בלי חפיפה ובלי מילות ברכה - ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, עזב את משטרת ישראל בטריקת דלת. ניצב מוטי כהן העדיף שלא לחכות יותר, ויממה לאחר שאושר מינויו של מפקד משמר הגבול ניצב קובי שבתאי למפכ"ל הקבוע, ממלא המקום בשנתיים האחרונות עזב היום (חמישי) את המשטרה.
המינוי של ניצב שבתאי אושר כאמור אתמול עד ידי ועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. במקום לקיים הליך חפיפה ראוי ולהשתתף בטקס הכניסה של מחליפו, העדיף ניצב כהן לעזוב היום את המשטרה. לפקודיו הסביר שהוא "יוצא בגאווה". בסרטון מהצהריים, שבו נראה כהן יוצא ממעלית, חיכו לו עשרות מעמיתיו ומחאו לו כפיים.
"חבריי לספ"כ.. זהו.. אחרי 34 שנות שירות אני מסיים את תפקידי", כתב כהן בהמשך לבכירי המשטרה. "זו הזמנות לאחל לקובי שוב הצלחה ושא בגאון את משטרת ישראל קדימה בים הסוער. תודה לכם על שנים מדהימות של רעות ופעולה משותפת כמעט חסרת גבולות. שמרו על הארגון מכל משמר. בעת הרגישה הזו, הארגון חשוב יותר מכל אחד מאיתנו וזכרו שהשוטרים מצפים מאיתנו להוות מופת. בכל עת אשמח לעמוד בקשר ובוודאי לרשותכם לעצה או כל סיוע".
3 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי, מוטי כהן
יעקב שבתאי, מוטי כהן
בלי לחפוף את מחליפו הקבוע, ניצב כהן עזב את המשטרה
(צילום: עידו ארז, דוברות משטרת ישראל)

נראה כי הוא עדיין כועס על השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, שלדבריו התעכב במינוי מפכ"ל קבוע. "נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך לא הייתה נטולת שיקולים זרים. שנתיים הן תקופה ארוכה לשמש בה כממלא מקום מפכ"ל ועדיין, בחרתי להמשיך ולמלא את התפקיד עד למינוי מפכ"ל קבע לארגון", כתב כהן באיגרת לשוטרים לפני כשבועיים. ממלא המקום החליט ללכת בדרכו, לא בדרך המקובלת, ומבלי לחכות לאף אחד. מי שיהיה בפועל החל מהשבוע הבא במקומו כממלא מקום המפכ"ל הוא סגנו, ניצב אלון עשור.
ובחזרה למפכ"ל המיועד - הוועדה אולם אישרה את מינויו, אך מי שהיה בדעת מיעוט וסבר שלא הוכח שאין פגם בטוהר המידות של שבתאי הוא דווקא העומד בראשה, השופט אלעזר גולדברג. שאר חברי הוועדה - נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, טליה איינהורן ומשה טרי - סברו שלא נפל פגם. בהודעת הסיכום נכתב שהועדה קיבלה את עמדתה ב"רוב קולות", מבלי לפרט מי היה בדעת מיעוט.
3 צפייה בגלריה
סיור של מוטי כהן, אמיר אוחנה ויולי אדלשטיין בתחנת המשטרה בתל אביב בנושא האכיפה של המשטרה את הסגר
סיור של מוטי כהן, אמיר אוחנה ויולי אדלשטיין בתחנת המשטרה בתל אביב בנושא האכיפה של המשטרה את הסגר
ניצב כהן והשר אוחנה
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
השופט בדימוס אליעזר גולדברג מוסר את דו"ח נציב תלונות הציבור על השופטים
השופט בדימוס אליעזר גולדברג מוסר את דו"ח נציב תלונות הציבור על השופטים
היה בדעת מיעוט. השופט גולדברג
(צילום: דניאל אליסטר)
בנוסף אושר בוועדה גם מינוי גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר. בניגוד לשבתאי, מינויה של גונדר פרי אושר פה אחד. כעת יועברו המינויים לאישור הממשלה.
שבתאי (56), נשוי ואב לשלושה, מכהן כיום כמפקד מג"ב. הוא התגייס למשטרה לפני כ-30 שנה לתפקיד לוחם בימ"מ. מאז שירת בשורת תפקידים ובהם מפקד תחנה, ומפקד של שני מרחבים. ב-1995 הוענק לו עיטור המופת של המשטרה וב-2004 עיטור האומץ על פעולותיו המבצעיות. הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך.
השר לביטחון הפנים הודיע לפני שבועיים על בחירתו בשבתאי על פני שני המועמדים האחרים - ניצב בדימוס יורם הלוי ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד.