העסקה עם סוריה

הבלוג הפוליטי האמריקני "תיקון עולם" דיווח הבוקר כי במסגרת העסקה לשחרורה של הישראלית מסוריה, הסכימה ישראל לממן ביותר ממיליון דולר רכישה ברוסיה של חיסוני "ספוטניק" נגד קורונה, כדי שיועברו לידי משטר אסד. על פי הדיווח, גורם ישראלי שמעורה בפרטים חשף כי ישראל רכשה מרוסיה כמה מיליוני מנות חיסון עבור אזרחי סוריה.
מהפייסבוק שלה עולה כי הצעירה, בת 22 ממודיעין עילית, היא "נוודית ניצחית", כהגדרתה. הצעירה טיילה בין היתר בוואדי קלט וביריחו, והתארחה אצל פלסטינים שאותם הגדירה "לא בני דודים, אלא אחים". בפוסט מיריחו כתבה: "אני לא מכירה בקווים שלכם. לא ירוק, לא כחול, לא סגול. גם קו אדום לא יעצור אותי". הפוסטים הנוספים - בידיעה המלאה.
2 צפייה בגלריה
הצעירה הישראלית בבית לחם
הצעירה הישראלית בבית לחם
הצעירה הישראלית ליד הגדר בבית לחם

אסון אקולוגי

170-160 ק"מ של רצועת חוף, מראש הנקרה ועד לחוף אשקלון, זוהמו באופן משמעותי בימים האחרונים בעשרות טונות של זפת, במה שהוגדר כאסון האקולוגי הימי הגדול ביותר בארץ ב-20 השנים האחרונות.
מתנדבים רבים סייעו בשבת לניקוי הזפת, אבל ברשות הטבע והגנים אמרו כי ייקח זמן רב מאוד עד שהכמויות הגדולות של הזפת ינוקו מהחופים. מקור הזיהום עדיין אינו ידוע, אך על פי סוג הזפת ומרקמה, נראה כי מדובר בפליטה של שמנים או נפט מכלי שיט שעבר מול חופי ישראל. בין היתר נפגעו מזפת החופים באכזיב, שקמונה, הבונים, תל דור, ג'סר א-זרקא וקיסריה.
2 צפייה בגלריה
זיהום בחופים
זיהום בחופים
הזיהום בחופים
(צילום: רועי עידן, מוטי קמחי, אושרת לופו, איגוד ערים שרון כרמל )

פותחים מחדש

אתמול אושרו סופית תקנות הפעימה השנייה כחלק מתוכנית היציאה מהסגר. ביישובים ירוקים, צהובים ובחלק מהכתומים תלמידי ה'-ו' וי"א-י"ב יורשו לחזור לבתי הספר, תלמידי ז'-י' עדיין יישארו בבית. בנוסף אושרה סופית פתיחת חנויות הרחוב ובתי הכנסת ועבור מחוסנים ומחלימים - גם הבריכות, חדרי הכושר ואירועי התרבות והספורט. כל הפרטים - כאן.

מרחיבים את הכור בדימונה

ישראל מרחיבה את הקריה למחקר גרעיני בדימונה, המתקן העוסק בין היתר בייצור רכיבים לנשק גרעיני. כך עולה מדיווח של הפאנל הבינלאומי לחומר בקיע (IPFM), ארגון מומחים לאנרגיה גרעינית שפועל להפחתת ייצור האורניום המועשר ברחבי העולם.
לפי הדיווח, העבודות מתרכזות מדרום וממערב לכור - ובאתר האינטרנט שלו פורסמו תמונות לוויין שמשוות את הכור לפני ואחרי תחילת העבודות לכאורה. חוקר מאוניברסיטת פרינסטון אמר כי לפי המידע שידוע עד כה העבודות נמשכות קרוב לשנתיים.

התחזית: קר מאוד בלילה

מערכת הגשם שפקדה אותנו אתמול הביאה איתה כמויות יפות של משקעים, אבל היום כבר היה בהיר - והמונים נסעו צפונה בעקבות השלג שנשאר. בלילה יהיה קר מאוד, ותיתכן קרה בעמקים ובהרים. מחר מזג האוויר יהיה דומה וביום שני יעלו מעט הטמפרטורות. ביום שלישי יירד גשם במהלך היום בעיקר בדרום ובמזרח, ויש חשש משיטפונות בנחלים. זו התחזית המלאה.