בית המשפט המחוזי לוד גזר הבוקר (חמישי) שלוש שנים וחצי מאסר בפועל על אדיר רצון, שהורשע בהצתת הגן של כרמל מעודה - מה שהוביל לשריפה בבית משפחתה ובבית שכן. בנוסף, רצון יידרש לשלם פיצוי של 50 אלף שקל שיחולק בין שתי המשפחות שנפגעו.

פרשת כרמל מעודה - כתבות נוספות

לאחר גישור בין הפרקליטות לסנגוריו, רצון הורשע במסגרת הסדר טיעון שבו הודה בעבירה, וסיכם לרצות את העונש שכולל גם הפעלת תנאי מתיק קודם. אימו של רצון, לימור, אמרה עם השמעת גזר הדין כי "תמיד הייתי בדעה שאדם שעושה פשע שיעמוד מאחוריו. הבן שלי עשה מעשה אסור. יש חוקים ויש מדינה. אנחנו עומדים מאחוריו בכל דבר, אני אמא שלו, אבל אין לנו מושג למה הוא עשה את זה".
4 צפייה בגלריה
שריפה עשן אש ראש העין בית ה גננת המתעללת כרמל מעודה
שריפה עשן אש ראש העין בית ה גננת המתעללת כרמל מעודה
ביתה של מעודה עולה באש
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
גזר דין לאדיר רצון
גזר דין לאדיר רצון
אדיר רצון בבית המשפט, היום
(צילום: שאול גולן)
בדיון הקודם אמר רצון כי הוא לא מוכן לשלם פיצויים למשפחתה של מעודה - ומעדיף לתרום את הכסף לילדים שנפגעו. "לא אשלם לאדם שמתעלל לילדים, עם כל הכבוד", אמר רצון. "אתרום ילד-ילד לפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לילדים חסרי הישע". אימו הגיבה לדבריו ואמרה כי "מה שיחליטו - נעמוד בו. עשית מעשה שאסור לעשות, ולקחת את החוק לידיים. אתה חייב לקחת את הדבר הזה ולחזור למוטב. תתחיל להתאפס על עצמך".
4 צפייה בגלריה
הבית שעלה באש בראש העין
הבית שעלה באש בראש העין
(צילום: דוברות כיבוי האש מחוז מרכז)
4 צפייה בגלריה
גזר דין לאדיר רצון
גזר דין לאדיר רצון
(צילום: שאול גולן)
כתב האישום נגד רצון הוגש על-ידי התובעת נעמה תור-זאבי מפרקליטות מחוז מרכז לפני כשנה. בכתב האישום תואר כיצד החליט להצית את הגן בעקבות הסיקור הנרחב של פרשת ההתעללות, וכן בשל בתו של אחד ממקורביו שהייתה בגן.
רצון הגיע ב-6 ביולי בשנה שעברה בשעה 05:43 לפנות בוקר. הגן של מעודה היה בקומה השלישית - בעוד שבני משפחתה התגוררו בשתי הקומות הראשונות של הבית. רצון נכנס לחצר והצית אש במבנה עץ שהיה סמוך לקיר, שם היו שני מיכלי גז. האש אחזה בבית והגיעה גם לבית השכנים. תושבי שני הבתים, שישנו במיטותיהם, התעוררו לקול האש המתלקחת ונסו מבתיהם.
מעודה נעצרה לראשונה ביוני אשתקד לאחר שסרטוני מצלמות האבטחה בגן תיעדו את ההתעללות בפעוטות. בתיעוד מתוך הגן נראתה עודה כשהיא מעמידה את הפעוטות עם הפנים לקיר במשך דקות ארוכות, מאכילה אותם בקיא שפלטו ומכה אותם עם ידיה ובעזרת מגבת.


מעודה נצפתה גם קושרת את אחד הילדים בידיו לכיסא כשהן משוכות לאחור, בעוד שהוא ממרר בבכי עד שהוא נופל לרצפה וידיו נותרות קשורות. "זה היה נורא. קראתי שהבן שלי שותה מים מבקבוק, וכרמל פשוט עוברת ונותנת לו מכה. שאלתי אם הוא עשה משהו, הוא לא עשה כלום", סיפרה אחת האמהות.
כמה שבועות לאחר מעצרה, הוגש נגד מעודה כתב אישום בגין 18 סעיפי התעללות ותקיפה של קטינים חסרי ישע.