לרגל צאת ספרה החדש נפגשה בימים האחרונים יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח ז"ל, עם חברי כנסת ושרים וחילקה להם את הספר. "זה לא ספר פוליטי. נפגשתי עם עומר ינקלביץ, משה ארבל ונוספים. אפילו הנחתי עותק בלשכתו של נתניהו. הסיפור של רזיאל נגע בהרבה אנשים, גם בקרב חברי הכנסת והשרים", היא סיפרה.
3 צפייה בגלריה
יעל שבח וח"כ משה ארבל
יעל שבח וח"כ משה ארבל
יעל שבח וח"כ משה ארבל. "חובה הומניטרית מדרגה ראשונה להסדיר את חוות גלעד"
3 צפייה בגלריה
הרב רזיאל שבח ז"ל
הרב רזיאל שבח ז"ל
הרב רזיאל שבח ז"ל
"הלב שלו היה מונח אצל כל יהודי", היא הוסיפה על בעלה המנוח. שבח, תושבת חוות גלעד, איבדה את בעלה בפיגוע ירי קטלני בינואר 2018, ונותרה לבדה עם ששת ילדיהם.
חוליית מחבלים של החמאס ארבה לשבח, עקפה את רכבו וכשהיה בסמוך לכניסה ליישוב חוות גלעד ירו המחבלים לעברו. הספר "א' אלמנה" בהוצאת "ידיעות ספרים" הוא מעין מילון שכול שחיברה יעל. יש בו מושגים מעולם השכול ובכל אחד מהם תובנה שגיבשה שבח מאז הפיגוע ההוא.
3 צפייה בגלריה
יעל שבח וח"כ עומר ינקלביץ
יעל שבח וח"כ עומר ינקלביץ
שבח עם שרת התפוצות עומר ינקלביץ'
בסמוך לרצח הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי יפעל להסדרת היישוב חוות גלעד שבשומרון ואף העביר החלטת ממשלה בנושא, אך מאז הנושא תקוע. הסיבה העיקרית היא בעיות משפטיות בנוגע לקרקע שעליו הוקם. בימים האחרונים נאבקים ראשי המתנחלים, ושבח יחד איתם בהסדרת ההתיישבות הצעירה, כ-70 יישובים ובהם חוות גלעד.
הסדרת היישובים תביא לשיפור משמעותי בתשתיות המים והחשמל באותם יישובים. "יעל היא אישה מעוררת השראה, שמחתי מאוד על ביקורה בכנסת אתמול ועל הזכות לקבל את ספר הביכורים שלה", אמר ח"כ משה ארבל מש"ס. "סוגיית הסדרת חוות גלעד היא חובה הומניטרית מדרגה ראשונה. ממשלת ישראל קיבלה החלטה להסדרת היישוב בשבוע בו נרצח הרב רזיאל ובעיני זו חובה קדושה לפעול לקיום החלטת ממשלה זו״.