2 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
בג"ץ קבע היום (ב') כי גופתו של אריאל צפריר, הצעיר שמת בסוף השבוע האחרון במסיבת טבע בשמורת הטבע פורה שבצפון הנגב, תישלח לנתיחה במסגרת החקירה המשטרתית. משפחתו של הצעיר ביקשה לאפשר לה לקבור את גופתו, אולם בג"ץ קיבל את עמדת המשטרה ולפיה יש חשיבת גדולה בנתיחת הגופה לטובת קביעת סיבת המוות.
המוות במסיבת הטבע - כתבות נוספות:
שופט העליון נעם סולברג אמר כי "במהלך הדיון נמסר לנו על כך שהתקבל חומר רפואי מבית החולים, המלמד על הימצאות סמים בדמו של המנוח, ומן החומר עולה חשד כבד שהסם קידם מכת חום". השופט הדגיש כי הבדיקה שבוצעה אינה פורנזית, ולכן אינה מדויקת. "יש צורך בנתיחה על מנת להוכיח זאת ולשלול גורמים אפשריים אחרים". הערב יובא אריאל צפריר למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.
במשטרה חושדים כי הצעיר מת כתוצאה משתיית אלכוהול מופרזת, ואף חושדים כי הוא השתמש בסמים. לפי שעה, היחידה המרכזית של מרחב לכיש ממשיכה בחקירת האירוע, אחרי הארכת מעצרם של ארבעת מארגני המסיבה. לצד זאת, נמשכת גם בדיקת התנהלות השוטרים באירוע בשטח.
2 צפייה בגלריה
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
(צילום: הרצל יוסף )
המשטרה, שלא הצליחה לאתר את מיקום המסיבה אף שניידות נשלחו לשם, מייחסת לארבעת מארגני המסיבה גרימת מוות ברשלנות, שיבוש הליכי חקירה וניהול עסק ללא רישיון.
אחד העצורים טען שמיקום המסיבה היה 500 מטר מהחניון הגדול בכניסה לשמורה, על הכביש הראשי, במקום שקל לאתרו. בינתיים במשטרת המחוז הדרומי מונה קצין בודק שיחקור את השתלשלות האירוע ואת תגובת השוטרים.

על פי החשד, במסיבה בשמורת פורה שבצפון הנגב, על גדות נחל שיקמה, היה שימוש באלכוהול ובסמים. מארגני המסיבה והחוגגים לא עזבו בבוקר את המקום, והמשיכו בחגיגות אל תוך הצהריים בשמש הקופחת. צפריר, כך נמסר, ככל הנראה סבל ממכת חום. גורמים במשטרה אמרו כי מתחקור הצעירים שעוכבו לחקירה עולה כי כבר ב-6:30 בבוקר צפריר לא חש בטוב ומצבו הלך והתדרדר, אך איש מחבריו או ממארגני המסיבה לא התקשר כדי לקבל סיוע או כדי לפנותו.
לפי נתוני מרכז החיזוי "מטאו טק", בשעה 06:30 - השעה שבה החל צפריר להרגיש ברע - הייתה הטמפרטורה באזור 30 מעלות עם 70% לחות. מדובר בעומס חום כבד. מעט לפני 09:00, מועד הדיווח הראשון למשטרה על אודות המסיבה, הטמפרטורה עלתה ל-33 מעלות עם 60% לחות. בשעה 12:30, אז התמוטט החייל, הטמפרטורה קפצה כבר ל-39 מעלות עם 40% לחות. אז כבר היה מדובר על עומס חום כבד עד קיצוני. הנתונים לקוחים מתחנת המדידה בקריית גת.
ענת צפריר, אמו של אריאל, סיפרה עליו שלשום: "הוא ילד מקסים, ילד חכם, יפה תואר, ילד עם ערכים. אנשים באים ומספרים לי דברים שהוא עשה בשביל הילדים שלהם. הוא לא עישן, ידע בדיוק מה הוא רוצה ובגלל זה מה שקרה במסיבה הזאת זה חמור מאוד. אני יודעת שעד 11 בבוקר אריאל היה בסדר גמור. מה שאני לא מבינה זה מה קרה בשעתיים אחר כך".