בשעה שישראל מתחילה ליישם את שלבי היציאה ההדרגתית מהסגר השני שהוטל על אזרחיה לפני כחודש, וממשיכה לנסות לבלום את הנגיף, מדינות רבות מתמודדות עם עלייה מחודשת בתחלואה, ומטילות הגבלות בהתאם.
כמעט 40 מיליון בני אדם ברחבי העולם אובחנו עד כה כנשאים של הנגיף. יותר ממיליון חולים מתו. שיעור התחלואה עלה משמעותית בימים האחרונים בגרמניה, איטליה, בריטניה וצרפת - שהכריזה השבוע על עוצר לילי בפריז ובשמונה ערים נוספות בעקבות התפשטות הנגיף. במהלך השבוע נרשמו באירופה כ-100 אלף נדבקים בממוצע ביום. מחוץ ליבשת חלה עלייה במספרי הנדבקים ברוסיה, קנדה ופרו.
5 צפייה בגלריה
חזרה ללימודים קודוניו איטליה קורונה
חזרה ללימודים קודוניו איטליה קורונה
הקורונה באיטליה, ארכיון
(צילום: AP)

ארה"ב: כבר יותר מ-8 מיליון נשאים

מאז שפרצה המגפה בארצות הברית התגלו בה יותר משמונה מיליון נשאים של נגיף הקורונה. אוניברסיטת ג'ונס הופקינס דיווחה הלילה (בין שישי לשבת) כי 64 אלף בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף תוך יומיים - שיא שכמותו לא נראה מחודש יולי.
לפי האוניברסיטה, לפחות שתי מדינות - אילינוי וצפון קרוליינה - רשמו שיא במספר המאובחנים ביממה האחרונה. ארה"ב מדורגת ראשונה בעולם במספר החולים ובמספר המתים. יותר מ-218 אלף איש כבר מתו בה.
5 צפייה בגלריה
הקורונה בארצות הברית
הקורונה בארצות הברית
הקורונה בארצות הברית, מקום ראשון בתחלואה הגבוהה
(צילום: AP)

"1,200 פאבים ייסגרו": הגבלות בצפון אירלנד

יותר מ-25 אלף בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף בצפון אירלנד, כאשר ביממה האחרונה דיווחו הרשויות על שיא חדש - 1,299 מאומתים. הגבלות שהוטלו אמש וצפויות להימשך ארבעה שבועות כוללות את סגירת הפאבים, כ-1,200 במספר, ואת סגירת המסעדות. בתי הספר צפויים להיות סגורים למשך חצי שנה.
ג'ון ביטלס, בעל פאב מקומי, אמר ל"וושינגטון פוסט" כי מדובר ב"מצב חסר תקדים" שכמותו הוא לא זוכר בכל עשרות השנים שבהן הוא עובד בפאב. אולי וודהאוס, לקוחה קבועה בפאב בשם "חמנייה", סיפרה שהמקום הוא כמו בית בשבילה, ושהיא הרוסה מסגירתו.
בבריטניה כולה אובחנו ביממה האחרונה כמעט 16 אלף חולים, וביממה הקודמת - 18,980. בממלכה מנסים בשלב זה למנוע סגר שני, ותומכים בהגבלות מקומיות. הממשלה הכריזה השבוע על "תוכנית רמזור" שבמסגרתה אזור ליברפול הוגדר "אדום", והברים, חדרי הכושר ובתי עסק אחרים בו נדרשו להיסגר.
5 צפייה בגלריה
הקורונה בבריטניה
הקורונה בבריטניה
הגבלות מקומיות במקום סגר כללי, בשלב זה. לונדון בימי קורונה
(צילום: AFP)

שיא חדש באיטליה: כ-10,000 חיוביים ביממה

ארץ המגף, שנפגעה קשות בגל הראשון של התפרצות הנגיף, רשמה שיא חדש: 10,010 בני אדם נמצאו חיוביים לקורונה ביממה האחרונה, וביממה שלפניה - 8,804 נדבקים. מניין המתים המצטבר באיטליה עומד על כ-36.5 אלף והיא מדורגת שנייה במספר המתים כתוצאה מהנגיף באירופה כולה, אחרי בריטניה.
גם ספרד מתמודדת עם התפשטות מהירה. לכן בשבוע שעבר הוטלו הגבלות חדשות באזור מדריד. מתחילת המגפה אובחנו במדינה כמעט 900 אלף נדבקים. יותר מ-33 אלף חולים מתו.

