בוקר של אלימות קשה, לצד מה שמסתמן כמחדל משטרתי: נער בן 16 נרצח הבוקר (יום ב') וצעיר בן 19 נפצע אנושות בחיסול לאור יום בכביש 6 ליד מחלף נחשונים. מכוניתם הידרדרה לשולי הדרך לאחר שאש נורתה אל המכונית. כוחות גדולים של משטרה ומד"א הוזעקו למקום. ההערכה היא כי הירי נעשה כנקמה על רצח בלוד שעות ספורות לפני כן, ול-ynet נודע כי הוא התרחש במהלך ליווי משטרתי לנוסעים שנורו.
בעקבות הרצח בלוד ליוו שלושה כלי רכב משטרתיים כמה מבני חמולת אבו סעלוק, שלה סכסוך עם משפחתו של הקורבן שנרצח מוקדם יותר הבוקר, סלמאן א-זבארקה. בעקבות הסכסוך והחשש מפעולת נקם בני המשפחה החליטו לעזוב את לוד לכפר קאסם ולכפר ברא. הם נסעו בארבע מכוניות, אולם למרות הליווי המשטרתי, כך מהפרטים שהגיעו לידי ynet, הצליחו היורים לפתוח באש מרכב חולף - ולהימלט.
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
סימני הירי ניכרים על המכונית
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
הרכב הידרדר לתעלה בשולי הכביש
(צילום: שאול גולן)
שרשרת אירועי הפשיעה נמשכה הבוקר, כאשר זמן קצר לאחר הירי בכביש 6 פרצו מהומות בלוד. בתיעוד מהעיר נראו תושבים מיידים אבנים ומציתים מכונית מול תחנת המשטרה. מיד אחר כך פשטו שוטרים על מתחם של אחת המשפחות המסוכסכות בלוד ועצרו חשוד. תוך כדי המעצר שלווה בזריקת רימוני הלם נפצע שוטר אחד באורח קל.
בעקבות הירי כביש 6 נסגר לכיוון צפון וסימוני תרמילי הקליעים הוצבו על הכביש. דובר מד"א זכי הלר מסר לאחר הירי כי רכבם של שני הצעירים הידרדר במהלך "אירוע אלימות". חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים בילינסון במצב אנוש, כשהם מחוסרי הכרה ומונשמים. בבית החולים עדכנו בהמשך: "לאחר פעולות החייאה, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו של אחד הפצועים. פצוע שני שהגיע לבית החולים עם פציעות ירי בכל גופו טופל בחדר הניתוח. מצבו אנוש".
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
כוחות משטרה רבים הוזעקו לזירה
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
(צילום: איחוד הצלה )

סגן מנהל מרחב ירקון במד"א אביחי חדד סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו רכב בתעלה בצד הדרך. שני צעירים שנסעו ברכב היו מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות. הענקנו להם טיפול מציל חיים בשטח ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם אנוש".
הרצח בלוד אירע בשעות הבוקר המוקדמות באזור התעשייה בעיר. סלמאן א-זבארקה נמצא ירוי במכונית ברחוב הלן קלר, והמשטרה פתחה בחקירה. הדיווח על המקרה התקבל במוקד מד"א בשעה 05:36, וחובשים ופרמדיקים שהוזעקו לשם דיווחו כי לא היו לו סימני חיים. הם קבעו את מותו במקום.
הירי בכביש 6 והרצח שקדם לו בלוד מגיעים בסיומה של שנה רוויה באלימות במגזר הערבי. לפני כשבוע וחצי נרצחו שלושה קרובי משפחה בצפון השרון. האחים אחמד ומוחמד שרקייה, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, נורו למוות ברכבם באזור צומת יער חדרה, בזמן שליוו אמבולנס שפינה את קרוב משפחתם אמיר אבו חוסיין בן ה-25 - שנפצע קודם לכן באירוע ירי בבאקה אל-גרבייה. מותו של אבו חוסיין נקבע כעבור שעות ספורות בבית החולים. אל רכב האחים שליווה את האמבולנס נצמד רכב אחר, וממנו נפתחה אש לעברם.