סיעת העבודה בראשות מרב מיכאלי, שרת התחבורה בממשלה ה-36, התכנסה בצהריים (יום ב') לישיבה ראשונה מאז ההשבעה אמש. מיכאלי סיפרה כי במסגרת החוק הנורווגי ח"כ עמר בר-לב, השר לביטחון הפנים הנכנס, יתפטר מהכנסת לטובת נעמה לזימי. ynet העביר את ישיבת הסיעה בשידור חי.
בר-לב נשאל עצמו נשאל על קיום מצעד הדגלים, והשיב כי בשלב זה הוא ייערך כמתוכנן. "ירושלים היא בירת ישראל הנצחית. בדמוקרטיה חשוב להפגין ולעשות צעדות כאלה ואחרות, כל עוד זה על פי חוק. במקרה שלנו, זה יהיה בהתאם לכללים שתקבע המשטרה ושלפיהם נפעל", אמר.
4 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, עמר בר לב
קובי שבתאי, עמר בר לב
"בשלב זה, מצעד הדגלים ייערך כמתוכנן". בר-לב ושבתאי
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
4 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה מפלגת העבודה
ישיבת סיעה מפלגת העבודה
מיכאלי בישיבת הסיעה, לראשונה מהשבעת הממשלה
(צילום: ערוץ כנסת)
4 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
התמונה המסורתית: צילום הממשלה החדשה בבית הנשיא
(צילום: רויטרס)
שרת החבורה החדשה אמרה: "חברות וחברים, עשינו היסטוריה אתמול. הציבור מרגיש שהוא קם לשחר של יום שחר. הצטלמנו הבוקר בבית הנשיא לתמונת הממשלה המסורתית, והמפגש בין כולם היה כל כך ידידותי. הייתה אווירה של שיתוף פעולה, הדדיות וממלכתיות.
"הפער בין אווירה זו לבין מה שראינו במליאה אמש - הוא הסיפור של הממשלה הזאת. זאת לא רק ממשלה אלא כנסת חדשה. בממשלה שהקמנו מפלגת העבודה מחזיקה את הנושאים הבוערים ביותר לישראל - נמצא כאן השר לביטחון פנים עמר בר-לב שלא יכול היה לקיים טקס חילופים כי היה צריך לטפל במצעד הדגלים, השר נחמן שי - שר התפוצות שצריך לשקם את יחסיה של ישראל וחצי העם הזה, את יחסינו עם הצד השני".


מיכאלי המשיכה לציין את תפקידי חברי מפלגתה: "ח"כ אפרת רייטן יו"ר ועדת הרווחה, ח"כ רם שפע שמעבר להיותו ראש הסיעה ישמש כיו"ר ועדת סמים, אלכוהול והתמכרויות לצד תפקידו כיו"ר הסיעה, אבתיסאם מראענה בוועדת העובדים הזרים, ח"כ גלעד קריב יכהן כיו"ר ועדת החוקה, ח"כ אמילי מואטי כיו"ר ועדת המשנה לענייני חוץ בוועדת חוץ וביטחון וכסגנית יו"ר הכנסת, ועוד".
מיכאלי ציינה עוד כי בכוונתה להקים "כוח משימה ייעודי" לאור אירועי החודש האחרון ברחבי הארץ: "יש שטחים רבים שבהם החוק לא שולט, בנגב, בגליל, בלוד, בדרום תל אביב", אמרה, "מדינה מתוקנת לא יכולה להשלים עם קיום שטחים אקסטרה-טריטואליים שבהם אין חוק וסדר. זאת לא בעיה של גורמי האכיפה אלא מדובר בעניין לאומי, עניין מובהק של שלטון החוק, ועל כן אנחנו פה חייבים לתת את הדעת ולגבש את הכלים".
בנוגע להפעלת החוק הנורווגי אמרה: "אנחנו מחויבים להסכמים הקואליציוניים שהוסכמו, הממשלה הוקמה על בסיס הסכמות ואנחנו נעמוד בהם. אנחנו נשתמש בחוק עבור נעמה לזימי, ורק לחברת כנסת אחת. ההתנגדות שלי הייתה לממשלה של 38 שרים, זו הייתה שערורייה. הממשלה הזאת צומצמה בשליש, ואנחנו רוצים לוודא שהעבודה הפרלמנטרית בכנסת תיעשה במקסימום שלה. לכן, ח"כ עמר בר-לב יתפטר ויפנה מקום ללזימי. אני לא מתפטרת".

4 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד הפנים: אריה דרעי יוצא, איילת שקד נכנסת
טקס חילופי שרים במשרד הפנים: אריה דרעי יוצא, איילת שקד נכנסת
מיכאלי על "אמירת המסתננים" של שקד: "מי שמגיע לו מעמד בישראל צריך לקבלו, מי שלא - לא"
מיכאלי נשאלה בנוגע לאמירה של שרת הפנים הנכנסת שקד, שלפיה היא תפעל בנושא המסתננים. "אין סתירה בין הדברים", השיבה, "מפלגת העבודה הציגה בכנסת ה-19, וקידמה בכל הכוח, הצעת חוק מקיפה לפתרון כל סוגיית מבקשי המקלט בישראל.
"המתווה של הצעת החוק היה כמעט זהה למתווה שנתניהו קיבל - וויתר עליו בגלל הלחץ של הימין הקיצוני", המשיכה, "יש פה אינטרס של כולנו. מי שמגיע לו מעמד צריך לקבל את המעמד, ומי שלא מגיע לו - לא יקבל. אבל ישראל צריכה לבדוק למי מגיע מה ולטפל באלה שנמצאים כאן. זה נוגע לעובדים ועובדות זרים שמגיעים ברישיון, שמובאים לכאן וסובלים מהפרות וניצול ופגיעה. אלה דברים שאסור שישראל תאפשר".
היא לא נקבה בשמה של מנכ"לית משרד התחבורה שאותה בכוונתה למנות, אך רמזה: "אפשר לומר שהיא תהיה אישה".