4 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
(צילום: דובר צה"ל )
צה"ל יקים ועדת חקירה רפואית לבדיקת נסיבות מותו של אל"מ שרון אסמן (42) שהתמוטט שלשום (יום חמישי) במהלך אימון. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי בראש הוועדה יעמוד קצין רפואה בכיר שמומחה בתחום הרלוונטי, והיא תחקור את ההיבטים הרפואיים שנוגעים לנסיבות מותו של הקצין.
לפי צה"ל, "הוועדה תבחן נושאים רפואיים רחבים באשר לאירוע זה ובתוכם השימוש במכשירי החייאה ובטיפול הרפואי המונע".
אל"מ אסמן יובא מחר למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. משפחתו הודיעה כי תתרום את איבריו. הוא הותיר אחריו את אלמנתו, שרון, ושתי בנות.
4 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן מ, אל"מ ישראל שומר ותא"ל סער צור
אל"מ שרון אסמן מ, אל"מ ישראל שומר ותא"ל סער צור
אסמן (משמאל), בטקס החלפת פיקוד חטיבת הנח"ל בתחילת השבוע
( צילום: דובר צה"ל )

אסמן, שנכנס לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל רק ביום שני האחרון, התמוטט בבסיס בית ליד רחב הידיים, שמשמש גם יחידות אחרות מלבד מפקדת חטיבת הנח"ל. במקום היה מכשיר דפיברילטור - אך הוא נמצא במרחק של כ-10 דקות מחדר הכושר. לכן, ייתכן שהשימוש בו היה מאוחר מדי.
בבסיס זה מקיימים אימוני כושר גופני באופן קבוע. לא רק בחדר הכושר, אלא גם במסלולי ריצה של קילומטרים רבים בתוך המחנה ובסביבתו, ועל מתקנים בשטח הפתוח - כך שסכנת התמוטטות דומה יכולה להתרחש גם במקומות אחרים שבהם מכשיר ההחייאה לא נמצא בסמוך.
בעקבות האסון, והעובדה כי אלסמן היה בכושר מצוין והקפיד על אורח חיים ותזונה בריאים, בצבא בוחנים כעת אם להתקין את הדפיברילטור גם במכוני כושר בבסיסים, כפי שמחויב בתקנות אזרחיות במכוני כושר.
בנוסף, בחיל הרפואה בוחנים את נחיצות בדיקות תקופתיות של תפקוד הלב לקצינים קרביים ובעיקר בקרב מי שחצו את גילי 30 ו-40. יש לציין כי בדיקות אלו לא היו בגדר חובה בצבא, ולוחמים בכל הגילים הופנו אליהן רק לפי צורך ולא באופן יזום.

ההספדים ברשתות: "צנוע, מבריק, ערכי. הלב נקרע"

בסוף השבוע פורסמו הספדים רבים לאל"מ אסמן ברשתות החברתיות. פקודיו לשעבר נזכרו במפקדם הנערץ, וסיפרו על רגעים קטנים שנשזרו בדמותו: על שיחות הטלפון שלו להורים שכולים, על הסיוע לחיילת במצוקה ועל קצין מקצועי ביותר וחף מגינונים.
מתנאל בראלי, שחברו רב-סמל עודד בן סירא ז"ל נהרג במבצע "צוק איתן", כתב: "שקיעת החמה תשליך אותנו היישר לכ״ג תמוז, יום הזיכרון השביעי לנפילת עודד בצוק איתן, וביום ראשון אחר הצהריים ייטמן אל״מ שרון אסמן ברגבי אדמת בית העלמין הצבאי בתל אביב. אסמן היה המג"ד שפיקד עלינו במבצע צוק איתן, ושרון המפקד והאדם, היה זה שמאז לא הפסיק לתמוך במשפחתו של עודד, שספגו השבוע מכה כואבת נוספת: בכל יום זיכרון ובכל יום השנה הוא הגיע כמובן לטקסי האזכרה, בכל ערב חג היה מרים שיחת טלפון להורים של עודד, לאחל חג שמח ולשאול בשלומם. ובין לבין היה קופץ, מתעניין, מחבק, משוחח - לעיתים עד שעות מאוחרות בלילה - ובעיקר, לא שוכח. רק השבוע עוד השתתף דוד, אביו של עודד, בטקס מינויו של אסמן למח"ט הנח"ל. שקעה שמשו של זה, וכעת גם של זה".
4 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל לאחר פיגוע דריסה סמוך כפר חיזמא
פעילות צה"ל לאחר פיגוע דריסה סמוך כפר חיזמא
הותיר את אלמנתו, שרון, ושתי בנות
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
אל"מ אסמן. "שמר על כושר מצוין ואורח חיים בריא"
(צילום: דובר צה"ל )
עמית איפרגן נזכרה: "אי שם ב-2016 באחד מהרגעי הבכי המוגזמים שלי בצה"ל כצעירה מוגזמת, אסמן שהיה בדרך לחדר אוכל עם חבורה של דרגות גבוהות ראה אותי ועצר את עצמו, התיישב לידי ושאל לשלומי, ממש התעניין בלי שום דיסטנס או הרמת גבה למראה עוד חיילת בוכה בצה"ל. עד שלא נרגעתי הוא לא עזב ואף הבטיח שאם המצב לא ישתפר הוא מבטיח לעזור. הממשק עם אסמן לא היה רציף בכלל לאור העובדה שהוא היה קצין אג"מ באוגדה ואני והייתי סמב"צית חטיבה ובכל זאת יש כמה סיפורים שאני מספרת מחוויית השירות שלי שהוא מופיע בהם. תודה על הזכות לפגוש אותך באמצע הדרך ותודה על שהראת לכולם שלפני הדרגות קודם כל צריך להיות בן אדם".
אריה שחורי כתב: "את אסמן זכיתי להכיר צמוד במהלך חודשי ההכנות החניכה והבקרה של תרגיל אוגדת עזה לפני כחמש שנים. אסמן היה קצין אג"מ עזה ואני הייתי קצין אג"מ מל"י. אסמן לימד אותי את משימות האוגדה וביחד בנינו את התרגיל המאתגר עבור האוגדה. כל כך התרשמתי מהמקצועיות, מהשקט הנפשי, מהמנהיגות השקטה והבטוחה. הוא תפקד בתרגיל נהדר, היה חד, קיבל החלטות מצויינות והכול בענווה ובצניעות. מלא ביטחון עצמי בדרכו וחף מכל החצנה מיותרת. שיתפתי אותו בהתרשמותי בסוף התרגיל והוא כהרגלו הגיב בחיוך מבויש ובצניעות. שמחתי כל כך על ההתקדמות שלו הלאה כמח"ט עציון ובנימין ופגשתי אותו במהלכם עוד כמה פעמים, ובעיקר שמחתי עבור פקודיו על כך שהשלים מעגל וזכה למינוי לפקד על חטיבת הנח"ל שכל כך אהב. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא".
מתנאל משה כתב: "כמה שמחתי שנודע לי שאתה מפקד החטיבה. כמה ימים ולילות עשינו ביחד. אדם מיוחד מאוד, צנוע, מבריק, ערכי, לימדת אותי המון והיית לי דוגמה ומופת. אסמן ז״ל. הלב נקרע. יהי זכרך ברוך".