גבר בן 76 טבע למוות היום (שבת) בחוף הקשתות בקיסריה. צוות מד"א קבע את מותו במקום בתום פעולות החייאה. הוא נמשה מהמים על-ידי המצילים בחוף שזיהו כי הוא במצוקה. זהו מקרה הטביעה הקטלני הרביעי בקצת יותר מיממה.
1 צפייה בגלריה
מטס מצנחי רחיפה בחוף הקשתות בקיסריה כמחאה נגד בנימין נתניהו
מטס מצנחי רחיפה בחוף הקשתות בקיסריה כמחאה נגד בנימין נתניהו
חוף הקשתות בקיסריה. ארכיון
(צילום: איתי כהן)
חובשת בכירה במד"א ענת ציפקין ופרמדיק מד"א בן כוכבי סיפרו: "כשהגענו לחוף ראינו את המצילים מבצעים בסמוך לקו המים פעולות החייאה בגבר. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
אתמול טבעו למוות האחים ראאד וזיאד אל-עמואסי, בני 40 ו-47 שהגיעו מאזור רמאללה לשחייה בחוף הים בתל אביב, סמוך למוזיאון האצ"ל. חובשי מד"א טיפלו בגבר נוסף, כבן 35, שנמשה מהמים במצב קל. בנוסף אתמול בבוקר טבעה למוות אישה כבת 45 בחוף הים בזיקים, ובשבוע שעבר איילת ריימונד אוריאל, תושבת תל אביב, איבדה את חייה לאחר שהצילה את בנה שנסחף למים.
איך בכל זאת ניתן למנוע טביעה? ראשית, נציין כי הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה ומסוכנת. נקלעתם למערבולת (זרם חוזר)? שחייה נגד הזרם בניסיון להגיע בחזרה לחוף עלולה לכלות את כוחותיכם ולגרום לטביעה. במקרה כזה עדיף שלא לשחות נגד הזרם. חכו לשינוי בכיוונו ואז שחו בקלות גדולה יותר לעבר החוף, על גבי הגלים.
הבחנתם במתרחץ שנסחף למעמקים בגלל מערבולת? ניסיון לחלץ אותו עלול להיות מסוכן אם אין לכם הכשרה לכך.
נחושים להציל את הטובע? הצטיידו במצוף או בגלגל. הקפידו להיות תמיד בטווח העין של המציל. אם אינכם רואים אותו, גם הוא כנראה לא רואה אתכם. אל תיכנסו למים כשרוחות חזקות מנשבות - תופעה שבולטת במיוחד בכינרת.
חשים בסכנת טביעה? שמרו על קור רוח. עדיף לא "להשתולל" במים, שכן אם תעשו זאת תאבדו כוחות במהירות.