מאז פרסום התחקיר על יו"ר זק"א יהודה משי זהב, ממשיכות לצוף עדויות קשות נגד האיש שהודיע כי הוא מוותר על פרס ישראל. "עברו הרבה שנים ואני זוכר את זה כאילו שזה קרה אתמול", סיפר ל-ynet אתמול (יום א') משה, כיום בן 40, על פגישה עם משי זהב כשהיה בן שמונה. "הוא העלה אותי למשרד שלו, הושיב אותי עליו והתחכך בי. אמרתי לו שזה מציק לי והוא לא התייחס. הוא נגע בי ואחרי זה אמר לי לעמוד - והלך".
3 צפייה בגלריה
משי זהב. "תמיד נטפל לילדים מבתים הרוסים"
משי זהב. "תמיד נטפל לילדים מבתים הרוסים"
משי זהב. "תמיד נטפל לילדים מבתים הרוסים"
(צילום: ירון ברנר)
משה, שהיה אז כאמור בן 8, אמר כי הוא לא הבין מה אירע במקום. "פחדתי ממנו. לא סיפרתי לאף אחד שנפגעתי מינית כי התביישתי. חשבתי שאולי עשיתי משהו לא טוב", הוא סיפר, באומרו שאת העדות המלאה ימסור למשטרה. "אני מקווה שימצאו משהו מהשנים האחרונות. אני מכיר עוד הרבה שנפגעו ממנו. הוא תמיד היה נטפל לילדים מסכנים מבתים הרוסים. הוא היה עושה אורגיות עם ילדים".
"הוא היה מביא ביום-יום זונות לחברים שלו תמורת זה שישכבו איתו, ממש משחד אותם", הוסיף משה. "כולם ידעו על ההתנהלות שלו. מי שיגיד שלא הוא שקרן גדול - במגזר החרדי כולם ידעו, בתוך זק"א כולם ידעו ושתקו".
3 צפייה בגלריה
פשקווילים במאה שערים. ארכיון
פשקווילים במאה שערים. ארכיון
פשקווילים במאה שערים. ארכיון
(צילום: אוהד צויגנברג )
משה תיאר כי הסיבה שהעדויות נגד משי זהב נשמרו עד היום נבעה מפחד מפני פרסום פשקווילים נגד המעידים. "מי שהיה עושה משהו נגדו, הוא היה מפזר עליו פשקווילים והורס לו את החיים", הוא אמר. "אני מכיר הרבה אנשים שהוא מחק אותם עם הפשקווילים ואפילו מכיר מישהו שהתאבד בגלל זה - הנהג שלו שתבע אותו על אי-תשלום משכורת. בתגובה יהודה פיזר פליירים שהנהג סוטה מין. הוא ישב שנים ושאל איך לא תופסים אותו".
"לבן אדם הזה אין אלוהים ולא צריך להוסיף יותר מזה", אמר משה. "אף אחד לא מנע את זה ממנו. לא שאין לו אלוהים אלא שהוא בעצמו היה אלוהים. גם כשהגישו תלונות נגדו במשטרה, הכול נסגר. הוא היה משת"פ של המשטרה הרבה שנים, עבד איתם והם היו מעלימים עין ממנו. זה היה יחסים של תן וקח".

במשטרה אמרו בתגובה כי "מדובר בטענות חסרות כל שחר, שכן משטרת ישראל מנהלת את חקירותיה על-פי חוק ביסודיות במקצועיות ובניקיון כפיים, והכל במטרה אחת, להגיע לחקר האמת".
משה סיפר עוד כי חיכה יותר משלושים שנה כדי להוציא את הסיפור שלו החוצה. "אני בהלם שזה יצא רק עכשיו וכל הסיפורים שמספרים זה פשוט כלום לעומת מה שיש. אני מתפלל שיביאו סיפורים מהשנים האחרונות. אנשים אומרים שיש לו שבע נשמות וגם מזה הוא ייצא. אני אופטימי ומקווה שהפעם זה הסוף".

