לאחר שמשפחתה של אוסנת בן שטרית (32) מגבעת זאב ליוותה אותה למנוחות אחרי שהלכה לעולמה מסיבוכי הקורונה בשבוע ה-30 להיריון, גיסתה, טל בן שטרית, הדפה את הטענות שהופנו כלפי המשפחה בגין הסירוב להתחסן. "לא צריך לעשות עליה קמפיין חיסונים, זה מיותר", אמרה בריאיון לאולפן ynet. "ברשת קצת הגזימו והוציאו דברים מהקשרם. זה מיותר, כואב למשפחה וחייב להפסיק", אמרה.
בתוך כך, בבית החולים קפלן ברחובות אמרו היום כי שם מאושפזות שתי יולדות במצב קריטי, פג שמצבו קל (בנה של אחת היולדות) וגם ילדה בת 10 שמצבה קשה.
בן שטרית, שכלל לא סבלה ממחלות רקע, אושפזה ביום שלישי שעבר בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה, כשהיא סובלת ממצוקה נשימתית. בלילה שבין שבת לראשון מצבה הידרדר והיא פיתחה כשל רב-מערכתי עד שלרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותה. גם הניסיון להציל את העובר באמצעות ניתוח קיסרי לא צלח.
2 צפייה בגלריה
אוסנת נפטרה מקורונה בשבוע ה-30 להריונה: "חלמת על ההלוויה"
אוסנת נפטרה מקורונה בשבוע ה-30 להריונה: "חלמת על ההלוויה"
המשפחה הקרובה בהלוויה, אתמול
(צילום: רפי אוחנה)
גיסתה סיפרה על ההתלבטויות של גיסתה לפני שמצבה הידרדר ואמרה כי "היא בעיקר התלבטה אם להתפנות לבית החולים. עם כל הלחצים שרצו ברשת, בלי קשר לבני המשפחה, כל אחד שכותב שטויות ברשת צריך לקחת בחשבון שיש אנשים שקוראים את זה, ולא בהכרח זה בא להם טוב. היא הייתה במקום של פחד מלהתפנות. אנחנו מאמינים שזו גזרה. אם אומרים ללכת להתחסן - זו ההשתדלות המינימלית שאנחנו יכולים לעשות בשביל להיות מוגנים".
על התבטאויותיהם של בני המשפחה שהתנגדו לחיסונים אמרה בן שטרית כי היא לא מאמינה שזה השפיע על אוסנת. "בעלה היה מחוסן, היא רצתה להתחסן ודחתה את זה בגלל קצת חששות, אבל היא הייתה אמורה להתחסן, חד-משמעית", אמרה. "כשהייתה אמורה ללכת, היא חששה. זה לא קשור לבן המשפחה, חד-משמעית. ההתנגדות העיקרית שלו היא לא לחיסון, ההתנגדות העיקרית שלו הייתה כי היה סוג של כפייה להתחסן".
2 צפייה בגלריה
אסנת בן שטרית
אסנת בן שטרית
אוסנת בן שטרית
(צילום: באדיבות המשפחה)
עוד ציינה כי "אנחנו לא יכולים לחשוב אם אפשר לשנות את המצב. אנחנו לא מחפשים אשמים ואני חושבת שכל אחד צריך להיצמד לרופא שהוא מאמין בו. להסתכל בצורה הגיונית על הדברים, להפסיק להיות מושפעים מדברים שאנשים כותבים בלי בסיס. יש רופאים שהם טיפה יותר מבינים מאיתנו בענייני רפואה, ואני אישית חושבת שהדבר הנכון זה להקשיב להם".
אוסנת הותירה אחריה בעל וארבעה ילדים קטנים, בהם גם תינוקת בת פחות משנה. "הילדים מנסים לעכל. לא פשוט להם. הם מחפשים את אמא", סיפרה טל. "התינוקת שעוד לא בת שנה קוראת לאמא ולא יודעת איפה היא. זאת בת שהיא חיכתה לה כל כך הרבה, אחרי שלושה בנים", סיפרה הגיסה.
בן שטרית הייתה המפרנסת העיקרית בבית, לאחר שבעלה יהודה יצא לחל"ת במהלך הקורונה ולא חזר מאז לעבודה. "חייבים להעמיד את המשפחה, חייבים לתת לילדים את מה שהם צריכים ולהירתם עכשיו למשפחה".
לתרומות לילדי המשפחה - לחצו כאן