לקראת השבעת "ממשלת השינוי" הצפויה ביום ראשון אומרת חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד כי במפלגתה השלימו עם העובדה שהם יישבו באופוזיציה. "הסיכוי שממשלת ההונאה הזאת לא תקרום עור וגידים קלוש. אנחנו מבינים שנשב באופוזיציה עם הרבה רוח קרב ולחימה. זו תהיה אופוזיציה מרהיבה", היא אמרה הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet.
אם סמוטריץ' ובן גביר היו מסכימים לשבת עם עבאס לא היית קוראת לזה ממשלת הונאה, למרות שנתניהו הבטיח באולפן ynet שלא יישב עם עבאס. ח"כ עמית הלוי אישר שהיה בבית של עבאס. "אני לא מכחישה שהיו שיחות עם עבאס, אבל לא היה משא ומתן. השיחות האלה נגמרו מהר מאוד. נתניהו טרק לו את הדלת בפרצוף ברגע שהבין מה עבאס דורש בנגב. הדבר הפוליטי היחיד שהגיע למשא ומתן זה בחירות ישירות, זהו. כל המטרה עם עבאס זה עזרה אזרחית במיגור האלימות במגזר הערבי, בתקציבים תמורת תמיכה מבחוץ לבחירות ישירות. זה לא אותה חיה כמו להכניס את עבאס לממשלה. מה שהיה בין נתניהו לעבאס לא דומה בשום צורה לפשיטת הרגל המוסרית-ערכית-ציונית של בנט מול רע"ם".
3 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
"היו שיחות עם עבאס, אבל לא משא ומתן". גלית דיסטל אטבריאן
(צילום: הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"פשיטת רגל מוסרית-ערכית". בנט
(צילום: AP)
מה החשש המרכזי שלך שיקרה מבחינת מדיניות הממשלה? שבנט יחזיר שטחים? שתהיה תחבורה ציבורית בשבת? "ליברמן כרגע יושב על השיבר של כל משלמי המיסים בישראל. כספי המיסים של העצמאים הולכים להיות נתונים בידי אדם שעננה כבדה של התנהגות לא ישרה מרחפת מעל ראשו".
מעל ראש הממשלה יש עננה של שלושה כתבי אישום. "תיק 4,000 הולך ומתפורר לנגד עינינו. אני אומרת את זה על סמך דוד רוזן, נציב ביקורת הפרקליטות. הוא בעצמו אומר שהתיקים מתפוררים. בכל יום שעובר אנחנו מגלים שהייתה עבודה רשלנית ביותר של הפרקליטות מול ראש הממשלה שנבחר בצורה דמוקרטית".
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן במליאת הכנסת
אביגדור ליברמן במליאת הכנסת
"אדם שעננה כבדה של התנהגות לא ישרה מרחפת מעל ראשו". ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
דיסטל אטבריאן הוסיפה: "לתת לליברמן את המפתחות האבסולוטיים לכלכלת ישראל, לכספי המיסים, בעיניי זה מעשה ציני של ממשלה שרוצה 'שינוי ופוליטיקה חדשה ונקייה'".
היא התייחסה גם לאפשרות של קיום בחירות פנימיות לראשות הליכוד ואמרה: "זו מפלגה דמוקרטית. כל מי שרוצה לרוץ לראשות הליכוד זה דמוקרטי. אני חושבת שנתניהו המועמד הגדול ביותר".
את הולכת מחר לכנס שמקיים ניר ברקת? "לא".