קצת פחות מחודש וחצי לאחר החיסול במהלך ליווי משטרתי בכביש 6, וכפי שנחשף לראשונה ב-ynet, הפרקליטות הגישה הבוקר (ב') כתבי אישום נגד חמישה מעורבים ברצח הנער בן ה-15 עומר אבו סעלוק, וניסיון החיסול של קרוב משפחתו בן ה-19 שהיה איתו במכונית שלעברה נפתחה אש, ונפצע באורח אנוש.
כתב האישום מייחס לנאשמים - מואמן א-זבארגה (21), אנס א-זבארגה (24), חסן א-זבארגה (28), מוחמד א-זבארגה (24) ועומר א-זבארגה (30) - עבירות של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות בצוותא וניסיון רצח בצוותא. הם מואשמים גם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, עומר מואשם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ומעשי פזיזות ורשלנות.

7 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
סימני הירי על המכונית בכביש 6. המתנקשים הערימו על השוטרים
7 צפייה בגלריה
החשודים בזום
החשודים בזום
הנאשמים מופיעים בזום בדיון בבית המשפט, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי )
7 צפייה בגלריה
עומר אבו סעלוק
עומר אבו סעלוק
עומר אבו סעלוק, הנער בן ה-15 שנרצח
לפי כתב האישום, הרקע לחיסול הוא סכסוך דמים מתמשך בין משפחת הנאשמים לבין משפחת אבו סעלוק, שבמסגרתו נגבו חייהם של כמה קורבנות משתי המשפחות. ב-28 בדצמבר נרצח אביהם של הנאשמים מואמן ואנס, סלמאן א-זבארגה, ולפי הפרקליטות האחים חשדו מיד כי בני המשפחה היריבה אבו סעלוק היו אחראים למעשה.
הנאשמים, כך נכתב באישום, פנו לבני משפחה נוספים ותכננו יחד עמם נקמת דם. לצורך מימושה, רקמו הנאשמים יחד עם בני משפחה נוספים את תוכנית הרצח ולצורך מימושה הצטיידו בטלפונים סלולריים, מכשירי קשר, כלי נשק וברכבים שונים.
במקביל, במשטרה צפו את האפשרות לנקמה והציעו לבני משפחת אבו סעלוק לעזוב זמנית את מתחמי המגורים של המשפחה בלוד. בני משפחת אבו סעלוק נענו להצעה, אספו ציוד ורכוש והתארגנו ליציאה בשיירה בליווי כוח משטרתי לכפר קאסם דרך כביש 6. בני משפחת אבו סעלוק נסעו בארבעה רכבים של המשפחה ובליווי של שלושה כלי רכב משטרתיים.
7 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
זירת החיסול בדצמבר
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
(צילום: שאול גולן)
לפני יציאת השיירה לדרכה, נודע לחוליית החיסול כי בכוונת בני משפחת אבו סעלוק לעזוב את המתחם בשיירה. באישום לא צוין כיצד. סמוך לשעה 9:00, לאחר קבלת דיווח אודות יציאת שיירת משפחת אבו סעלוק לדרכה, כלי הרכב של הנאשמים ממשפחת א-זבארגה החלו בנסיעה בעקבותיה – כאשר עומר א-זבארגה ארב ברכבו לשיירה בצומת גינתון ודיווח על נסיעתה לכיוון כביש 6.
בשלב מסוים רכבו של עומר ניסה להתקרב לשיירה ועורר את חשדם של השוטרים שבשיירה. בשל כך בוצעה חסימה בכביש לצורך בדיקת הרכב, אך משהבחין עומר בשוטרים, נמלט מהמקום. הרכבים המשטרתיים דיווחו על הימלטות הרכב ושניים מהם נסעו בעקבותיו והתנתקו מהשיירה, כאשר שיירת רכבי משפחת אבו סעלוק המשיכה עם הרכב המשטרתי המוביל בלבד. כשהגיע עומר ברכבו ללוד, הבחינה בו ניידת אשר החלה במרדף בעקבותיו עד להגעתו למתחם אזברגה. בשלב זה ולאחר שהשוטרים עיכבו את עומר, הגיעו כ-100 איש מבני משפחת א-זברגה, תקפו את השוטרים, חטפו את עומר מהמקום – והציתו את הרכב.
במקביל, שלושת כלי הרכב הנוספים בחוליית החיסול המשיכו במסלול נסיעתם בהתאם לתוכנית הרצח. עם עליית השיירה לכביש 6, רכבי המתנקשים איגפו אותה והאיצו את מהירותם לכיוונה. בהגיעם לשיירה, האטו את נסיעתם, נצמדו לכלי הרכב של בני משפחת אבו סעלוק, ניגחו אותם – וירו מאחד הרכבים לפחות 13 קליעים. בכך גרמו הנאשמים למותו של עומר אבו סעלוק בן ה-15, ולחבלתו החמורה של בן משפחתו שנפצע אנוש. המתנקשים נמלטו במהירות מופרזת מן המקום לקלנסאווה. בהגיעם לקלנסאווה, הציתו את אחד הרכבים.
7 צפייה בגלריה
היחידה המרכזית במחוז מרכז פענחה את רצח עמר אבו-צעלוק מחודש דצמבר האחרון
היחידה המרכזית במחוז מרכז פענחה את רצח עמר אבו-צעלוק מחודש דצמבר האחרון
מתוך תיעוד החיסול בכביש 6
(צילום: דוברות המשטרה)

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי עורכות הדין שרה טל והינד נבאלסי. הן ביקשו להאריך את מעצר החשודים עד תום ההליכים נגדם, ומסרו: "מסוכנותם של המשיבים מתעצמת נוכח העובדה שמדובר ברצח שתוכנן בקפידה, מתוך מניע של נקמת דם בשל סכסוך בין משפחות ועל רקע רצח סלמאן וניסיון לרצוח ללא הבחנה, מספר בני משפחה יריבה לרבות קטינים וקטינות.
עורכות הדין מהפרקליטות הוסיפו כי "תפקודם של המשיבים בהוצאת תוכנית הרצח לפועל היה כחוליית לוחמים משומנת אשר לא בחלה באמצעים, פעלה בנחישות ובתעוזה וירתה לעבר השיירה בנשק חם, בשעות הבוקר, בכבישים ראשיים תוך סיכון כל משתמשי הדרך. המשיבים פעלו בתכנון רב משתתפים והוציאו לפועל את תוכנית הרצח תוך שעות ספורות לאחר שנודע להם על מותו של סלמאן. המשיבים התארגנו והצטיידו בזמן קצר, במספר כלי רכב, כלי נשק ומכשירי קשר כדי לממש את תוכנית הרצח בכל מחיר, גם ביודעם שהשיירה לוותה על ידי משטרת ישראל ופעלו בתעוזה וללא כל מורא מפני החוק".
הנאשמים הכחישו את המיוחס להם בעזרת פרקליטיהם. עורך הדין אורי בן נתן, מייצג את הנאשמים מואמן וחסן א-זבארגה, מסר: "נלמד את הראיות שנאספו על ידי המדינה ונבדוק אותם בצורה יסודית. אנו מתרשמים שהראיות הן נסיבתיות. אני בספק אם הן יובילו בסוף להרשעה בעבירות המיוחסות להם". עורך הדין שאדי נטור, שמייצג את מוחמד א-זבארגה, מסר גם הוא כי בכוונתו ללמוד את חומרי התיק, והוסיף: "מרשי כופר בכל ההאשמות שמיוחסות לו באישום". בתיק מייצג את אחד החשודים גם עורך הדין שוקרי אבו-טביק.