1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
נתניהו ועבאס
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
הקרע ברשימה המשותפת מתרחב: ח"כ מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ, התראיין אתמול (יום ג') לערוץ 20 - ודבריו הובילו לזעם בקרב חברים אחרים ברשימה. זאת, לאחר עימותים קודמים, על רקע הטענות ליחסים קרובים בין עבאס לראש הממשלה בנימין נתניהו.
בריאיון רמז עבאס, המשמש כסגן יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, על אפשרות לפילוג ברשימה הערבית המשותפת. "אם המשותפת תלך בדרך שאני מציג, אז יש סיכוי שהיא תמשיך להתקיים. אם המשותפת תחזור על אותן טעויות ועמדות שלא מביאות בשורה לחברה הערבית היא מאבדת את ההצדקה לקיומה", אמר, תוך שהוא מציין כי מפלגתו "אינה שמאל ואינה ימין".
יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה, מספר 2 במשותפת, הגיב לריאיון בחריפות ואמר כי דבריו של עבאס הם למעשה "הודעת פרישה" מהרשימה המשותפת: "לא פלא שח״כ מנסור עבאס בוחר בשופר של נתניהו והימין הקיצוני (ערוץ 20) בכדי להודיע על פרישתו מהמשותפת. דרך אותנטית לשרת את ביבי. ח"כ עבאס לא ראוי להנהגה. אנחנו נמשיך מכאן".
ח"כ היבא יזבק מבל"ד צייצה בטוויטר: "הרשימה המשותפת מייצגת ציבור שלם שבחר במצע הפוליטי ובדרך הפוליטית שלה. מי שבוחר לשתף פעולה עם כוחות גזעניים ודכאניים על חשבון המצע הפוליטי הזה, הוא זה שמאבד את ההצדקה, זונח את ציבורו ועושה שימוש לרעה בכוח שנתנו לו".

בעבר אפף מעטה חשאיות את מערכת היחסים בין הליכוד לבין רע"מ (עד שח"כ עבאס חשף אותה אחרי בחירות אפריל 2019), מתוך הנחה שפומביות תהווה אסון אלקטורלי עבור שני הצדדים.
שיתוף הפעולה בין ח"כ עבאס לבין הליכוד בא לידי ביטוי בתקופה האחרונה בכמה צעדים: הוא לקח חלק בהקמת הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית, שימש ציר מקשר בין הממשלה לבין הציבור הערבי בתוכנית החומש שחודשה, שיתף פעולה בביטול ההצבעה על ועדת החקירה לפרשת הצוללות, הודיע שהוא לא פוסל תמיכה בחוק צרפתי ועוד.