למרות הסיכויים הנמוכים להרכיב ממשלה בכל הצדדים, הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית והסמכות הרוחנית של בצלאל סמוטריץ' ומפלגתו, אמר היום (חמישי) כי אין מקום להקמת ממשלת ימין בהימנעות של מפלגת רע"מ של מנסור עבאס. "הוא ימין? הוא ערבי לא מכיר בקיומה של מדינת ישראל", אמר בריאיון לאולפן ynet שעות לפני הנאום של יו"ר המפלגה הערבית - והבהיר כי הוא משוכנע שבנט וסער לא יקימו ממשלה עם מפלגות השמאל.
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס, הרב חיים דרוקמן
מנסור עבאס, הרב חיים דרוקמן
מנסור עבאס והרב חיים דרוקמן
( צילום: מוטי קמחי, אלעד גרשגורן)
"צריך לראות את המפה של מדינת ישראל בצורה אמיתית", אמר הרב דרוקמן. "היו עכשיו בחירות והתברר שיש 72 מנדטים בימין ו-37 לשמאל. מלבד 11 ערבים שלעניינים הלאומיים הם לא שייכים, רוב מוחלט לימין זה רצונו של העם. מה השאלה בכלל? העם רוצה את המדיניות של הימין. כולם צריכים לכבד את רצון העם, וכל אחד צריך לתת יד כדי שלא נלך עוד פעם לבחירות, בשום פנים ואופן לא".

ההכרעה של רע"מ - כתבות נוספות

הרב דרוקמן קרא לסער ולבנט להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ואמר כי אין מקום לממשלת ימין בתמיכה מבחוץ של מפלגת רע"מ. "לא ידעתי שעבאס הוא ימין. הוא ערבי שלא מכיר בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, הוא ימין?".
3 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
גדעון סער נפתלי בנט
גדעון סער נפתלי בנט
"בנט וסער לא יקימו ממשלת שמאל, הם אנשים רציניים עם אידיאולוגיה"
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריו, ממשלה בראשות בנט שמרצ, העבודה ויש עתיד יהיו חברות בה והרשימה המשותפת תתמוך מבחוץ, היא "ממשלת שמאל עם קישוט בראש", כלשונו. עוד טען כי "אנשים כמו סער ובוודאי בנט הם אנשי ימין מובהקים. אני מעריך את שניהם מאוד. הם צריכים להגיד לבוחרים שלהם: 'חשבנו מה שחשבנו, אבל לא נתתם לנו קולות אז אנחנו חייבים לקיים מתוך הבטחותינו מה שאנחנו יכולים. אנחנו יכולים לקיים התיישבות, להסדיר את היישובים הצעירים'. אני פונה אל שניהם גם מכאן - אי אפשר ככה, אי אפשר להשאיר את עם ישראל בצורה כזאת.
"אני לא מאמין שהם יקימו ממשלת שמאל, לא מאמין", הוסיף הרב דרוקמן. "כפי שאני מכיר את שניהם, הם אנשים רציניים, יש להם אידאולוגיה, הם מאמינים בה, הם לא יעשו ההפך ממה שהם עצמם מאמינים. הבוחרים שלהם ודאי לא רצו שהם יקימו ממשלת שמאל, בשום פנים ואופן לא".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר לפני הבחירות - וגם אחריהן - כי הוא לא יאפשר הקמה של ממשלה שתסתמך על המלצתו או הימנעותו של מנסור עבאס. "לזירה הדמוקרטית הישראלית יש שתי הגדרות בסיסיות: יהודית ודמוקרטית. מי שמקבל את שתי ההגדרות האלה הוא שחקן לגיטימי במגרש. מי שכופר בהן, לא מוכן לקבל את הזכות למדינה יהודית או לא מקבל דמוקרטיה כי הוא תומך באלימות ובטרור, הוא לא שחקן. בשום פנים ואופן לא יהיה, לא יקרה", אמר סמוטריץ' בבליץ הבחירות של ynet. כשנשאל אם יחשוב כך אם ההתעלמות מעבאס תוביל לבחירות חמישיות, השיב: "עשיריות. יש דברים שלא עושים, נקודה".
גם יומיים אחרי הבחירות, כשמצב המנדטים התברר, כתב סמוטריץ' בפייסבוק כי "לא תקום ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס. תוציאו את זה מהראש".