3 צפייה בגלריה
יניב סגל משה מירון מפגין מפגינים הפגנות הפגנה ימין מול שמאל
יניב סגל משה מירון מפגין מפגינים הפגנות הפגנה ימין מול שמאל
יניב סגל ומשה מירון
(צילום: נעה פפי קדמי)
האירועים שהתרחשו השבוע בהפגנות בעד ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המחישו את הקיטוב הפוליטי החריף בישראל. מצד אחד מפגינים בעד נתניהו ביזו משפחה שכולה, מצד שני מפגין נגד ראש הממשלה השווה אותו להיטלר. על רקע המקרים הללו הפגשנו לעימות מפגינים משני המחנות, שמתבצרים בעמדותיהם.
מצד אחד יניב סגל, בן 30, מראשי קבוצת "החזית הוורודה" ומשתתף בקביעות בהפגנות בבלפור נגד ראש הממשלה. מצד שני איש הימין הקיצוני משה מירון, שתלה והפיץ שלטים שעליהם נכתב "שמאלנים בוגדים" ומשתתף בהפגנות-נגד המביעות תמיכה בנתניהו.

3 צפייה בגלריה
הפגנות הימין
הפגנות הימין
מפגינים עם שלטים שהפיץ מירון
כשנשאל מדוע הוא מכנה את אנשי השמאל "בוגדים" הוא משיב: "השמאל הוא זה שהביא את אוסלו, את ערפאת ואת הטרור. אנחנו באים ומפגינים כי אנחנו רואים את האנשים האלה שהביאו את הפעולות החמורות האלה בהפגנות בבלפור".
סגל עונה לו: "זה בעיקר מאכזב אותי שאנחנו מגיעים למקומות האלה. מגוחך להגיד שאנחנו בוגדים במקום היחיד שבו אנחנו אמורים להתקיים, שההורים שלנו עלו אליו ועבדו מאוד קשה בשביל להקים בו בית. להגיד שמישהו בוגד זה אמור להיות מחוץ למשחק הפוליטי. זו הסתה. להגיד על מישהו שהוא בוגד זה להתיר את דמו".
בנוגע להשוואה שערך סדי בן שטרית, ממובילי מחאת בלפור, בין נתניהו להיטלר אומר סגל: "השיח הזה של להביא דוגמאות מהעבר הרחוק זה לא משרת אותנו". אך כשנשאל אם הוא מגנה את ההשוואה הוא מתחמק: "מה זה מגנה? אני חושב שזה לא חכם ולא עוזר וזה רק יוצר רגש מעיק שאין בו צורך. האם הוא משקר? אני לא חושב שהוא משקר, אבל זה לא הסגנון שלי".

3 צפייה בגלריה
ההפגנה בתל אביב
ההפגנה בתל אביב
מפגינים נגד נתניהו בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא )
מירון: "הפרצוף של סגל נחשף. קודם הוא אמר כמה שזה מסוכן להגיד שמאלנים בוגדים ושזו הסתה, אבל הוא לא מסכים לגנות את האמירה של סדי בן שטרית. אני לא אשווה אף אחד להיטלר".
על הפגנת תומכי נתניהו מול ביתה בקיסריה של משפחת פרקש, ששכלה את בנה הטייס תם פרקש במלחמת לבנון השנייה, אומר מירון: "אני נגד האמירות שנשמעו מחוץ לבית משפחת פרקש ונגד הדברים שנאמרו לאמא של תם לוחם צה"ל". סגל: "אני שמח לשמוע שיש בו אמירה שהיא גובלת באנושיות ואני שמח לדעת שלא אצל כל הימין הגבולות נפרצים. חבל שזה קורה רק בגבולות השכול".
- אנחנו בתקופה של משבר גדול, אולי יש מקום להכיל האחד את השני? סגל: "אבא שלי מצביע ליכוד, ואני מנהל איתו ויכוחים בבית אבל הוא עדיין אבא שלי. אין לי בעיה עם ימנים, אלא בעיה בתפקודו של ראש הממשלה. כשקוראים לי בוגד, זה מונע דיאלוג".
מירון: "אין זמן יותר טוב מחנוכה כדי להחזיר את האחדות שהייתה בין המכבים למתייוונים. יש צד אחד שממשיך את הדרך של המתייוונים ויש צד אחד של המכבים. אחדות אף פעם לא הייתה ורק צד אחד ינצח והוא זה שיוביל את המדינה בדרך שלו. אני לא ראיתי בכם אחים אף פעם. אנחנו אחים כמו שקין והבל היו אחים".
סגל: "אני לא חושב שצריך להגיע למלחמת אחים. אנחנו בעד הכלה ובעד לשבת לשולחן עגול ולפתור את הבעיות של כולנו בלי תנאים מקדימים. מותר למשה להביע את מחאתו באמצעים לגיטימיים, אבל הדרך הזו רק תעזור להביא אותנו לחורבן מבפנים, מה שיעזור לחורבן מבחוץ. מי שמחרב את המדינה מבחוץ זה מי שמחרחר את הריב בתוכנו".