עדנה מהרי, אחותו של יונתן היילו שנמצא היום (שני) ללא רוח חיים בים, סיפרה בדמעות כי אחיה רצה להתקבל לעבודה ולעבור שיקום, אך חצי שנה מאז שהשתחרר בשנית מהכלא, עדיין לא עבר שיקום ולא ניתנה לו עבודה במסגרת השיקום. "הוא לא היה עצוב ולא בדיכאון", אמרה על אחיה, שהרג את האדם שאנס אותו וזכה לשחרור מוקדם מהכלא בעקבות קמפיין ציבורי לטובתו.
3 צפייה בגלריה
יונתן היילו
יונתן היילו
יונתן היילו
( צילום: אורי דוידוביץ )
3 צפייה בגלריה
חוף פולג שבו נמצאה גופתו של יונתן היילו
חוף פולג שבו נמצאה גופתו של יונתן היילו
האזור שבו נמצאה גופתו של היילו
(צילום: יאיר שגיא)
היילו נמצא בצהריים ללא רוח חיים בים, בין חוף פולג לחוף לגונה שבנתניה. נסיבות מותו ייבדקו, ובין השאר ייבדק אם שם קץ לחייו. "הוא יצא אתמול ואנחנו לא יודעים מה קרה, הגופה באבו כביר", סיפרה מהרי. "הוא נעלם אתמול ולא ענה לטלפון. השיחה האחרונה הייתה עם אחותי בשעה 13:00 בצהריים, הוא אמר לה שהוא קונה טלפון לעצמו והיא אמרה לו שאין בעיה. ניסינו להתקשר אליו אבל הוא לא היה זמין, דיווחנו למשטרה על היעדרות. הבוקר באה המשטרה ואמרה שמצאו אותו בסלעים. הטלפון היה על החוף".
עדנה סיפרה כי אחיה לא היה עצוב או בדיכאון אלא להפך, "הוא רצה לעבוד ולא מצא עבודה. הוציאו אותו מהכלא וזרקו אותו ישר. הוא לא רצה להיות בנתניה אבל לא הייתה לו ברירה. היו צריכים לעשות לו שיקום, לא לזרוק אותו ככה".

לדבריה, "הוא חשב שהוא ייצא מהכלא וילך לעבוד. היה לו קשה בחוץ יותר מאשר בכלא. הוא רצה לעבוד ורצה שימצאו לו מסגרת. אמרו לו להמתין לשיקום ולא עשו שום שיקום. זה יום עצוב, קשה. אני בכלל לא מעכלת שהוא לא איתנו. הבאנו עכשיו את אימא לכאן וסיפרנו לה שהוא מת, קשה לה מאוד".
עדנה אמרה שהיא לא מאמינה שאחיה פגע בעצמו. "נחכה לתוצאות החקירה. מוזר לנו שהוא הלך לים, מאז שהיה ילד הוא לא הלך לים. אנחנו מחכים לתשובה מאבו כביר. לא יודעים מה קרה בחוף". סנגורו של היילו, אלון אייזנברג, אמר כי מדובר "יום עצוב ונורא".

היילו הורשע לפני כעשור ברצח ירון איילין שאנס וסחט אותו, ונידון ל-20 שנות מאסר. הוא זכה לתמיכה ציבורית רחבה שהובילה, לצד מאבק משפטי ממושך שהוביל סנגורו עו"ד אלון אייזנברג, לשינוי ההרשעה לעבירה מופחתת של הריגה ולהפחתת העונש ל-12 שנות מאסר.
3 צפייה בגלריה
ללא קרדיט מגלעד מורג
ללא קרדיט מגלעד מורג
סנגורו של יונתן. אלון אייזנברג
ביוני 2016 חתמו 65 חברי כנסת על מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין ובו ביקשו לחון את היילו. בסוף יולי 2018 התכנסה ועדת השחרורים בכלא רימונים והחליטה על שחרורו עוד באותו היום. חודשים ספורים אחרי ששוחרר, הוא הסתבך שוב. הוא הפר כמה פעמים את תנאי השחרור שלו, והסכנה שיצטרך לשוב לכלא ריחפה באוויר. הוא רב עם אחד משכניו, ונטען כי "שתה אלכוהול, ניפץ בקבוקים על הרצפה והניח פתקים מאיימים על דלת בית השכן".

במצבי מצוקה, יש מי שמקשיב:

אובדנות היא תופעה הניתנת למניעה. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו: דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים:
סה"ר - סיוע הקשבה ברשת
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית - 1201
עמותת "בשביל החיים" - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו: 03-7487771