4 צפייה בגלריה
שריפה בעל הכותל
שריפה בעל הכותל
השריפה בהר הבית, אתמול
(צילום: AFP)
שב"כ שיגר הודעות SMS ממוקדות לערבים ישראלים שנחשדו בהגעה למהומות בהר הבית. אזרחים רבים קיבלו בימים האחרונים הודעה שבה נכתב "אובחנת כמשתתף בהפרות סדר במסגד אל-אקצא, אנו נעניש אותך. השב"כ הישראלי". עם זאת, רבים ממקבלי ההודעות כלל לא נכחו בהר הבית, ואפילו לא בירושלים עצמה.

תסיסה ברחובות - כתבות נוספות

"לא הגעתי למסגד ועדיין קיבלתי הודעה שאני מעורבת באירועי אלימות", סיפרה היום (שלישי) נסרין מסארוה, תושבת ואדי ערה, בשיחה עם ynet. "זה עניין חמור, אם באמת שב"כ שלח את זה - אני אסע למסגד. הם חייבים לדעת שלא נוותר עליו. מה שלא יעשו, זה לא יפחיד אותנו - אלא רק יחזק", אמרה.
4 צפייה בגלריה
שב"כ הודעה SMS ערבים אזהרה מסגד הר הבית אל אקצה אל אקצא
שב"כ הודעה SMS ערבים אזהרה מסגד הר הבית אל אקצה אל אקצא
ההודעות שהתקבלו משב"כ
גם אחמד עבד אל-רחים מנצרת, שהיה בירושלים עם משפחתו, קיבל את המסר. "התפללנו, אכלנו והסתובבנו, ואז קיבלתי הודעה מוזרה למרות שלא הייתי שותף להפגנות", אמר. "אני לא יודע מה המטרה של הצעד הזה". בשב"כ לא הכחישו את הדברים, ומסרו בתגובה: "איננו מתייחסים לפעילות אופרטיבית".
המהומות שהיו אמש בערים המעורבות צפויות להימשך גם הערב. מארגני ההפגנות למען מסגד אל-אקצא הודיעו כי צפויות חסימות כבישים ברחבי הארץ, וגם ועדת המעקב העליונה של החברה הערבית וצעירים רבים נערכים להפגנות. "נמשיך במאבק, נחסום כבישים ונבעיר צמיגים כל עוד המשטרה פוגעת באל-אקצא. היום יראו דברים שטרם ראו", אמרו המארגנים. מנגד, אזרחים רבים מנסים למנוע את ההפגנות - אך נכון לעכשיו ללא הצלחה.
4 צפייה בגלריה
נזקי ההצתה במכינה קדם צבאית מעוז בלוד
נזקי ההצתה במכינה קדם צבאית מעוז בלוד
נזקי ההצתה במכינה בלוד
(צילום: חגי דקל)
כמו כן, תושבים בלוד נערכים להפגין מחוץ לבית משפט השלום בראשון לציון - שם יובאו כמה מהתושבים לדיון בהארכת מעצרם אחרי אירועי הלילה שבו נורה למוות תושב ערבי. "חברינו מהקהילות השונות נעצרו במהלך היום לאחר שהגנו בגופם על תושבים רבים הלילה בעיר בפני התקפת טרור", אמרו המארגנים. "העצורים, בעלי משפחות, אבות לילדים קטנים, משרתים פעילים במילואים, פעילים חברתיים בעיר, נאלצו הלילה לירות מנשק שמחזיקים ברישיון, בכדי להניס פורעים רעולי פנים אשר תקפו קבוצה גדולה של תושבי העיר ובתים באמצעות אבנים, אלות ובקבוקי תבערה. העובדה שהמשטרה מפקירה את אזרחיה תחילה לשמש מגן אנושי, ולאחר מכן חוקרת אותם על רצח צריכה להדיר שינה מעיני הציבור".
פורסם לראשונה: 16:58, 11.05.21