מתחילת מבצע שומר החומות צה"ל הוציא לפועל מאות תקיפות ברצועת עזה, וגם הלילה (בין שישי לשבת) תקף עשרות מטרות ויעדים רבים של חמאס ברצועה. בין היתר, הותקפו עמדות שיגור, בהן המשגר שירה את הרקטות לירושלים בתחילת המבצע, שתי חוליות מחבלים, אתר מודיעין צבאי ומשרד מבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל.


מעט אחרי חצות כלי טיס של צה"ל תקף את משרדו המבצעי של תאופיק אבו נעים, ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל. לפי צה"ל, המשרד שימש כתשתית צבאית לניהול הלחימה של חמאס.
סמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס שלוש עמדות שיגור תת-קרקעיות של חמאס בצפון הרצועה. עמדות נוספות כאלה הותקפו גם סמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר, חלקן תת-קרקעיות. לקראת 04:30 הותקפו עמדות שיגור בחאן יונס.
סמוך לשעה 04:30 תקף צה"ל כמה משגרי תלול מסלול ושתי חוליות מחבלים של חמאס. לפי צה"ל, "התקיפות בוצעו באמצעות סגירת מעגל מהירה, יכולת אש קטלנית ומודיעין מדויק של אוגדת עזה".
לקראת השעה 06:00 הודיע צה"ל שתקף הלילה גם אתר ששייך למודיעין הצבאי של חמאס.
בצהריים נמסר מדובר צה"ל נמסר כי בשעות האחרונות תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל סדנת ייצור אמצעי לחימה ורקטות של הג'יהאד האיסלאמי בג'בליה, מחסן אמצעי לחימה הממוקם בבית של בכיר בחמאס, מאגר אמצעי לחימה בבית של פעיל במערך האווירי של חמאס ועוד כמה אתרי אחסון וייצור.

1 צפייה בגלריה
ירי מעזה
ירי מעזה
ירי מעזה
(צילום: AFP)
לפי צה"ל, מהשעה 19:00 אתמול ועד השעה 07:00 בבוקר היום זוהו כ-200 שיגורים משטח הרצועה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה, ולוחמי ההגנה האווירית יירטו יותר מ-100 רקטות. כל אלה לא הצליחו למנוע פגיעה ישירה בבית בבאר שבע, לצד נפילות באשדוד.
לצד כל אלה, בשעה 04:00 לפנות בוקר דיווחו הפלסטינים על שמונה הרוגים - שישה ילדים ושתי נשים - בהפצצה של בית משפחה בשכונת שאטי במערב העיר עזה. לפי הדיווח ברשת "אל-ג'זירה", עוד 15 נפצעו בתקיפה, שבה נהרס כליל בית של שלוש קומות. חמאס הודיע כי השיגורים הליליים לאשדוד ובאר שבע היו בין היתר תגובה לתקיפת הבית.
פורסם לראשונה: 08:07, 15.05.21