אריה ואובי רז, הוריו של אמיר רז - השוטר שהודה ברצח אשתו דיאנה רז - התראיינו הבוקר (א') באולפן ynet וסיפרו על סערת הרגשות שפקדה אותם מיום שישי האחרון."אנחנו המומים וכואבים", אמרו בדמעות. "דיאנה הייתה ותהיה תמיד כמו בת בשבילנו. אנחנו לא תופסים מה היה, מה קרה".
בני הזוג, שמחזיקים בבעלותם עסק לליווי הורים, סיפרו כי כבר מיום שישי, יום הרצח, הם נמצאים בקשר עם בני המשפחה של דיאנה. "אנחנו מחבקים יחד, אוהבים יחד, ושוהים יחד בשביל ארבעת הנכדים שלנו. עד יום מותנו הם ואנחנו נהיה ביחד, כדי לדאוג לכל מה שארבעת הנכדים האלה צריכים ויצטרכו כל חייהם". על בנם החשוד ברצח הם אמרו: "אמיר הוא הבן שלנו, הוא עשה מעשה שלא ייעשה. אנחנו איתו, נתמוך בו. אנחנו כואבים ומתאבלים".
2 צפייה בגלריה
אריה ואובי רז - ההורים של השוטר אמיר רז החשוד ברצח אשתו דיאנה רז
אריה ואובי רז - ההורים של השוטר אמיר רז החשוד ברצח אשתו דיאנה רז
אריה ואובי רז - ההורים של השוטר אמיר רז החשוד ברצח אשתו דיאנה רז
(צילום: אלישע בן קימון)
2 צפייה בגלריה
דיאנה רז
דיאנה רז
דיאנה רז והבעל החשוד ברצח. "הייתה לנו כבת, לא מבינים"
- איזו סערה מתחוללת בכם כאשר מצד אחד אתם אומרים מילים חמות כלפי דיאנה, מצד שני תומכים בבן? "אני חושבת שהתשובה נמצאת בגוף השאלה. אנחנו בסערה, סערה רגשית, אנחנו לא ישנים מיום שישי, לא מצליחים להבין מה היה. זו משפחה כל כך אוהבת, זוג כל כך אוהב, כל מה שהיה חשוב לשניהם זה ארבעת הילדים שלהם. אמיר הוא ילד נורמטיבי שגדל בבית נורמטיבי, לא היו שום סימנים מקדימים.
"אין לנו שום הסבר", הוסיפו השניים. "אנחנו אוספים את עצמנו בכל רגע מחדש בשביל הנכדים שלנו, הם העיקר ואנחנו נמשיך להיות איתם, לחבק ולאהוב כדי שהם יגדלו בצורה הכי בטוחה, אוהבת ועוטפת שאפשר בלי אמא, ולצערנו עם אבא שנראה מה יהיה איתו", הוסיפו.

האם סיפרה על הרגע שבו בנה אמיר צלצל אליה אחרי הרצח. "הוא התקשר וביקש שאני אבוא אליהם, לא ידעתי מראש לאן אני מגיעה. ביקש שאני אבוא אליהם הביתה ולא אמר לי כלום בטלפון. כשהגעתי ראיתי שלושה מהנכדים משחקים על הטרמפולינה, שמחים. הם קפצו והיו מאושרים. אמיר הכניס אותי הביתה, לשירותים במפלס העליון. "הוא סיפר לי את זה, וזה לא היה הילד שלי", הוסיפה האם, "הוא היה אטום לחלוטין, לא היה שום דבר מאחורי העיניים. חיבקתי אותו".
אריה, אביו של אמיר, אמר כי "הבן שלי עשה מעשה שאנחנו לא מבינים אותו. אין לנו מושג מה קרה שם, מה הפעיל אותו". האב הוסיף: "דיאנה היא כמו הבת שלנו, אנחנו אוהבים אותה מאוד. אנחנו ניקח עזרה מקצועית שתסייע לנו להתגבר, אין לנו ברירה. יש ארבעה ילדים שצריך לטפל בהם".

- מה היו היחסים במשפחה? היו ויכוחים, אולי בגלל לחצי הקורונה? "לא, לא, לא. הם עבדו בצורה מאוד מסודרת, היה שם לו"ז מסודר איך מתנהלים כשהוא במשמרת, וביום שהוא לא במשמרת איך הוא עם הילדים והיא פנויה לעבודה. הייתה תוכנית עבודה מסודרת, ברוח טובה, עם הילדים בצחוקים והפעלות. אם היה סימן - היינו רואים אותו, אנחנו אנשי טיפול בעצמנו. מיום שישי אנחנו מגלגלים בראש מה פספסנו, מה לא ראינו. אנחנו שואלים חברים קרובים, אולי הם ראו משהו שאנחנו כהורים אולי לא היינו מסוגלים לראות. אף אחד לא מבין".
- אמיר אמר משהו? הסביר? "לא. המילה שהוא השתמש בה הייתה 'הרגתי'".
- הילדים מבינים מה קרה לאמא? "הגדולה מבינה, במידה מסוימת ועד כמה שילדה בגיל הזה מסוגלת להבין. הילדים הקטנים יודעים מה זה מוות, הם יודעים שאמא ואבא לא איתם. הם רואים בכי, אנחנו לא מסתירים מהם רגשות. הם שואלים איפה ההורים שלהם, אנחנו אומרים 'אמא מתה'. כשהם שואלים מתי אבא יחזור אנחנו עונים שאנחנו לא יודעים. זאת האמת, לא נשקר להם אף פעם".
- הם יהיו אצלכם? "מאוד מוקדם עדיין. אנחנו וההורים של דיאנה נחליט ביחד איך נגדל אותם, הם, אנחנו, או ביחד. הם לא ילכו לשום מקום אחר".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית. לתרומות עבור ילדיה של דיאנה ניתן ללחוץ כאן.