נוסעים שנחתו מלונדון והגיעו למלוניות הקורונה בעקבות החלטת הממשלה אתמול, טוענים כי התנאים שם ירודים. "אנחנו מרגישים כמו בכלא", סיפרו היום (שני) חלק מהם. נוסע ששב מלונדון סיפר כי עד עכשיו לא עבר בדיקת קורונה ו"אפילו בדיקת חום לא עשו לי".
נזכיר כי אתמול הוחלט בישיבת הקבינט לחייב את השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה להיכנס לבידוד במלוניות כדי למנוע את כניסת המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה באירופה.
נוסעים שנחתו מבריטניה והגיעו למלונית הקורונה בירושלים טוענים שהם "מרגישים בכלא". מערכת כריזה שעובדת במלון מודיעה לשוהים בו לא לצאת מהחדרים ושקיות עם אוכל מחכות להם ליד הדלת.
2 צפייה בגלריה
החוזרים מבריטניה בנתב"ג
החוזרים מבריטניה בנתב"ג
חוזרים מבריטניה בנתב"ג
2 צפייה בגלריה
האוטובוסים יוצאים מנתב"ג
האוטובוסים יוצאים מנתב"ג
ליווי משטרתי לאוטובוס של המגיעים מלונדון
(צילום: יריב כץ )

"אתם לא רשאים לצאת מהחדרים", כך הודיעה מערכת הכריזה במלון דן פנורמה בירושלים הבוקר. יונתן שגב שחזר מלונדון מספר כי "יש פה אווירה של כלא עם מערכת כריזה. האוכל על הפנים, תת-רמה. אני מחכה כבר שעה למלפפון ירוק וגבינה צהובה. לי יחסית עוד יש לי מזל שיש לי אישור לעשן קנאביס רפואי. מזל שהבאתי קצת עוגיות מאנגליה".
מ', שחזר גם כן בטיסה אתמול סיפר: "ברגע שהמטוס נחת נכנס בן אדם שהודיע שכולם נכנסים לבידוד במלונית וביקש מכולם את הדרכונים הישראלים. כבר הרגשתי כמו בכלא, ולקחו אותנו לירושלים". יונתן אומר כי רבים כלל לא רצו להיכנס למלון. "ראיתי בכניסה שיש דף שמדבר על התארגנות לעתירה לבג"ץ. אין לנו פה זכויות אדם בסיסיות. מעבירים פה את האחריות מאחד לשני וממשרד למשרד".

עמית שרף, שחזר גם הוא מבירת בריטניה היישר לבידוד במלונית, סיפר היום לאולפן ynet כי הבין זאת רק לאחר הנחיתה. "איך שנחתנו ראינו שיש מלא שוטרים בחוץ. עלה בחור למטוס, נראה לי שהוא ממשרד הפנים, ואמר בכריזה שהולכים לקחת אותנו בקפסולות של 30 איש. לקחו לנו את הדרכונים, שמו אותנו על אוטובוסים והסיעו אותנו לטרמינל 1".
- מה התחושה כשכל הבלגן הזה קורה? "הזיה. אף אחד לא יכול היה להגיד לנו מה הולך, לאיפה הולכים, מה בדיוק קורה. כשהגענו לשם היה קצין מפיקוד העורף שדיברנו איתו. הוא פשוט אמר לכולם שצריך לנסוע למלונית ורק שם יתנו לנו תשובות. היינו בערך שעה וחצי בתוך אוטובוס וחיכינו רק שניסע, לקח עוד שעתיים להגיע לירושלים. הגענו לפה ואף אחד לא יודע להגיד לנו כלום, עד עכשיו אין לנו מושג מה הולך ואין תשובות עדיין".


שרף סיפר כי לא עבר בדיקת קורונה מאז שנחת. "שום דבר, אפילו לא בדקו לי חום", אמר. "זה גם מה שאמרתי לחבר'ה מפיקוד העורף. הייתי בבידוד עכשיו שלושה ימים בלונדון אחרי שחזרתי ממקסיקו, הייתי בבית עם חבר שחזר איתי, היינו בבידוד מוחלט. לקחתי מונית ספיישל מהבית לשדה התעופה ושם ניסיתי לשמור מרחק מאנשים, במטוס שמרתי מרחק מאנשים, קניתי אפילו כרטיס יותר יקר בשביל לא להיות ליד אנשים".
"איך שהגעתי לארץ זרקו אותי לתוך אוטובוס עם כולם. לא בדקו כלום, לא אכפת לאף אחד. היו שם ממד"א, אבל אפילו לא בדקו אותנו ולא דיברו עם אף אחד. זרקו אותנו פה לאוטובוס ושמו אותנו בתוכו שלוש שעות בערך, לא נתנו לאף אחד לרדת אפילו לשירותים".
שרף התלונן על היחס שקיבל יחד עם הנוסעים האחרים שהגיעו. "התקשרו אלינו אתמול בערב לשאול אותנו אם יש לנו אלרגיות למשהו. חוץ מזה שום דבר אחר. עלינו אתמול על טיסה ב-07:00 בבוקר בלונדון ובערך ב-05:00 בבוקר אכלנו ארוחת בוקר. עד 20:30 בערב אפילו לא נתנו לנו אוכל או מים. נתנו לנו בקבוק מים אחד בטרמינל. היינו צריכים להתקשר ולצעוק עליהם שיביאו אוכל".

לדבריו, "התחושה היא שהם בעצמם בכלל לא יודעים מה הולך. כל האנשים בינתיים שאנחנו מדברים איתם גם בפיקוד העורף, גם האנשים שהיו אתמול בטרמינל, כולם אומרים - 'אנחנו לא יודעים, אנחנו הולכים אחרי ההנחיות שנתנו לנו וזהו, תמשיכו ללכת".
היום התכנסו שוב חברי קבינט הקורונה והחליטו למנוע כניסת זרים לישראל החל מעוד 48 שעות למעט "חריגים". ישראלים שיחזרו לארץ החל מיום רביעי בשעה 14:00 ייאלצו להיכנס לבידוד במלונית. "כינוס הקבינט למטרה אחת - סגירת השמיים", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הישיבה. הוחלט כי החוזרים ב-48 השעות הקרובות, לפני כניסת חובת הבידוד במלוניות לתוקף, יחויבו בבידוד ביתי וינועו לבדיקה בסיוע "כנפי חיל" תוך 48 שעות. מאומתים מקרב החוזרים מחו"ל בזמן הזה יחויבו להיכנס לבידוד במלוניות.