המשטרה עצרה אמש (ראשון) את שני החשודים בתקיפת לוחם חטיבת הקומנדו וחטיפת נשקו במהלך ניווט לילי ליד שפרעם. השניים, בני 25 תושבי הכפר הבדואי איבטין שבעמק זבולון, נעצרו על ידי בלשי ימ"ר צפון בדירת מסתור סמוך לכפר זבידאת - כמעט ארבע יממות אחרי התקרית.
הנשק נחטף מהחייל במהלך ניווט בדד ביער חרוביה, בלילה שבין רביעי לחמישי. בתחקיר הראשוני עלה כי בין החייל לגנבים התפתח עימות אלים שבסופו הנשק נלקח.
2 צפייה בגלריה
נעצרו שני חשודים בתקיפת הלוחם וחטיפת נשקו במהלך ניווט לילי ליד שפרעם
נעצרו שני חשודים בתקיפת הלוחם וחטיפת נשקו במהלך ניווט לילי ליד שפרעם
התחמושת שנתפסה ברשות החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר כי השוטרים "איתרו את מקום המסתור של שני החשודים בתום חקירה מורכבת ומאומצת". לפי המשטרה, החשודים נעצרו כשברשותם תחמושת. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת.
בצבא ציינו לטובה את תגובת הלוחם שנאבק בתוקפים שזהותם לא ידועה ודיווח על כך באופן מיידי למפקדיו, אולם מפקד יחידת אגוז כתב לפקודיו כי "לוחם באגוז שלא יודע לנצח שני אנשים בקרב מגע וחוטפים לו את הנשק - לא יכול להיות לוחם אגוז. גם בלחימה לא אקבל שבוי אלא אם חלילה הוא גופה".
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי
אביב כוכבי
"נמצה את הדין עם העבריינים". הרמטכ"ל כוכבי
(צילום: רועי עידן)
דבריו של מפקד אגוז מחטיבת הקומנדו נחשבים אמנם לחריגים בחריפותם כלפי חוץ, אך בתוך הצבא הם נחשבים לסוד גלוי. ביחידות קרביות רבות מונחים הלוחמים להיאבק "עד הסוף" בעימות מקרוב עם מחבלים, ולמנוע חטיפה במצב של קרב - גם במחיר של אובדן חיים.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר כי מדובר במקרה חמור שבו נחצה קו אדום. כוכבי הבהיר כי צה"ל פועל בשיתוף המשטרה וגופי הביטחון כדי למצות את הדין עם העבריינים באירוע.
פורסם לראשונה: 23:29, 07.03.21