שם. האלימות והפשיעה הן אסון שמחלחל לכל חלקי החברה וכדי למגר אותן עלינו לפעול יחד, ערבים ויהודים".
פורסם לראשונה: 23:37, 11.04.21