3 צפייה בגלריה
עוזריו של ליצמן החשודים בפרשה
עוזריו של ליצמן החשודים בפרשה
עוזריו של ליצמן החשודים בפרשה
(צילום: נעם ריבקין פנטון, רויטרס)
חקירת פרשת השחיתות בכוורת של יעקב ליצמן החלה לפני ארבע שנים - ואף כללה מעקבים והאזנות סתר - אך במשטרה מנסים לחזק את התיק עם עד מדינה מתוך שורות תנובה. ל-ynet נודע הבוקר (שני) כי חוקרי המשטרה מאמינים שעדות מבפנים תוכל לחזק את הממצאים - ולהוביל אותם לבכירים במגזר הציבורי שהחשד נגדם עדיין לא התבסס מספיק.
במשטרה מבינים כי הראיות בתיק לא מספיק חזקות, ומנסים לגייס עד מדינה כדי שיוכל לקשור בצורה חזקה יותר את עובדי הציבור שקשורים לפרשה, ואולי אף למצוא נבחרי ציבור נוספים. כבר אתמול הוגשה הצעה למי מהמעורבים להפוך לעד מדינה, ונראה שניסיונות אלה יימשכו בין היתר גם היום ובימים הקרובים.
החקירה, נזכיר, עברה אתמול מהשלב הסמוי לגלוי - והמשטרה עצרה ארבעה חשודים, בהם שני עוזרים של בכיר יהדות התורה בהווה ובעבר: מוטי בבצ'יק ומנחם גשייד. לפי החשד, השניים פעלו לקידום האינטרסים של חברות עסקיות בתמורה לכספי שוחד, כשאחת החברות היא תנובה שניסתה לכאורה לקבל הקלות בסימון הגבינה הצהובה של המותג. במשטרה חושדים כי עמותות שקשורות למגזר החרדי קיבלו תרומות בתמורה להקלות.
3 צפייה בגלריה
מפעל תנובה
מפעל תנובה
מפעל תנובה
(צילום: רויטרס)
בנוסף לעצורים המקורבים לליצמן, מנכ"ל תנובה אייל מליס וסגניתו ענת גרוס מסרו אתמול במשך שעות ארוכות עדות במשטרה יחד עם גורמים נוספים. כמו כן, עובדת בכירה לשעבר נחקרה באזהרה. מלבד אותם שני בכירים בתנובה, נחקרו בלהב 433 גם ארז גילהר, מנכ"ל פוליסי, חברה גדולה מתחום השדלנות (לובינג) וכן אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל.
עורך הדין אייל בסרגליק, המייצג את אחת החשודות בפרשה, מסר כי "הגם שמדובר בשלב מאד מקדמי של החקירה, אין כל ספק כי למרשתינו אין כל קשר לעבירה פלילית כלשהי ולא דבק בה רבב".
3 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד, מיכל רוזנבוים,  טל שפירא, אייל בסרגליק
עו"ד עמית חדד, מיכל רוזנבוים,  טל שפירא, אייל בסרגליק
עורכי הדין שמייצגים את החשודים
(צילום: יובל חן, צביקה גולדשטיין, ליאת מנדל, אלעד מלכה)
גם עורכי הדין עמית חדד ומיכל רוזנבוים שמייצגים את בבצ'יק משוכנעים שלא פעל נגד החוק. "מרשנו הוא עובד ציבור שמקדיש את חייו למען הכלל, אנחנו משוכנעים שבקרוב מאד יובהר שלא נפל כל רבב במעשיו, וכל פעולותיו נעשו כדין", מסרו. עורך הדין טל שפירא שמייצג גשייד אמר גם הוא כי מרשו פעל כחוק והוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו לכאורה.
עו"ד איתן לירז, בא כוחו של אבי דנציגר, מסר שהוא משתף פעולה באופן מלא עם החקירה, ומשוכנע שיסתבר שפעל ללא רבב ובהתאם להוראות הדין.
עו"ד איתן לירזעו"ד איתן לירזצילום: אייל טואג

מתנובה נמסר אתמול כי היא "פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש".בין היתר בודקים בלהב את כל נושא סימון המוצרים כחלק מרפורמת המזון הבריא, ואם מי מהחשודים פעל לעזרה בתחום זה.