פעילות מאומצת של המשטרה הביאה לכתב אישום חמור נגד מוחמד שלבי, בן 28 מהיישוב איכסאל בגליל התחתון, הנאשם בעבירות מין סדרתיות בחודשים האחרונים בחופי הכינרת. הוא נעצר לפני כחודש, לאחר שתקף ילדה בת 12, שלנה באוהל בחוף צינברי. מאז התברר כי תקף או ניסה לתקוף בעוד שישה מקרים, בחופים צינברי, גופרה וכורסי.
גורמי חקירה אמרו שמדובר בפצצה מתקתקת, והביעו תקווה כי יישלח לתקופה ארוכה בכלא., אך שלבי מכחיש את המיוחס לו. הבוקר (חמישי) הגישה נגדו פרקליטות מחוז הצפון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום המייחס לו שני מקרים של מעשה מגונה בקטינות מתחת לגיל 16, וחמש עבירות של ניסיון לביצוע מעשה מגונה, זאת על אף שהחשד של המשטרה היה כי מדובר באונס.

מהאישום עולה כי בחלק מהמקרים ביצע מספר מעשים, או ניסה לבצע מעשים באותו ערב, לעתים אף באותו אוהל. במקרה אחד לפחות, "ביקר" בשני חופים בערב. בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. בבקשה מציינת התובעת, עו"ד שני אגוזי, כי בידי התביעה עדויות של הקטינות, הוריהן, קורבנות נוספים וחוות דעת בעניין ה-DNA. הפרקליטות טוענת שהנאשם קושר עצמו לשלושה מקרים, ומאשר שהיה בחופים בשישה מקרים.
מהחקירה עולה שהנאשם פעל בשיטה קבועה: הוא היה מגיע לחופי הכינרת בימי שישי בשעות הערב המאוחרות. בלילה היה נכנס לאחד האוהלים בחוף ואז מבצע את זממו. המקרה שבעקבותיו נעצר, התרחש בחוף צינברי בשבת, ה-11 ביולי, בשעה 4:00. הנאשם נכנס לאוהל בו ישנה ילדה בת 12 עם אחותה, ותקף אותה. הילדה התעוררה בצעקות והחשוד נמלט. לאחר שהמשטרה אספה דגימות DNA, התבררה זהות הנאשם, ש-DNA שלו היה שמור במאגר.
1 צפייה בגלריה
מחוזי נצרת: הגשת כתב אישום למוחמד שלבי החשוד באונס ילדה בכנרת
מחוזי נצרת: הגשת כתב אישום למוחמד שלבי החשוד באונס ילדה בכנרת
מוחמד שלבי
(צילום: אביהו שפירא)
המשטרה חשדה כבר מההתחלה שמדובר בתוקף סדרתי, והתעקשה במהלך מעצרו לפרסם את תמונתו ופרטיו, כדי לעורר את זכרונן של מתלוננות נוספות. ואכן, בתקופה שלאחר הפרסום היו עוד פניות למשטרה של צעירות ובני משפחה של קטינות שחוו אירועים דומים. כמו כן, נבדקו מחדש תלונות שהתקבלו בשבועות שלפני כן במוקד 100, על אדם שהסתובב בין אוהלים בכינרת.
תלונה נוספת התקבלה מבי"ח במרכז, בו טופלה קטינה שנפלה קורבן למעשיו של הנאשם. השוטרים בתחנת טבריה צפו במאות שעות של סרטוני אבטחה מהחופים, כדי לזהות את החשוד. במשטרה קראו לציבור לדווח על כל ניסיון לתקיפה מינית. "דיווח מוקדם על ניסיונות לתקיפה יכול להביא לתפיסת העבריין עוד טרם יספיק לפגוע בקורבנות או ימנע פגיעה בקורבנות נוספים".
"למרות הפרסומים בדבר החשדות, לבסוף כתב האישום מכיל עבירות ברף הנמוך של העבירות"
עו"ד סעיד חדד שמייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "למרות הפרסומים הרבים בדבר החשדות החמורים, לבסוף כתב האישום מכיל עבירות ברף הנמוך של עבירות המין. דרוש לנו פרק זמן ללמוד את החומר ואז, במגבלות החוק, נתייחס לאישומים בפני בית המשפט".