ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה היום (ה') לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתת עדיפות לעובדי הוראה במתן החיסונים. עם זאת, בכיר במשרד הבריאות אמר ל-ynet: "אינני יודע מה משמעות הסיכום כי נגמרו החיסונים לגל ראשון".
3 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים של מורים מראשון לציון בבית החולים אסף הרופא
מבצע חיסונים של מורים מראשון לציון בבית החולים אסף הרופא
חיסון בבית החולים אסף הרופא. ההחלטה עדיין חסרת משמעות
(צילום: יובל חן)
3 צפייה בגלריה
רם שפע באולפן ynet
רם שפע באולפן ynet
רם שפע
(צילום: שאול גולן)
בלשכת שר הבריאות אמרו כי נתניהו, גנץ והשר יולי אדלשטיין סיכמו לפנות יחד לוועדת התעדופים של חיסוני הקורונה, בבקשה לבחון את האפשרות לחיסון צוותי ההוראה. "בקשה זו מצטרפת לפניית השר אדלשטיין מהבוקר לתעדף צוותי הוראה של החינוך המיוחד", נמסר. שר החינוך יואב גלנט ציין כי זו הייתה המלצתו וכי הנחה את מנכ״ל משרד החינוך לתת תעדוף לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד, בפנימיות ובכפרי הנוער שממשיכים ללמד בימי הסגר. "בכוונתנו להשלים את מבצע החיסונים במערכת החינוך במהלך הסגר ובכך לסייע לשמירה על הרציפות החינוכית לתלמידי ישראל בהמשך השנה", מסר גלנט.
להודעה היום קדמו שיחות שניהל יושב ראש ועדת החינוך, ח״כ רם שפע, עם משרד הבריאות ובהן אמר כי ימשוך את בקשתו להעביר את הליך אישור תקנות הסגר לוועדת החינוך אם תינתן התחייבות לחסן את הצוותים החינוכיים. זמן קצר לאחר מכן הגיעו הליכוד וכחול לבן לסיכום בנושא.
ההחלטה מגיעה ימים אחדים אחרי האיום של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בהשבתת המערכת במקרה שעובדי ההוראה לא יחוסנו עד יום שלישי הקרוב. מהסתדרות המורים נמסר כי השביתה המתוכננת ליום שלישי תצא לדרך עד שיחוסנו כל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שחפצים בכך באופן מיידי. בשלב השני, כך נמסר, יש לנצל את הסגר ולחסן את יתר עובדי ההוראה. "כל עוד עובדי ההוראה לא מחוסנים בפועל, סכסוך העבודה נשאר בתוקף. כשכל עובדי ההוראה יחוסנו נברך על הביצוע ולא על ההחלטה. הלמידה מרחוק ממשיכה כרגיל".
בשבוע שעבר, לאחר שהתגבשה ההחלטה במשרד הבריאות ולפיה אין די חיסונים בכדי לחסן את צוותי ההוראה, הכריזה בן דויד על סכסוך עבודה. "במקום שמשרד החינוך והמדינה ידאגו לחסן אותנו, הם פועלים לפתוח את מערכת החינוך", היא אמרה ביום שני האחרון. "מפקירים את הגננות והמורים המחויבים להגיע מדי יום לגנים ולבתי ספר שהפכו מדגרות קורונה ומסכנים אותם".
באותו יום, חוסנו אלפי עובדי הוראה בתל אביב באוהל החיסונים שהוקם בכיכר רבין בשיתוף העירייה ובית החולים איכילוב, ובתגובה הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין לעצור את אספקת החיסונים לבית החולים ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים. מנהל איכילוב, פרופ' רוני גמזו אמר אז כי הוא "מתקשה להבין למה המשרד תומך בחיסון שוטרים ומעניש על חיסון מורים, כשהם באותה קבוצת תעדוף".

למחרת תקף אדלשטיין את מנהל איכילוב פרופ' גמזו ואת ראש העיר תל אביב רון חולדאי. "למה זה קרה? כי היו פה ושם כאלה שניסו לסגור עם ראש רשות", אמר אדלשטיין על השניים. "לא נעים, צריך לשמור על יחסים טובים, ולראש הרשות זה גם טוב להוציא בפייסבוק 'אצלי התחסנו המורים'. היו מקרים כאלה ועצרנו אותם". הוא הוסיף: "התופעה בתל אביב היא תופעה מצערת, אין עודפים של 2,000 חיסונים.
שר החינוך יואב גלנט אמר אתמול בריאיון לאולפן ynet שיש לנצל את ימי הסגר לחיסון צוותי ההוראה. יש בכל פעם מנות עודפות", הוא אמר. "יש למשרד הבריאות רשימה של כל 200 אלף העובדים - שייקחו את הרשימה וייתנו להם. יש לנו צורך חיוני לנצל את תקופת הסגר על מנת לחסן את כל מערכת החינוך, בלי זה לא עשינו שום דבר. יש מספיק חיסונים, היינו צריכים להתחיל בזה לפני שבועיים".
3 צפייה בגלריה
צוותי ההוראה מתחסנים
צוותי ההוראה מתחסנים
אוהל החיסונים לצוותי ההוראה בת"א, ביום שני
(צילום: מנהל החינוך עיריית תל אביב)
מוקדם יותר היום הגיע לנמל התעופה בן גוריון משלוח של יותר מ-100 אלף מנות חיסון של חברת "מודרנה". המשלוח הגיע בטיסה מפרנקפורט שבגרמניה במטוס ג'מבו 747 של חברת התעופה ק.א.ל. וצוותים של חברת המטען ממן פרקו את המשלוח והובילו אותו לאחסון.
מנות החיסון הראשונות של חברת מודרנה מיועדות למרותקי בית, ובהם חולים סיעודיים, שעד כה לא חוסנו. זאת מכיוון שהאחסון וההובלה של חיסוני מודרנה פשוטים יותר מאלו של חברת "פייזר". החיסונים יינתנו על ידי צוותי קופות החולים (או במיקור חוץ). ההערכה במשרד הבריאות שהחיסונים למרותקי הבית יינתנו כבר בשבוע הבא.