הזרוע הצבאית של חמאס חשפה הערב (ה') תיעוד של ירי טיל הקורנט שפגע בטיולית החיילים הריקה בעוטף עזה, אירוע שבנס נגמר רק בפצוע קל אחד - חייל שעמד בסמוך. במקביל, ועל רקע פגיעת הטיל באוטובוס, צה"ל תקף אחר הצהריים רכב שנסע בצפון רצועת עזה - וחיסל שני פעילים בחוליית נ"ט שהיו בדרכם לבצע פיגוע עם קורנט.
טיל הקורנט נורה דקות ספורות לאחר ירידת החיילים מהטיולית, שהסיעה 10 לוחמי גדוד 101 של הצנחנים. הלוחמים הגיעו הבוקר לאוגדת עזה לתגבר את משימות ההגנה במרחב, ודקות לאחר שיצאו מהאוטובוס - שוגר הטיל שפגע ברכב, שכמובן אינו ממוגן. החייל שנפגע קל הוא אחד הלוחמים מהגדוד.
גורמים בצה"ל ציינו כי במשך הנסיעה עם הלוחמים, הטיולית לא הייתה חשופה לקו הנ"ט בצפון הרצועה, אלא נחשפה אליו במהלך החניה סמוך לבסיס צבאי.
7 צפייה בגלריה
הטיולית שנפגעה מירי נ"ט בגבול עזה
הטיולית שנפגעה מירי נ"ט בגבול עזה
הטיולית שנפגעה מירי נ"ט בגבול עזה
במקביל, המטחים ליישובים בדרום נמשכים ללא הפסקה. בעקבות התרעה ממוקדת על ירי, תושבי היישובים במרחק של עד 4 ק"מ מגבול הרצועה התבקשו להיכנס לתוך המרחבים המוגנים. ההתרעה הזו הגיעה אחרי מטחים בלתי פוסקים של פצצות מרגמה בשעות הצהריים לעוטף עזה, כאשר מעט לפני השעה 15:00 נשמעו לראשונה היום אזעקות באשקלון. מטחים כבדים נורו לעיר, במקביל לירי רקטות גם לבאר שבע ולאשדוד.
אחת מהרקטות שנורו מהרצועה גרמה לנזק כבד לבית פרטי באשקלון, ובמשטרה אמרו כי הכוחות פועלים לאיתור זירות נוספות שבהן דווח על נפילת רקטות. מהירי לאשקלון נפגע מרסיס בראשו תושב העיר, בן 32. הוא פונה לבית החולים ברזילי במצב קל עד בינוני. בבאר שבע פגעה רקטה במפעל באזור תעשייה. נזק נגרם למבנה ולמכוניות חונות, אין נפגעים בגוף. במקומות נוספים בעיר נפלו רסיסים מיירוטי רקטות. לא דווח על נפגעים בגוף. באשדוד לא דווח על נפילות פרט לרסיסים מיירוטי רקטות.
סיגל, בעלת הבית שספג פגיעה ישירה באשקלון, אמרה: "הייתי בממ"ד, ניצלתי. רונן הבן נכנס מתחת למדרגות יחד עם עם הכלבה שלנו נלה. הבית נהרס לגמרי, אני בשוק, פשוט נחרב. ניצלנו בנס, שום דבר לא נשאר שלם". באשקלון, העיר שנורו לעברה הכי הרבה רקטות מתחילת המבצע, החלה הממשלה סוף-סוף להציב מיגוניות גדולות. זה קורה ביום ה-11 של מבצע "שומר החומות", ולאחר שאשקלון ספגה כבר יותר מאלף רקטות במהלך העימות הצבאי.

7 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית באשקלון
פגיעה ישירה בבית באשקלון
הנזק מהפגיעה הישירה בבית באשקלון
(צילום: AFP)
הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב ברקע הדיווחים על חתירה להפסקת אש. לפי דיווח ערבי, שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד צפוי להיפגש בדוחא עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה.
ב"ניו יורק טיימס" דווח מוקדם יותר מפי בכיר ישראלי כי ישראל וחמאס צפויים להגיע להסכם לנצירת האש ביומיים הקרובים. ברשת אל-ג'זירה דווח כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי דורשים לכלול בהסכם את הפסקת התוקפנות הישראלית בירושלים ובשכונת שייח ג'ראח. "נכריח את ישראל להיכנע לתנאים שלנו. נישאר מוכנים עד לדקה האחרונה שלפני הפסקת האש", אמרו בחמאס.
לפי הדיווח ב"טיימס", הפסקת האש צפויה לכלול כמה שלבים. הראשון שבהם יהיה הפסקת כל תקיפות ישראל על תשתיות ומתקני חמאס, וכל ניסיונות ישראל לחסל בכירים בארגון הטרור. במקביל, חמאס יפסיק לחלוטין את ירי הרקטות. ישראל דורשת גם שחמאס יפסיק לחפור מנהרות לעבר ישראל ויפסיק את ההפגנות האלימות בגבול עזה.
הגורמים אמרו כי המטרה היא שההסכם יכלול גם שלבים שייצאו לפועל בהמשך, אחרי שתיכנס לתוקף הפסקת האש. בין היתר מדובר בהחזרת השבויים והנעדרים - הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. בתמורה, אמרו הגורמים, ישראל תאפשר מעבר סחורות וכספים לעזה.