גרמניה: הגבלות חדשות אחרי שיא נדבקים

יותר מ-7,800 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף בגרמניה ביממה האחרונה - היום השני ברציפות שבו נרשם שיא חדש שם. בעקבות העלייה בתחלואה שחווה המדינה בימים האחרונים, הממשלה נערכת להקשחת התקנות.
הקנצלרית אנגלה מרקל ומושלי 16 מדינות המחוז המרכיבות את גרמניה סיכמו השבוע להדק כמה מהגבלות הקורונה. בין השאר הוחלט להחמיר את החוקים המחייבים לעטות מסכה, ולצמצם את שעות הפעילות המותרות לברים באזורים שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים. "אנחנו חייבים לעצור את הגידול האקספוננציאלי הזה, ויפה שעה אחת קודם. אם לא נעשה את זה, זה לא ייגמר טוב", אמרה אז מרקל.
בלגיה, שרשמה גם כן שיא של 8,271 נדבקים מאומתים ביממה, הצטרפה לשכנותיה באירופה והטילה הגבלות חדשות, בהן בין היתר סגירת ברים ומסעדות למשך חודש ועוצר לילי.
5 צפייה בגלריה
גרמניה הפגנה ברלין נגד הגבלות קורונה צעדה שקטה
גרמניה הפגנה ברלין נגד הגבלות קורונה צעדה שקטה
מפגינים בברלין נגד ההגבלות, השבוע
(צילום: AP)

שיא מאומתים ביוון ה"ירוקה"

יוון, שרק אתמול החליטה להכפיל את מספר הישראלים שיוכלו לבקר במדינה בשבוע, מ-5,000 ל-10,000, רשמה שיא מאובחנים יומי שהיא טרם הכירה - 508 אובחנו באתונה ובסלוניקי.
הנתונים האלה מגיעים כשברקע פתיחת נתב"ג לטיסות מחוץ לישראל. נתב"ג פועל כרגע לפי המתווה שהוגדר לפני הטלת הגבלות החגים.
5 צפייה בגלריה
יוון אקרופוליס האקרופוליס נפתח מחדש אחרי סגר ה קורונה
יוון אקרופוליס האקרופוליס נפתח מחדש אחרי סגר ה קורונה
יוון: פתיחת האקרופוליס באתונה לאחר הסגר, חודש מאי
(צילום: רויטרס)
גם רוסיה מתמודדת עם עלייה בתחלואה, בראש ובראשונה במוסקבה. ביום רביעי האחרון אובחנו במדינה יותר מ-14 אלף נשאים, ומפרוץ המגפה התגלו בה יותר מ-1.3 מיליון. מספר המתים הגיע ליותר מ-23 אלף. ראש העיר הודיע על הגבלות, בין היתר בנושא מערכת החינוך ולמידה מרחוק.
במקביל, הנשיא ולדימיר פוטין הודיע כי מִנהל התרופות המקומי העניק אישור רגולטורי לחיסון שני נגד הנגיף מתוצרת רוסיה, של מכון וקטור בסיביר, וכי החיסון הזה יהיה מיועד לשימוש פנימי.
בברזיל אובחנו מפרוץ המגפה יותר מחמישה מיליון נשאים. בארגנטינה, שהייתה נתונה לסגר ארוך גם כן, חלה עלייה במספר המאובחנים כנשאים, שמתקרב כעת למיליון. באינדונזיה מתו עד כה יותר מ-12 אלף איש שנדבקו בנגיף - המספר הגבוה ביותר בדרום-מזרח אסיה.