ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא קורא ליו"ר כחול לבן בני גנץ להימנע מפיזור הכנסת וללכת לאחדות. "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות", חזר נתניהו על דבריו מאתמול, ורגע לפני החלטת גנץ אם לתמוך בהצעה בקריאה טרומית, שעשויה להוביל לבחירות.
בין פשרה לבחירות: המערכת הפוליטית על סף פיצוץ
"אני קורא לבני גנץ ללכת לאחדות ולהימנע מפיזור הכנסת", הוסיף נתניהו. "אנחנו לא צריכים בחירות עכשיו. יש לנו הישגים ביד, יש לנו מאמץ אמיתי להוריד את התחלואה, להביא חיסונים לכל אזרחי ישראל, להביא עוד סיוע לעסקים ולאזרחים - צריך לעשות את כל זה ביחד. קשה לעשות את זה במהלך בחירות".
נתניהו אמר כי הניסיונות להימנע ממערכת בחירות נוספת נעשים כל העת: "המאמצים נעשים כל הזמן כולל הקריאה שלי עכשיו ללכת לאחדות ולהימנע מפיזור הכנסת".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו וגנץ
(צילום: רויטרס)
לצד זאת טען נתניהו כי "כחול לבן מפרה את ההסכם מיומו הראשון. היינו צריכים להקים ועדה למינויים, והם מסרבים לעשות את זה". נתניהו אמר את הדברים במנהלת האכיפה הארצית קורונה, שם ערך סיור לצד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן והפרויקטור פרופ' נחמן אש.
היום, כאמור, צפוי גנץ לגבש החלטה בנוגע להצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית מחר במליאת הכנסת, בצל המשבר הפוליטי עם הליכוד. אתמול הגיבו בחריפות בכחול לבן לדברי נתניהו כי "הציבור סיים לקנות את השקרים של נתניהו. אם לא היה משפט היה תקציב". הבוקר הודיעו שרי סיעת העבודה שבממשלה, עמיר פרץ ואיציק שמולי, כי החליטו להצביע בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית מחר.
במקביל, חברי הכנסת של רע"מ מהרשימה המשותפת יתכנסו היום בכנסת והם צפויים להודיע אם גם הם - כמו הליכוד - יתנגדו לפיזור הכנסת. על יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס, נמתחה לאחרונה ביקורת חריפה מצד חברים אחרים במשותפת, בעקבות יחסיו המתהדקים עם נתניהו.