2 צפייה בגלריה
חשד לרצח בעכו
חשד לרצח בעכו
ארכיון
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
בן 54 מהיישוב אבו סנאן שבגליל המערבי נעצר הבוקר (ראשון) בחשד שניסה לרצוח את אשתו (46) בדקירות ופצע אותה באורח קשה.
האישה פונתה כשהיא מורדמת ומונשמת למרכז הרפואי לגליל בנהריה באמבולנס פרטי כשהיא סובלת מחבלות בפלג גופה העליון. כוחות משטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירת הנסיבות. לאחר תחקור ראשוני בשטח וסריקות נרחבות הבעל אותר ונעצר לחקירה.
מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי לגליל, ד"ר מיכאל וייס, אמר כי מצבה של האישה כעת יציב, ולאחר צילומי הדמיה היא תוכנס לחדר ניתוח, וממנו תועבר ליחידה לטיפול נמרץ.
2 צפייה בגלריה
הנרצחת מקריית חיים וזירת רצח נוספת בבאר שבע
הנרצחת מקריית חיים וזירת רצח נוספת בבאר שבע
נג'ח מנסור, והדירה שבה נמצאה גופתה של אירנה גריבנב
(צילום: בראל אפרים)
בשבוע שעבר נרצחו שתי נשים, על פי החשד בידי בני זוגן. בקריית חיים שבחיפה נרצחה נג'ח מנסור (35). בן זוגה, בן 28, נמלט ונעצר לאחר מכן על ידי שוטרי סיור לאחר שעורר את חשדם בשל אי-עטיית מסכה. הוא עוכב לחקירה והם הגיעו לדירתו שברחוב דגניה. בהיעדר מענה, הם פרצו למקום ומצאו את בת זוגו ללא רוח חיים.
כמה שעות לאחר מכן נמצאה בדירה בבאר שבע גופתה של אירנה גריבנב (67). היא אותרה לאחר ששוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווח על אדם שנמצא על גג בניין וככל הנראה מנסה לשים קץ לחייו. אחד השוטרים הצליח למנוע ממנו לקפוץ, ובתשאול עלה החשד שהיכה למוות את בת זוגו עם פטיש.

"מדובר בנשים שקופות מבחינת ממשלת ישראל"


מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה בעקבות האירוע היום: "עוד ניסיון רצח של אישה, ככל הנראה על ידי בן זוגה, ימים ספורים לאחר רצח שתי נשים נוספות. מגפת הקורונה הביאה לעלייה עצומה במקרי האלימות נגד נשים, ולמרות זאת - התוכנית הלאומית למאבק באלימות נגד נשים עדיין לא תוקצבה במלואה. זהו מחיר מדיניות ההפקרה של ממשלת ישראל.
"מה עוד צריך לקרות כדי שהמדינה תשקיע את המשאבים שהיא עצמה התחייבה להם? הקורונה ממשיכה לגבות חיי נשים שעבורן השהייה בבית עם בן הזוג היא סכנת מוות. המגפה מובילה לעלייה אדירה במקרי האלימות נגד נשים וילדים, ומחובתה של הממשלה לדאוג באופן מיידי לפתרון עבור אותן נשים, אחרת לחרדתנו זה רק עניין של זמן עד הנרצחת הבאה".
יו"ר נעמת, חגית פאר, הוסיפה: "הטרור נגד נשים משתולל, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי מתחרים ביניהם מי מגנה חזק יותר - ואפס מעשים. התקציבים למאבק באלימות במשפחה שהממשלה עצמה אישרה נותרו בקיפאון עמוק ובזמן שנשים נרצחות ונפגעות כאן מדי יום הם ממשיכים בעיקר בברבורים. קבינט הקורונה יתכנס היום וסביר להניח שכלל לא ידון בנושא, קל וחומר לא ישחרר את התקציבים הדרושים. מדובר בנשים שקופות מבחינת ממשלת ישראל".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.