"ביקשתי שנספר, היא חששה"

לאה, שעבדה בשכונת גאולה בירושלים לפני כ-20 שנה, סיפרה שבאחד הימים נכנסה אל החנות חברתה, שהייתה אז נערה ועבדה בחנות צמודה אצל משי זהב – וסיפרה לה שהוא אנס אותה. "היא סיפרה שיהודה לקח אותה למחסן מאחורי החנות, הצמיד אותה לקיר, הרים לה בכוח את החצאית, דחף ידיים ונישק אותה בכוח. היא לא יכלה לזוז. היא בכתה וסיפרה שזו לא הפעם הראשונה שזה קרה, אבל שהפעם זה היה חזק מדי".
לדבריה, "היא גם סיפרה שהיא לא היחידה ושהוא עושה את זה לעוד עובדות. ביקשתי ממנה שנעשה עם זה משהו ונספר, אבל היא חששה וביקשה שלא אספר לאף אחד. היא הייתה בתקופה קשה. כששאלתי למה היא נשארת בעבודה היא אמרה שהיא חייבת פרנסה. אני סוחבת את זה בבטן שנים. שמחתי שהצדק יוצא לאור. הוא צריך לבקש סליחה. לא הופתעתי מהיקף הנפגעות".
אהרון, מתנדב לשעבר בזק"א: "הוא כמו מאפיה אחת גדולה. אסור להתעסק איתו. ידענו שהוא עושה שטויות, לא ידענו פרטים"
אהרון (שם בדוי), הכיר את יהודה משי זהב כשהתנדב בזק"א. הוא סיפר כי הכיר את מעלליו עם נשים, אבל אמר שהופתע מהיקפיהם. "בגדול, כולנו בזק"א ידענו שהוא עושה שטויות אבל אף אחד לא ידע שהוא התעסק עם בנים וקטינות. ידענו שהוא מתעסק עם נשים אבל לא ידענו פרטים על זה".
גם אהרון חזר על החשש מהיותו של משי זהב מקורב לאנשים. "יש לו כוח וקשרים", הוא הסביר את השתיקה ארוכת השנים של אנשים שהכירו את מעשיו. "הוא כמו מאפיה אחת גדולה. הרבנים לא יוצאים נגדו כי הם לא רוצים להיכנס למקומות האלה. אלה לא המצאות, אף אחד לא מכחיש את זה. הוא איש מסוכן ואסור להתעסק איתו".
3 צפייה בגלריה
יהודה משי זהב עם יואב גלנט
יהודה משי זהב עם יואב גלנט
יהודה משי זהב עם שר החינוך יואב גלנט. ויתר על פרס ישראל
(צילום: עודד קרני, לע״מ)
מאז שפורסם התחקיר על משי זהב בהארץ ביום חמישי האחרון עדויות נוספות ממשיכות לצוף. סמנכ"לית עמותת "מגן", שסייעה בהכנת התחקיר, רחלי גוטליב רושגולד אמרה בריאיון לאולפן ynet אתמול: "אנחנו כבר כמה שנים מקבלים את העדויות האלה. לצערי, על רובן יש התיישנות ובאמת מדובר בנפגעות שמאוד מטולטלות, מאוד קשה להן. זה סוד שהן נשאו איתן הרבה שנים ובאמת הפרסום הזה נתן להן כוח".
אמש החליטה היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה לפתוח בחקירה בחשד לביצוע עבירות מין מצדו של משי זהב. ההחלטה באה אחרי שראש אגף החקירות ניצב יגאל בן שלום קיים בסוף השבוע התייעצויות בנושא.
ביום שלאחר פרסום התחקיר הודיע משי זהב כי הוא מוותר על קבלת פרס ישראל שהיה אמור להיות מוענק לו וכי הוא עוזב את ניהול זק"א. "חשוב להסביר ולהגיד שרוב הפגיעות המיניות מתרחשות לא על ידי איזושהי מפלצת שמגיחה בשתיים בלילה עם זוג קרניים", הוסיפה גוטליב רושגולד.
"מדובר באנשים שיכולים להיות מקסימים ומדהימים, כמו במקרה הזה שמדובר באמת בבן אדם שגם עושה המון טוב. לצד זה, יש בו צדדים מאוד אפלים. לכן, כל כך חשוב לדבר על זה ולהבין את התופעה הזאת של פגיעות מיניות, שבאמת יכולה להתרחש על ידי אנשים שלא היינו יכולים להעלות על דעתנו".
פורסם לראשונה: 22:03, 14.03.21