סוריה דיווחה לאחר חצות (בין שלישי לרביעי) על תקיפה ישראלית נגד יעדים בג'בל אל-מנע שליד דמשק וברוויחיניה שליד קוניטרה הסמוכה לגבול בין המדינות. כך נמסר בסוכנות הידיעות הרשמית סאנא. לפי ההערכות, מטרת התקיפה ליד הגבול הייתה יעדי חיזבאללה. "בשעה 23:50 תקפה ישראל מהאוויר באזור דרום דמשק מכיוון הגולן הישראלי. נגרם נזק בלבד", מסרה סוריה.
לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם הותקפו יעדים צבאיים של המיליציות הפרו-איראניות באזור ג'בל אל-מנע ובאזור הכפר רוויחינה. לטענת המרכז, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, שמונה בעלי אזרחות לא סורית נהרג בתקיפה הלילה, שבה הושמדו מחסני אמל"ח וציוד נוסף השייך למיליציות. בעקבות התקיפה שמיוחסת לישראל נסגר השטח האווירי ברמת הגולן מזרחית לירדן לטיסות מעל גובה 5,000 רגל.
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פנה במכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון ובו דרש לנקוט מיידית צעדים נגד הנוכחות האיראנית בסוריה, ולגנות את האירועים האחרונים בהם הונחו מטעני חבלה בסמוך לגדר הגבול. "המשטר הסורי ממשיך לאפשר לאיראן וזרועות הטרור שלה לנצל את שטחו להקמת תשתיות צבאיות ולערער את היציבות באזור", כתב. "ישראל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעילות טרור איראנית היוצאת משטחו, ותגיב בכל האמצעים כדי להגן על תושביה. על מועצת הביטחון לגנות את האירועים האלו ולדרוש מאיראן לסגת מסוריה מיידית".
1 צפייה בגלריה
הטלוויזיה הסורית: ישראל תקפה מדרום לדמשק
הטלוויזיה הסורית: ישראל תקפה מדרום לדמשק
הערכה: יעדי חיזבאללה בגולן הסורי היו מטרת התקיפה המיוחסת לישראל
לפני שבוע בדיוק תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר שמונה מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה בתגובה להנחת מטענים בשטח ישראל בדרום רמת הגולן. לפי דיווחים של מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם שלושה קצינים בצבא סוריה וחמישה איראנים ששייכים ככל הנראה לכוח קודס.
צה"ל פרסם באופן חריג תיעוד של אותן תקיפות בשבוע שעבר וציין כי חיל האוויר תקף את המפקדה של דיוויזיה 7 של הצבא הסורי בדרום הגולן, שלפי צה"ל בוצעה מתוכה פעילות טרור איראנית. "כמו כן תקפנו רכבי נ"מ מתקדמים של הסורים מאחר שבוצע ירי לעבר מטוסינו והחימושים ששיגרו".
המטענים שנחשפו בשבוע שעבר בגבול הסורי היו מטעני כלימגור שהונחו במוצב 116, ששימש כבית החולים עבור הפצועים הסורים במלחמת האזרחים. המטענים הונחו באזור כבר לפני כמה שבועות, ובזמן הזה צה"ל עקב אחר הכוח האיראני ו"אחז" במרחב תוך הצלבת מידע. "מסיבות מבצעיות החלטנו לחשוף את הזירה אתמול", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. "אנחנו מניחים שבני המקום הסורים הניחו את המטענים בהכוונה ובעזרת הציוד של כוח קודס".
פורסם לראשונה: 00:15, 25.11.20