חלון הזמנים לפתרון המשבר בממשלת האחדות ומניעת פיזור הכנסת נסגר והולך לקראת הלילה שבין שלישי ורביעי בשבוע הבא. עד כה טרם יושבה המחלוקת בשתי הנקודות העיקריות: העברת תקציב המדינה והבטחת הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. לפיכך, במערכת הפוליטית נמשכת ההיערכות לבחירות שצפויות להתקיים באמצע מרץ.

הבוקר (יום ה') הודיע ח"כ לשעבר גדעון סער שרשם את מפלגתו החדשה ברשם המפלגות תחת השם: "תקווה חדשה - אחדות לישראל".
לפי תקנון המפלגה שפורסם, "יו"ר המפלגה (סער) יקבע את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ואת סדר שיבוצם ברשימה, בהסכמה עם מ"מ היו"ר" (יפעת שאשא ביטון). עם זאת, שאשא ביטון לא תביא נציגים משלה והרשימה לא תורכב בשיטת ריץ'-רץ' אלא ב"הסכמה".
עוד נכתב בתקנון כי "יו"ר המפלגה ינהל את המשא ומתן הקואליציוני בשם המפלגה, בעצמו או באמצעות מי שהוא ימנה לשם כך, יסכם את הרכב הקואליציה וימנה את השרים, סגני השרים ויתר התפקידים".
בקביעת זהותם של בעלי התפקידים מטעם המפלגה, צוין, היו"ר יחליט "לאחר התייעצות עם מ"מ יו"ר". בנוסף, "הנהלת המפלגה תהיה מוסמכת לקבוע המועד לקיום בחירות דמוקרטיות במפלגה לתפקידים".
במקביל לרישום פרסם סער את המטרות וקווי הימין האידיאולוגיים של המפלגה, ובהם פעילות למימוש זכויותיו הטבעיות וההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל, ביסוס זהותה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, שמשטרה דמוקרטי, הגנה על ערכיה כמדינת הלאום של העם היהודי, השומרת על זכויות אדם ונוהגת שוויון זכויות פרט".
בתחום הכלכלה נכתב כי המפלגה תקדם "כלכלה חופשית תוך הבטחת הזדמנות הוגנת לכל ומחויבות לערבות הדדית וקידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל".
1 צפייה בגלריה
גדעון סער על מצב הקורונה בישראל
גדעון סער על מצב הקורונה בישראל
גדעון סער. "הגנה על ערך מדינת הלאום של העם היהודי"
(צילום: עמית שאבי)

מפת המתמודדים בבחירות הבאות – אם יתקיימו – טרם הושלמה. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שכבר הודיע שבכוונתו להתמודד בבחירות הארציות, שיגר מוקדם יותר רמז נוסף. בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "המדינה בדרך לסגר נוסף כי ביבי פארטצ' והממשלה לא מתפקדת. אבל לא להתייאש... בקרוב...".
בנוסף לחולדאי וסער, גם השחקנים הפוליטיים האחרים כבר מתחממים על הקווים אף שלא ברור אם פני המערכת אכן לבחירות. מעל פני השטח משדרים הן בליכוד והן בכחול לבן שהפערים גדולים וקשה יהיה לגשר עליהם, אולם מתחת לפני השטח מתנהלים מגעים בין המפלגות. אחת האפשרויות שנבחנות היא לדחות את מועד הרוטציה ולהאריך את תקופת כהונתה של הממשלה הנוכחית.
על פי חוות דעת שניתנה על ידי הייעוץ המשפטי של הכנסת, התברר שאם לא יעבור תקציב - הכנסת תתפזר אוטומטית בלילה שבין שלישי לרביעי, יום לפני המועד שאותו סימנו בכנסת.