פרקליטות המדינה הגישה היום (ג') ערעור על הכרעת הדין של איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון לשעבר שהורשע בקבלת שוחד בסך 150 אלף שקל ובעבירות מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. בית המשפט זיכה את שמעוני מעבירות נוספות וגזר עליו ארבע שנות מאסר. כעת מבקשת הפרקליטות לערער על חלק מהעבירות שמהן זוכה.

שמעוני היה אמור להתחיל לרצות את עונשו בכלא היום, אך ביקש עיכוב ביצוע על מנת להגיש ערעור משלו. בית המשפט דחה בינתיים את כניסתו לכלא בחמישה ימים עד לדיון בנושא.
הערעור של עורכי הדן נעמי גרנות ואבי וסטרמן מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה מופנה כלפי שני רכיבים בהכרעת הדין של בית המשפט המחוזי: האחד, זיכויים של איתמר שמעוני ומשה פונטה מעבירת שוחד אחת, והרשעתם בעבירה של מרמה והפרת אמונים תחתיה בפרשת אחת. השני, זיכויו של משה פונטה מעבירת שוחד באישום אחר. כמו כן, הפרקליטות הגישה ערעור על קלות עונשו של משה דוידי.
2 צפייה בגלריה
איתמר שמעוני
איתמר שמעוני
"מאמין במערכת המשפט". שמעוני
(צילום: מוטי קמחי )
בסוף ינואר השנה, נזכיר, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא גזר על שמעוני ארבע שנות מאסר בפועל, בניכוי ימי המעצר. עוד קבע השופט כי שמעוני ישלם קנס של 400 אלף שקל ויוטל עליו קלון.
השופט אמר כי שמעוני רקם בצוותא עם אחרים תוכנית מושחתת ומתוחכמת שנועדה לגייס עבורו כספים ולהרחיקו מכך. "העבירות בוצעו על ידי הגורם הבכיר בהיררכיה העירונית. הציבור נושא עיניו אל נבחריו, שם מבטחו בהם ומאמין ביושרתם. שמעוני זכה לאמון רב אך בחר לנצל את האמון לטובת מטרותיו הפרטיות", אמר השופט. הוא ציין כי לשמעוני אין עבר פלילי והוסיף כי "לא ניתן לומר כי מעשים אלו מבטלים כליל את היכולת להתחשב בתרומתו. ילדיו ומשפחתו מצאו את עצמם בסיטואציה קשה ומורכבת".
שמעוני זוכה בהכרעת הדין מסעיפי שוחד אחרים שנכללו בכתב האישום. הוא אמר לאחר הדיון כי הוא לא מתכוון לגנות את גזר הדין, אך בכוונתו לערער לבית המשפט העליון. "אני מרכין ראש בפני בית המשפט. את מה שיש לי לומר נאמר בבית המשפט העליון. לא ציפיתי לעונש כזה, אבל לא תמצאו אצלי שום גינוי לבית המשפט, גם בימים קשים כאלה", אמר.
שמעוני הורשע בנובמבר 2019 לאחר משפט שהתנהל קרוב לשנתיים, כאשר גם אחיו עופר שמעוני ואנשי העסקים יואל דוידי ומשה פונטה נקשרו בפרשה יחד עם עו"ד נוסף שזוכה. לפי כתב האישום המקורי, שמעוני הואשם בקבלת שוחד בסך 466 אלף שקל, וכן בהפרת אמונים בכך שקיבל סכום נוסף של 575 אלף שקל בשל היותו ראש העיר, רובו ממקורות שאינם ידועים ובדרך נסתרת מעיני הציבור, מבלי שבירר את מקור הכספים, וכן בעבירות מס.
2 צפייה בגלריה
איתמר שמעוני
איתמר שמעוני
מועד כניסתו לכלא נדחה בחמישה ימים. שמעוני בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
בפרקליטות טענו באישום המקורי, כי הרקע לקבלת הכספים הוא מכתבי דרישה שקיבל משתי נשים שטענו שפגע בהן מינית. לאחר משא ומתן חתם שמעוני על שני הסכמי פיצוי עם המתלוננות, ונדרש לשלם יותר ממיליון שקל. על מנת לגייס את הכסף, הפרקליטות טענה לעסקת שוחד: שמעוני, כך נטען, פנה לאחיו עופר ולפונטה, שהיה יד ימינו, וביקש שיסייעו לו. השניים פעלו בידיעתו לגיוס הכספים ממקורות שונים, כולל מיזמים וקבלנים שונים הפועלים באשקלון, ובתמורה פעל ראש העיר לשעבר לטובתם.
השופטת לימור מרגולין-יחידי שהכריעה במשפט ופרשה בינתיים, הרשיעה את שמעוני בקבלת שוחד של 150 אלף שקל, אך זיכתה אותו מעבירות הקשורות להשבתת אתר אינטרנט ועבירות נוספות.
בעקבות ערעור הפרקליטות מסר שמעוני כי "כל חיי חונכתי וחינכתי את ילדיי שצדק נעשה בכותלי בית המשפט. אני מאמין במערכת המשפט וכאיש ציבור שהורשע בבית המשפט המחוזי, אני מגנה כל ניסיון לפגוע בשופטי ישראל ובמערכת המשפט. עיניי נשואות לבית המשפט העליון. יש לנו טענות משפטיות כבדות משקל שיישמעו בבית המשפט. אני מאמין בעזרת השם שנזוכה מההרשעות ונסיים את הפרק הקשה והמר שנמשך חמש שנים".
גם דוידי, שהורשע במתן שוחד לשמעוני ובעבירת מס ונידון ל-9 חודשי עבודות שירות, הגיש ערעור לבית המשפט העליון. עו"ד נוית נגב ממשרד שינמן נגב ניב המייצגת את דוידי, מסרה: "בערעור עומדות לדוידי טענות משפטיות מהותיות וכבדות משקל, אותן נשמיע בפני בית המשפט העליון".