1 צפייה בגלריה
מתחם נייד של חיסונים נגד קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
מתחם נייד של חיסונים נגד קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
עמדת חיסונים נגד קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
3,324 ישראלים אובחנו היום (שני) מאז חצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-44 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד לפי שעה על 7.5% - הנתון הגבוה ביותר בימים האחרונים.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,303 חולי קורונה, 801 מהם במצב קשה. מדובר בירידה נוספת במספר החולים במצב זה, והנתון הנמוך ביותר מאז 2 בינואר. 270 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 5,593 חולי קורונה, אחד מהם היום.
בגזרת החיסונים: היום חוסנו עוד כ-35 אלף ישראלים במנת החיסון הראשונה ומספר דומה במנת החיסון השנייה. נכון להערב התחסנו יותר מ-3 מיליון ישראלים בשתי מנות החיסון. שיעור המתחסנים במנה השנייה עומד על 32.76% - כלומר כמעט שליש מהישראלים קיבלו עד כה שתי מנות וכ-15% נוספים ממתינים לקבל את המנה השנייה, לאחר שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון.

בישראל מעט פחות מ-40 אלף חולים פעילים. 5,358 מהם מתגוררים בירושלים, 1,913 בתל אביב, 1,225 בבני ברק, 1,191 בפתח תקווה, 1,182 באשדוד, 1,138 בנתניה, 1,086 בראשון לציון, 1,036 בחולון, 888 באשקלון, 853 בבת ים, 808 בבאר שבע, 764 בבית שמש, 743 במודיעין עילית, 709 ברמלה, 698 בחיפה, 625 ברחובות, 567 בלוד, 524 בקריית גת, 487 ברמת גן, 446 בנתיבות, 435 בחדרה ו-401 ברהט.
בתוך כך, הודיע הערב משרד הבריאות כי מתוצאות מדגם שבוצע במעבדה המרכזית לנגיפים, עולה כי כ-1% מן הדגימות הן מהזן הדרום אפריקני וישנם אזורים באוכלוסייה שהשיעור אף גבוה מכך.
המדגם כלל כ-3,000 דגימות חיוביות לנגיף קורונה שנאספו החל מסוף ינואר, שנלקחו ממעבדות שונות בפריסה ארצית. בהליך הריצוף שבוצע במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, נמצאו 27 דגימות חיוביות לוריאנט הדרום אפריקני. "משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו", נמסר.
בינתיים, מחר צפויה הממשלה לדון בהצעת משרד הבריאות להטיל עוצר לילי במהלך חג פורים. אם ההצעה תאושר, העוצר יחול בימים חמישי, שישי ושבת הקרובים בין השעות 20:00 בערב עד 05:00 בבוקר למחרת. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לעבור את חג הפורים עם מינימום תחלואה ומינימום אבדות בנפש. אנחנו שומעים על התארגנויות של מסיבות ואירועים רבי משתתפים בניגוד להנחיות בימי החג. עלינו למנוע זאת. ביקשתי ממשרד הבריאות ומהמל"ל שיציגו בפנינו מתווה מגובש שמצד אחד יאפשר לציין את שמחת החג בצורה מבוקרת ומהצד השני לא יביא להתפרצות מחודשת של המגפה".
שר הביטחון בני גנץ דרש לכנס מחר גם את קבינט הקורונה כדי לדון בנושא החינוך. לבסוף יידון הנושא בישיבת הממשלה. גנץ צפוי לדרוש את פתיחת כל החינוך בערים ירוקות וצהובות, או לפחות שתוצג התקדמות במשא ומתן עם ארגוני המורים על החזרת ימים בקיץ.

מוקדם יותר, בדיון שהתקיים במועצה לביטחון לאומי, הוסכם כי אירועי התרבות שנקבעו לסוף השבוע של פורים יועברו לידיעת המשטרה ויוכלו להתקיים למי שיציג כרטיסים ולמי שיש לו "תו ירוק". כך גם שלושה משחקי כדורסל שכבר נקבעו מראש ואמורים להתקיים במוצאי שבת. בדיון סוכם כי המשטרה תעשה מאמץ לאתר מסיבות מתוכננות ותפעל לפיזור התקהלויות.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" כי ידרוש בממשלה גם צמצום משמעותי של התחבורה ציבורית בפורים - הן צמצום של מספר האוטובוסים והן הגבלה של כמות הנוסעים בהם.
מוקדם יותר קרא גם סגן שר הבריאות יואב קיש להטיל עוצר לילי בחג. "אני ממליץ על עוצר לילי בפורים, זה מחויב המציאות על רקע כמות המסיבות", אמר סגן השר בריאיון באולפן ynet. "אי אפשר להמשיך בפורים כרגיל וכנראה שלא תהיה ברירה אלא לעוצר, המסיבות עלולות להיות מקור הדבקה עצום".